Tuesday, February 12, 2013

Skandal Seks Zahida-Shafie Muncul Kembali

Kekecohan telah berlaku di kalangan pemimpin Umno Sabah dengan pesaing politik Zuhairie DaEngine disyaki membongkar semula skandal seks melibatkan pelakon jelita Zahida Rafik untuk memalukan menteri persekutuan bahagian pembangunan luar bandar dan wilayah.

"Kami terkejut mendengar bahawa SPRM telah akhirnya bersetuju untuk menyiasat tuduhan pemandu Zahida.

Mengapa sekarang?" soal Zuraida Kamaruddin, Ahli Parlimen Ampang dari PKR, yang telah mendedahkan skandal itu tahun lepas.

"Dulu, kita telah membuat begitu banyak laporan tetapi ia telah diabaikan dan disapu di bawah permaidani oleh pihak berkuasa, jadi persoalannya - kenapa sekarang? Siapakah begitu berkuasa di sebalik keputusan mengejut SPRM untuk mengambil tindakan? Siapakah yang begitu kuat sehinggakan SPRM bertindak balas begitu cepat dengan secara tiba-tiba.

" Ahli parlimen pembangkang telah merujuk kepada berita bahawa pemandu Zahida, Noor Azman Azemi, telah dipanggil oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk memberi kenyataannya berikutan skandal itu hari ini.

RM1.5 juta dalam 4 bulan, perkahwinan di London & sebuah banglo RM3 juta di Ampang

Tahun lepas, Azman telah membuat laporan polis bahawa Zuhairie telah mengupah dirinya sebagai pemandu untuk Zahida, dan juga mendedahkan bahawa menteri dan pelakon muda itu telah mengadakan hubungan intim selama 3 tahun.

Lebih mengejutkan, Azman mendedahkan bahawa Zuhairie dalam tempoh 4 bulan menyuruhnya untuk mendepositkan wang bernilai lebih kurang RM1.5 juta ke dalam akaun bank Zahida.

Berita itu telah mencetuskan kemarahan rakyat dan kebimbangan rasuah kerana wang sejumlah itu melampaui pendapatan Zuhairie sebagai Menteri Kabinet.

Walaupun Azman telah memberikan beberapa bukti dalam bentuk dokumen, polis dan SPRM tidak mempedulikan laporan itu manakala Zahida menuduhnya cuba untuk mencemarkan reputasi dirinya kerana dia telah dipecat kerana melarikan diri dengan RM200, 000 daripada jumlah wang itu.

Kedua-dua Zahida dan Zuhairie telah menafikan mempunyai apa-apa hubungan.

Walau bagaimanapun, spekulasi tidak berhenti disitu sahaja dan Zuhairie telah dituduh berkahwin dengan Zahida di London sebagai isteri keduanya (poligami dibenarkan di bawah undang-undang Islam) dan juga membeli sebuah banglo mewah di Ampang bernilai lebih kurang RM3 juta.

Semua mata kini tertumpu pada apa yang disoal SPRM pada Azman, dan jika dia mempunyai pendedahan-pendedahan baru untuk dibuat.

Menyukarkan Najib menempatkan Zuhairie di kerusi DUN?

Selain dari skandal seks, terdapat juga persaingan sengit kerana hubungan Zuhairie di Sabah.

Semua tahu bahawa dia merupakan kesayangan Perdana Menteri Najib Razak, yang mahu Zuhairie mengambil alih sebagai menteri ketua negeri dan adalah dipercayai sedang memikirkan dia sebagai calon di kerusi Negeri untuk menggantikan Musa Aman, menteri ketua semasa .

Musa Aman telah didakwa terlibat dalam rasuah secara besar-besaran dan kebimbangan semakin meningkat bahawa keadaan dirinya yang tidak popular akan merugikan parti Najib, BN untuk memerintah kerajaan negeri.

Bagi pemerhati politik, ia bukanlah kebetulan bahawa Musa menjadi perhatian dan dijadikan seperti penjahat dalam penyiasatan Suruhanjaya Diraja dalam kes penipuan kewarganegaraan untuk undi.

Musa telah dipersalahkan kerana tidak menghalang kerajaan persekutuan yang diketuai oleh bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad daripada memberi kerakyatan kepada beratus-ratus ribu pekerja haram pada tahun 1990-an, kebanyakannya dari Filipina dan Indonesia, dalam pertukaran atas persetujuan mereka mengundi BN dalam pilihan raya.

Ada ubi ada batas

Pembocoran berita misteri bahawa penyangak nombor satu Filipina, yang mendakwa Manuel Karingal Amalilio merupakan anak saudara Musa juga telah menggemparkan rakyat Sabah, mencetuskan satu lagi rantaian spekulasi bahawa ini adalah serangan terbaru terhadap Musa daripada pesaing-pesaingnya dalam Umno seperti Zuhairie.

"Ia kelihatan seperti perbalahan dalaman benar-benar sedang panas dan ada ubi ada batas akan menjadi nama permainan kerana setiap seorang cuba mendapatkan kelebihan. Kita sekarang ada isu Manuel dan Musa untuk disembunyikan. Sekarang, Zuhairie mendapat balasan dengan pembongkaran semula skandal Zahida," bekas pemimpin Umno Sabah berkata kepada Malaysia Chronicle.

Manuel dipercayai sedang bersembunyi di Sabah dan menyamar menggunakan nama Mohammad Sufian Said untuk bergerak kesegenap pelusuk negeri.

"Ini bukan isu kecil kerana dia dikatakan telah menipu lebih 15,000 orang sejumlah 12 bilion peso atau kira-kira RM900 juta! Musa mesti membersihkan namanya daripada dakwaan ini," Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata dalam satu kenyataan.

Anwar telah membuat komen selepas Setiausaha dalam Negara Filipina Mar Roxas menuduh Musa menyekat penghantaran pulang Manuel ke Filipina.

"Ini begitu mengejutkan dan kami menuntut penjelasan lanjut," kata Anwar dalam menyeru pemimpin di Malaysia itu untuk membersihkan nama dari dakwaan. -Malaysia Chronicle

496 comments:
Write comments
  1. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    selepas empat tahun bergelar MP, Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin mengaku memiliki beberapa buah kenderaan tetapi tidak rasa bersalah apa-apa.

    ReplyDelete
  2. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu.

    ReplyDelete
  3. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin. Selepas itu mereka telah di beri kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.

    ReplyDelete
  4. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin.

    ReplyDelete
  5. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Bermula Mac 2008 kehidupan Zuraida sekeluarga berubah setelah bergelar wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Zuraida tidak perlu lagi menjual buah. Selain sibuk sebagai ahli parlimen Zuraida juga sibuk memenuhi undangan-undangan ceramah di seluruh negara.

    ReplyDelete
  6. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR, Zuraida hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

    ReplyDelete
  7. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Hanya beberapa tahun menjadi wakil rakyat, Zuraida telah memiliki empat buah kenderaan atas nama beliau antaranya SUV Volvo, Toyota Hilux dua buah dan terbaru sebuah Mercedes.

    ReplyDelete
  8. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    "Selama ini Zuraida dan Rafizi mempotretkan diri mereka sebagai orang yang penuh intergriti dan menyerang Nazri Aziz kerana anaknya menggunakan kenderaan milik Michael Chia.

    Jadi bagaimana pula dengan Zuraida yang menggunakan kenderaan yang disediakan oleh sebuah syarikat ? Harus diingat, kenderaan itu bukan digunakan oleh anak Zuraida, tetapi oleh Zuraida sendiri. Untuk tujuan apa syarikat berkenaan menyediakan kenderaan mewah yang berharga ratusan ribu untuk kegunaan Zuraida ? Sudah tentu ada udang di sebalik batu!"

    ReplyDelete
  9. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    kereta terakhir yang dibeli oleh anak kelahiran Bengkulu, Sumatera Indonesia itu semenjak bergelar YB adalah Mercedes Benz E240 yang didaftarkan pada 24.05.2012.

    ReplyDelete
  10. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    pada 25.11.2012 seorang ahli PKR di Ampang yang menjadi mata-mata kami untuk memerhatikan pergerakan Zuraida, melaporkan kepada kami pada hari berkenaan Zuraida ada beberapa program di Ampang.

    ReplyDelete
  11. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Pergerakan Zuraida pada hari itu menggunakan sebuah kereta Mercedes Benz E200 CGI.

    ReplyDelete
  12. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Seorang hadirin sempat bercakap dengan Zuraida dan bertanyakan kepada beliau tentang pendedahan kami berhubung kemampuannya membeli kereta-kereta mewah. Zuraida menjawab kereta Mercedes yang kami dedahkan bukan keretanya dan menunjukkan kereta Mercedes yang beliau gunakan pada hari itu sambil berkata itu kereta orang bagi pakai (pinjam).

    ReplyDelete
  13. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Semakan kami ke atas kenderaan yang digunakan oleh Zuraida pada hari berkenaan mendapati kenderaan itu didaftarkan di atas nama sebuah syarikat yang berpejabat di Serdang.

    Nombor kenderaan : WTP 1970
    Model : Mercedes Benz E200 CGI
    Pemilik : Automated Contactless Systems Sdn Bhd

    ReplyDelete
  14. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Zuraida seorang wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Walaupun beliau tiada kuasa meluluskan projek tetapi beliau mempunyai kuasa melobi atau menjadi broker yang membawa projek syarikat-syarikat tertentu untuk diluluskan.

    ReplyDelete
  15. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Kebetulan beberapa hari lepas kami menemui sekumpulan wanita PKR. Dalam pertemuan itu mereka menceritakan kepada kami tentang sikap buruk Zuraida yang melobi projek di sana sini atas nama wanita PKR. Kononnya komisyen yang akan beliau dapat akan digunakan untuk menggerakkan wanita PKR. Bukan sahaja di Selangor malah hingga ke Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  16. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Zaman kemewahan Zuraida adalah ketika Rafizi berada di Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Prosedur di Selangor menetapkan setiap projek yang hendak dikemukakan kepada kerajaan negeri perlu dihantar kepada Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor untuk dinilai dan dicadang supaya diluluskan.

    ReplyDelete
  17. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Di sana Rafizi yang banyak memainkan peranan untuk melobi Anwar bagi meluluskan sesuatu projek. Masalah ‘terlebih makan’ telah membuatkan Rafizi bermasalah dengan Pejabat MB Selangor terutamanya dengan Faekah Hussin, yang akhirnya menyaksikan Rafizi telah meletak jawatan.

    ReplyDelete
  18. BERANIKAH ZURAIDA KAMARUDDIN MINTA DIRINYA DISIASAT?

    Menurut seorang wanita PKR, apa yang terjadi kepada Zuraida sekarang adalah bala hasil dari beliau memakan wang yang sepatutnya menjadi milik parti. Menurut mereka lagi sebab itu sehingga ke hari ini tidak ada seorang pun pemimpin wanita PKR yang tampil mempertahankan beliau apabila kemampuan luar biasanya terdedah.

    ReplyDelete
  19. jika semua dakwaan diatas tidak benar, sepatutnya zuraida tampil mengambil tindakan undang2 terhadap blogger sel13 yang bertanggungjawab mendedahkan kemewahan luar biasa beliau..

    ReplyDelete
  20. baru 4 tahun bergelar YB tapi beliau sudah mampu memiliki barisan kenderaan yang jika dihitung jumlahnya hampir mencecah rm1 juta.. bagaimana jika orang ini menjadi menteri??

    ReplyDelete
  21. walter...best betul kau punya cerita pak pandir...percayanya aku..pi rah...

    ReplyDelete
  22. Wow nampaknya Shafie tdak jadi open house la kali ni kan.

    ReplyDelete
  23. Seems like everything is going not well for him this Snake Year. LOL

    ReplyDelete
  24. How it re-occured?

    ReplyDelete
  25. Kembali menghantui shafie yang memang suda menjadi hantu

    ReplyDelete
  26. Vengeance and revenge.

    ReplyDelete
  27. I thought the woman has finally married another guy.

    ReplyDelete
  28. Shafie, tahun ular memang bawa bala sama lu la.

    ReplyDelete
  29. Kali ni memang teruk la Shafie kan.

    ReplyDelete
  30. I think this story carries some truths though.

    ReplyDelete
  31. Somebody is getting annoyed with him.

    ReplyDelete
  32. Sabah Progressive Party (SAPP) president Datuk Yong Teck Lee is ready to contest on a Parti Keadilan Rakyat (PKR) ticket in the upcoming general election, if PKR de facto leader and Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim promises to give Sabah autonomy should the opposition emerge victorious

    ReplyDelete
  33. Sarawak’s economy is projected to expand by five per cent in 2013.

    ReplyDelete
  34. Chief Minister Pehin Sri Abdul Taib Mahmud said the growth would be supported by stronger domestic demand generated by the dynamic economic activities of on-going projects in the Sarawak Corridor of Renewable Energy (SCORE) and projects under the 10th Malaysia Plan (10MP).

    ReplyDelete
  35. The Election Commission (EC) predicts that various unexpected situations may occur during the coming 13th general election.

    ReplyDelete
  36. EC deputy chairman Datuk Wan Ahmad Wan Omar said this is due to a mistrust doctrine adopted by various quarters towards election transparency and the EC as the overseeing body.

    ReplyDelete
  37. Therefore, he said it would be no surprise to see polling centre agents who are also candidate representatives monitoring ballot boxes and postal votes.’

    ReplyDelete
  38. he said this time there may also be groups of political party supporters outside army camps when postal votes are processed

    ReplyDelete
  39. The EC wants to give the best to fufill various recommendations from the Special Election Committee on improving the general election process and other quarters who play up the issue of our credibility.

    ReplyDelete
  40. a total of 13.1 million voters were registered until the third quarter of 2012 and should the election be held after March, the EC expects another 164,000 voters who registered by fourth quarter last year.

    ReplyDelete
  41. pemimpinbn apa kurang nya

    ReplyDelete
  42. Let's see what this is all about.

    ReplyDelete
  43. Tak sangka skandal Shafie Apdal dan Zuraida bangkit sekali lagi.

    ReplyDelete
  44. Betulkah dakwaan pemandu Zahida terhadap isu tersebut? Macam mana kita boleh buktikan?

    ReplyDelete
  45. Baik kita serahkan sahaja kepada SPRM untuk menyiasat dakwaan pemandu tersebut terhadap majikannya.

    ReplyDelete
  46. Janganlah kita membuat spekulasi yang tidak terbukti lagi selagi belum disiasat oleh pihak berkuasa.

    ReplyDelete
  47. Kebenaran pasti akan didedah selepas SPRM menyiasat dakwaan tersebut, sabar kita menunggu kebenaran.

    ReplyDelete
  48. Musa Aman tidak perlu rasa bimbang bahawa beliau akan digugurkan oleh Najib kerana kebolehan beliau masih diiktiraf oleh PM kita.

    ReplyDelete
  49. PM kita berkata Musa Aman merupakan pemimpin yang sesuai untuk terus memerintah Sabah.

    ReplyDelete
  50. Usaha dan pencapaian Musa Aman sebagai KM Sabah telah diiktiraf oleh ramai pihak.

    ReplyDelete
  51. Najib telah menolak cubaan Lajim Ukin untuk menggantikan dirinya sebagai Ketua Menteri Sabah dan menegas bahawa Musa Aman masih pemimpin yang betul untuk menjadi KM Sabah.

    ReplyDelete
  52. Rakyat Sabah patut berasa lega kerana adanya pemimpin seperti Musa Aman.

    ReplyDelete
  53. Sempat lagi si WALTER KAMBING diatas spin tajuk ni yer. Memang buta mata hati le. YB ada kereta biasa, le. Aku bukan YB ni hanya kerja gomen pun pakai Peugeot 407, Satria Neo dn Proton Saga. Inikan pulak YB yg elaun nya hampir sepuloh ribu sebulan.Apa masalahnyer. Yg kita bncang ni tajuk YB Menteri yg buat skandal dgn artis dan belanja RM1.5 juta dlm masa bberapa bulan. Ada lagi kondo 4 tingkat dll. Itu persoalna utama. Bukan tajuk YB Zuraida ada kereta. Bangsat punya si WALTER KAMBING tu.

    **yassir arafat

    ReplyDelete
  54. Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin.

    ReplyDelete
  55. Penglibatannya dalam PKR bermula selepas dia menyertai sebuah pertubuhan pro pembangkang yang dikenali sebagai Gerakan Mansuhkan ISA. Hasil pergaulan dan perkenalan beliau dengan orang-orang pembangkang dalam pertubuhan itu membawa beliau menyertai PKR.

    ReplyDelete
  56. Kesempatan itu di ambil oleh Zuraida untuk menonjolkan dirinya dengan suara-suara lantangnya yang akhirnya membawa beliau berjaya memegang jawatan Ketua Wanita PKR.

    ReplyDelete
  57. Zuraida menang di Ampang dan dalam masa yang sama PKR berjaya membentuk kerajaan di Selangor.

    ReplyDelete
  58. Bermula Mac 2008 kehidupan Zuraida sekeluarga berubah setelah bergelar wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Zuraida tidak perlu lagi menjual buah.

    ReplyDelete
  59. Selain sibuk sebagai ahli parlimen Zuraida juga sibuk memenuhi undangan-undangan ceramah di seluruh negara.

    ReplyDelete
  60. Sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR Zuraida hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

    ReplyDelete
  61. Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida telah membeli sebuah kenderaan baru iaitu Volvo.

    ReplyDelete
  62. selepas itu Zuraida membeli beberapa lagi kenderaan..

    ReplyDelete
  63. Pening le Musa aman dgn kes2 YB meeka yg selalu kedengaran. Belum reda isu RM40 juta...timbul pulak kes Shafie. Isu ic palsu angkara parti BERJAYA @ OMNO jugak tak selesai lagih. Mampus le BN kali nih.

    ReplyDelete
  64. Wahai rakyat sabah.... fikirlah masak-masak untuk masa depan anak-anak kita.... dalam PRU13

    ReplyDelete
  65. kesian la pencaci BN tukang angkat taik musa aman saja..
    Najib PM kita? pehhh'' kami rakyat sabah ada PM baru kepas pru13.

    Musa aman masih amankah? oooo tidaaakkkk''' banyak skandal si musa ni, bermula dgn hubungan dgn micheal chia, rasuah RM4o juta, kes saudara jauhnya yang menjadi penjenayah besar di filipina, nampaknya najib tak tidur lena lagi sekarang anak2 buah ada yang menjadi perasuah, ada yg berkasih gelap dsb dan yang paling tidak siok ialah najib sendiri terlibat dgn skandal yang maha besar termasuk pembunuhan altantuya, skandal rasuah skopene, skandal bini suka belanja besar, skandal itu dan ini yang satupun belum menjalani siasatan apatahlagi pendakwaan.

    tapi, takpa'' lepas PR menang, najib dengan budak2 nakalnya akan diheret ke mahkamah sebagaimana anwar dulu diheret sana sini untuk mrnghadapi pendakwaan.

    inda sabar lai mau undi PR ni kali''

    ReplyDelete
  66. Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir hari ini mengakui bekas timbalannya Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat dalam memberikan kad pengenalan (IC) dan kewarganegaraan kepada pendatang asing haram di Sabah walaupun tidak disuruh oleh beliau.

    ReplyDelete

  67. Menurut Dr Mahathir (gambar) lagi, pegawai yang bertanggungjawab dalam projek IC di Sabah telahpun didakwa di mahkamah dan kerajaan telahpun mengambil tindakan keatas individu tersebut.

    ReplyDelete
  68. Dr Mahathir, perdana menteri paling lama berkhidmat dari 1981-2003, telah dituduh menerajui "Projek IC", di mana kewarganegaraan didakwa diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi mereka.

    ReplyDelete
  69. Dalam sidang media pada 17 Januari lalu, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali mendedahkan terdapat rancangan untuk mengaitkan dan melibatkan ketua pembangkang tersebut dalam "Projek IC" di Sabah dan mereka akan memantau prosiding Suruhanjaya Di Raja (RCI) yang sedang berlangsung ketika ini.

    ReplyDelete
  70. Anwar Ibrahim minggu lalu turut menafikan bahawa beliau terlibat dengan projek IC di Sabah, dan bersedia untuk menjawab jika inkuiri RCI mengenai pendatang asing di Sabah itu memanggil beliau untuk memberi keterangan.

    ReplyDelete
  71. Menurut ketua pembangkang itu, sepanjang beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri, beliau tidak pernah terlibat secara langsung dalam hal tersebut dan menamakan bekas setiausaha politik Dr Mahathir, Tan Sri Aziz Shamsuddin, dan bekas timbalan menteri dalam negeri, Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub, sebagai peneraju utama projek tersebut.

    ReplyDelete

  72. "Saya sedia memberi keterangan jika dipanggil, saya yakin bahawa tidak ada apa-apa dengan saya," kata Anwar (gambar) dalam sidang media di ibu pejabat PKR.

    "Saya yakin saya tidak mempunyai kaitan langsung."

    ReplyDelete
  73. Pada tahun 1993-1994, Anwar ketika itu berkhidmat bersama kerajaan Umno-Barisan Nasional memegang jawatan sebagai Menteri Kewangan dan juga Timbalan Perdana Menteri sebelum dipecat pada tahun 1998 atas tuduhan skandal seks dan rasuah.

    ReplyDelete
  74. Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh, yang mentadbir negeri dari 1976 hingga 1985, menafikan kewujudan "Projek IC" tersebut.

    ReplyDelete

  75. I have been telling all along, Najib’s blue-eyed boy, Datuk Shafie Apdal the Minister of Rural and Regional Development, also one of the three Vice-President of the United Malays National Organisation (UMNO) and the Member of Parliament for Semporna, Sabah since 1995, is a failure because his own Semporna has been neglected badly up till now.

    ReplyDelete

  76. Shafie spents a lot of his time in KL with his actress mistress and rumour says that he has secretly married Miss Zahida Rafik in London, of course he is denying all these and when asked in Semporna recently if there was any truth in the rumours, there was a categorical denial by Shafie. Lets wait and see how this story takes shape.

    ReplyDelete
  77. Dr Mahathir memberitahu beliau tidak pernah memberikan sebarang arahan kepada bekas timbalan perdana menteri itu semasa pentadbirannya untuk mengarahkan pegawai di Sabah memberikan IC dengan sewenang-wenangnya.

    ReplyDelete

  78. Dalam pada itu, ahli politik veteran negara tersebut juga menegaskan Anwar mempunyai kuasa dalam isu pemberian IC di Sabah dan arahan datang bukan daripada beliau yang mentadbir negara ketika itu.

    ReplyDelete

  79. "Dia telah campur tangan dalam isu tersebut," kata Dr Mahathir sambil menambah perkara yang berlaku merupakan salahguna kuasa dan telah dilaksanakan tidak mengikut lunas perundangan.

    ReplyDelete
  80. When Shafie was elected as MP for Semporna in 1995, East-Coast Sabah dreamily believed that the numerous maladies in the community would cease to exist. They believed that his election was indicative of a vigorous wind of political and social change that was blowing across Tawau, Lahad Datu and Semporna.

    ReplyDelete
  81. Shafie himself vowed that his election would demarcate the conclusion of grisly “politics as usual” from the commencement of political and democratic freshness. However, as Shafie continues on, it is abundantly clear that Shafie has not only failed to deliver in a general sense, but he has also completely betrayed his most loyal constituency — Semporna.

    ReplyDelete
  82. The unemployment rate continued to rise. Crime rate is not getting any lower. There is no major development projects in Semporna. Drug related crimes are on the rise. Illegals rule the town as though Semporna is part of Mindanao.

    ReplyDelete

  83. It is fact that Shafie has been completely disconnected with the Semporna community. He has failed to articulate any policy that would deal with the crisis that is evident in Semporna.

    ReplyDelete

  84. Rather, Shafie is much more focused on articulating and enacting policies about issues that are close to his heart, such as becoming the next Chief Minister of Sabah, as well as becoming a potent mouthpiece to annihilate Musa Aman’s vision to bring development and create economic prosperity to Sabah.

    ReplyDelete

  85. Any intellectually honest person in Sabah must look at Shafie’s demonstrable disregard for Sabah issues and come to the unavoidable conclusion that Sabah is the very least of Shafie’s concerns.

    ReplyDelete
  86. Remember when Shafie was Director of Yayasan Sabah during the time when his uncle was Chief Minister for 9 months, Yayasan Sabah nearly went bankrupt, I have plenty of stories regarding this dark times Yayasan Sabah was going through, will keep it for another time.

    ReplyDelete
  87. its not surprising at all this scandal reappear again. This is because election is just around the corner.

    ReplyDelete
  88. Shafie chances to be the cm of sabah has been reduced. Musa Aman is still the best.

    ReplyDelete
  89. Shafie is not fit to be the cm.

    ReplyDelete
  90. bla bla bla.....-ABU

    ReplyDelete
  91. OPPA BN GANGNAM STYLE.......kherrk
    hh, ptuiiiiiiiiiiiiiii.......

    ReplyDelete
  92. jom tolak pecacai angkat najis LEMBU... WALTER, IDA.. PEROSAK BANGSA ...TUKANG KOMEN BN PUIIII..

    ReplyDelete
  93. Tak kisah lah....siapa juga yg bakal menjadi calon BN/UMNO dlm PRU13 akan rakyat SABAH dan MALAYSIA kuburkan dlm pilihan raya kali ini, rakyar Sabah Dan Malaysia sudah Muak Dan Muntah unk memilih calon2 yg tiada guna cuma memikirkan diri sendiri dan kroni....kami akan pastikan smua calon BN/UMNo akan kecundang dlm PRU13 ini.

    ReplyDelete
  94. Penyelewengan demi penyelewengan umno/bn semakin terbongkar.

    ReplyDelete
  95. Kehangatan politik dalam negara akhir-akhir ini semakin menarik untuk diamati. Jika anda teliti ia sedang menuju ke arah pecutan atau percepatan.

    ReplyDelete
  96. Kegiatan-kegiatan politik yang dijalankan politikus dipenuhi dengan tindakan politik yang bersifat segera, cepat dan serta merta.

    ReplyDelete
  97. Parti-parti politik justru sibuk dengan taktik dan strategi bagi memenangi piihan raya dan penetapan calon-calonnya. Secara tiba-tiba juga berbagai-bagai program dilaksanakan bagi mengekal dan merebut kekuasaan.

    ReplyDelete
  98. Secara tiba-tiba kemanfaatan rakyat telah difungsikan secara optimal sebagai wadah aspirasi dan kepentingan rakyat dengan pelbagai dasar.

    ReplyDelete
  99. Dalam negara demokrasi seperti Malaysia, segala bentuk keinginan parti-parti politik, termasuk pencalonan ahli parlimen dan dewan undangan negeri akan dilakukan secara pantas.

    ReplyDelete
  100. Kenyataan politik pecut tidak lain merupakan salah satu ciri utama abad maklumat yang memiliki perubahan irama dan tempo kehidupan politik ke arah yang semakin cepat.

    ReplyDelete
  101. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggesa semua pihak agar tidak menggunakan jenayah rasuah untuk kepentingan politik terutama menjelang pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
  102. Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed, berkata berdasarkan pengalaman lepas, aduan dan maklumat berhubung jenayah rasuah yang diterima pihaknya meningkat secara mendadak apabila tiba musim pilihan raya.

    ReplyDelete
  103. "Kita minta dalam keadaan nak dekat pilihan raya ini, bantulah SPRM kerana dalam pengalaman kita yang lepas setiap kali ada pilihan raya, tiba-tiba jumlah maklumat, aduan-aduan mengenai rasuah naik dengan mendadak," katanya.

    ReplyDelete
  104. Tidak hairanla bila makin dekat PRU.macam2 isu yang akan dibangkitkan.

    ReplyDelete
  105. Kalau SPRM mahu siasat, biarlah mereka siasat saja kes ini. Mengapa mahu mempersoal alasan yang SPRM mahu siasat?

    ReplyDelete
  106. Azman telah melarikan diri dengan RM200, 000 majikannya dan ini menyebabkan kredibilitinya terjejas.

    ReplyDelete
  107. Bolehkah kita mempercayai dakwaan seorang pencuri yang mempunyai reputasi yang calar?

    ReplyDelete
  108. Lebih baik dakwaan pemandu Zahida, Noor Azman Azemi disiasat oleh SPRM terlebih dahulu untuk mementukan kesahihan kenyataan beliau.

    ReplyDelete
  109. Setelah Azman telah dipanggil oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk memberi kenyataannya berikutan skandal itu, pihak SPRM akan membuat penilaian mereka sendiri terhadap dakwaan beliau.

    ReplyDelete
  110. Dakwaan bahawa Zuhairie telah dituduh berkahwin dengan Zahida di London sebagai isteri keduanya macam mangarut saja.

    ReplyDelete
  111. Pengerusi Perhubungan Negeri (PPN) Parti Keadilan Rakyat Sabah, Pajudin Nordin hari ini mengumumkan keluar dari PKR dan menyertai UMNO.

    ReplyDelete
  112. Menurut Pajudin keputusan itu dibuat selepas beliau hilang kepercayaan kepada kepimpinan PKR khususnya Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
  113. Difahami bahawa pengeluaran parti secara serta merta disebabkan hilang keyakinan dengan Anwar Ibrahim yang tidk menghormati hak rakyat Sabah. Anwar hanya "cakap tidak serupa bikin" dan hanya memperbodohkan rakyat Sabah.

    ReplyDelete
  114. sepanjang dia memimpin PKR Sabah, dia dihina dan tidak mendapat kerjasama dari Awnar dan Presiden Wan Azizah hingga menyebabkan krisis PKR Sabah berterusan. Mereka melantiknya tetapi tidak mempertahankannya bila dia di serang.

    ReplyDelete
  115. Pajuddin mempertikaikan ketegasan pimpinan PKR pusat yang telah melantiknya tetapi tunduk kepada tekanan pihak tertentu.

    ReplyDelete
  116. Maksudnya itu khusus terhadap Azmin yang mahu menyalahguna kuasa untuk mendapat kemenangan secara tidak halal dalam PKR.

    ReplyDelete
  117. Beliau yakin selepas ini, lebih ramai lagi pemimpin dan ahli PKR Sabah akan keluar parti.

    ReplyDelete
  118. Kemelut PKR Sabah akan berterusan.

    ReplyDelete
  119. Pelik bin hairan melihat Pakatan di Selangor.

    ReplyDelete
  120. Mereka ini tahukah makna berpakat atau bermuzakarah? Mungkin PAS tak sempat ajar perkataan Muzakarah pasal mereka tahu DAP tak dengar cakap PAS. Kalau tak paham cakap Arab, DAP faham tidak Consensus?

    ReplyDelete
  121. Musa Aman tidak pernah campur tangan dalam kes ini walaupun Manuel Karingal Amalilio merupakan anak saudara Musa.

    ReplyDelete
  122. Amalilio diberkas di Ranau setelah didapati menggunakan identiti palsu dan beliau bakal dipenjarakan.

    ReplyDelete
  123. Alasan pihak berkuasa Malaysia menahan Amalilio tidak berkaitan dengan kesalahan beliau di Filipina.

    ReplyDelete
  124. Hukuman yang setimpal dengan kesalahan menggunakan identity palsu Amalilio telah dijatuhkan terhadapnya.

    ReplyDelete
  125. Shafie Apdal tentu makin panas dengan skandal Zahida Rafik yang pernah terpalit kepadanya sebelum ini.

    ReplyDelete
  126. Persoalannya siapa yang ingin mengenakan dan memalukan Shafie Apdal memandangkan pilihanraya yang semakin hampir. Ini kerana laporan yang dibuat SPRM hampir setahun berlalu tetapi mengapa kini baru ia ingin disiasat SPRM.

    ReplyDelete
  127. Itulah yang disuarakan oleh Zuraida Kamaruddin, Ahli Parlimen PKR Ampang yang melahirkan rasa terkejut kerana baru kini tuduhan pemandu Zahida ingin disiasat SPRM.

    ReplyDelete
  128. Zuraida sebelum ini mendedahkan skandal tersebut dan beliau juga bertanya siapa yang begitu berkuasa mengarahkan SPRM secara mengejut ingin menyiasat skandal tersebut ketika ini.

    ReplyDelete
  129. Hari ini, pemandu Zahida Rafik Noor Azman Azemi juga telah dipanggil oleh SPRM untuk memberi kenyataan dan isyarat kepada Shafie Apdal yang dirinya juga boleh tersungkur!!

    ReplyDelete
  130. Ini juga kerana persaingan politik kalangan pemimpin Umno Sabah dengan pesaing politik Zuhairie DaEngine yang menyebabkan skandal ini ditimbulkan semula.

    ReplyDelete
  131. Dengan hanya menjawat jawatan sebagai menteri dan juga ahli parlimen, adalah tidak boleh diterima akal seseorang menteri boleh mampu memberikan wang sebanyak RM1.5 juta untuk selama 4 bulan sahaja semata-mata menyara seorang yang bernama “wanita”. Satu angka dan jumlah yang tidak sepadan dengan gaji dan elaun seorang menteri dan ahli parlimen. Tetapi…

    ReplyDelete
  132. Tetapi, inilah dakwaan terbaru yang sedang dihadapi oleh Menteri Kemajuan Luar Bandar & Wilayah, Datuk Seri Shafie Afdal yang dikaikan dengan skandal seorang artis Malaysia, Zahida Rafik

    ReplyDelete
  133. Bukan statusnya hubungan yang menjadi pertikaian bagi kami ketika ini, tetapi persoalan yang berlegar dikalangan rakyat Malaysia sekarang ini, adalah berdasarkan kebenaran disebalik transaksi yang berjumlah besar melibatkan tokoh politik negara Shafie Afdal VS Zahida Rafik melalui laporan polis yang dibuat oleh pemandu peribadi Zahida Rafi sendiri.

    ReplyDelete
  134. Kronologi Dakwaan Bekas Pemandu Zahida Rafik - Noor Azman Azemi, 38 Pada mulanya Zahida Rafik menggemparkan negara dengan laporan berita pada 3 Mac 2012 yang mengatakan wang sejumlah RM200,000 milik Zahida Rafik dicuri oleh pemandu peribadinya Noor Azman Azemi

    ReplyDelete
  135. Noor Azman Azemi kemudiannya membuat laporan polis pada 13 Mac 2012 (melibatkan skandal Shafie Afdal dengan Zahida Rafik)

    ReplyDelete
  136. Noor Azman Azemi ditugaskan oleh Datuk Seri Shafie Afdal untuk memantau pergerakan Zahida Rafik selama ini

    ReplyDelete
  137. Setiap kali perjumpaan dengan Zahida Rafik, Noor Azman Azemi mendakwa Shafie Afdal akan memberikan antara RM100,000 hingga RM200,000

    ReplyDelete
  138. Wang tersebut akan dibawa oleh Noor Azman Azemi untuk dimasukkan ke dalam akaun Maybank Zahida di Menara Perkeso Jalan Ampang

    ReplyDelete
  139. Pada tarikh 29 Februari 2012, Noor Azman Azemi tidak diberi apa-apa wang secara tunai dan secara biasa saya tidak pernah diberi wang tunai jumlah besar untuk dimasukkan ke dalam bank tanpa ditemani Zahida.

    ReplyDelete
  140. Noor Azman Azemi hanya dibayar jumlah RM25,693 untuk pembayaran ansuran dua buah kereta mewah dan sebuah banglo di Bukit Indah kepunyaan Zahida

    ReplyDelete
  141. Noor Azman Azemi mendapati terdapat beberapa transaksi yang dilakukan oleh Shafie Afdal kepada Zahida Rafik di antara Oktober 2011 hingga Januari 2012.

    ReplyDelete
  142. Pada bulan Oktober 2011 sahaja ada dua transaksi iaitu RM36,000 dan RM26,000. Pada November 2011 pula terdapat RM118,000 dan pada Disember pula terdapat RM333,000.

    ReplyDelete
  143. Pada Januari 2012 pula sebanyak RM510,000. Dan jumlah kesemuanya dianggarkan sejumlah RM1.4 juta dalam masa empat bulan diberikan menteri, Shafie Afdal secara tunai kepada artis Malaysia ini, Zahida Rafik

    ReplyDelete
  144. Seseorang itu tidak sepatutnya dihukum hanya berdasarkan laporan polis. Situasi yang sama juga pernah dihadapi oleh beberapa pemimpin-pemimpin pembangkang termasuk juga pemimpin kerajaan sebelum ini, semuanya hanya dakwaan berdasarkan laporan polis dan terus “dihukum” oleh rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  145. Walaubagaimanapun, adalah lebih baik jika ia turut disusuli dengan tindakan undang-undang supaya isu dan kes ini dapat dibicarakan di pentas yang lebih adil supaya dapat mencapai kebenaran yang sebenar dan dapat juga mengelakkan isu ini terus menjadi mangsa spekulasi orang ramai. Yang A kata B, yang B teka A. Tak selesai masalah…

    ReplyDelete
  146. masalahnya dgn kerajaan BN ini, kalau melibatkan isu pemimppin BN, segala spesis hakim, polis, sprm dll ilang telor terus, inda berani usik siapa2 takut kena jerut leher oleh bos''

    inilah perlunya PR menang supaya para penjenayah ini diadili dgn sewajarnya.

    ReplyDelete
  147. walter dan ida kamu laki binikah ini mabuk todi! Apa kaitan Zuraida dalam kontek artikel ini. Sahlah kamu ini mabuk beer milik anak pemimpin UMNO!

    ReplyDelete
  148. Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal hari ini mengeluarkan kenyataan menerusi The Star dan Twitternya menafikan kontroversi yang melibatkan namanya baru-baru ini. Untuk makluman, Datuk Seri Shafie Apdal dikaitkan dengan pemberian sejumlah wang yang besar kepada pelakon Zahida Rafik.

    ReplyDelete
  149. Pelakon yang dikaitkan mempunyai hubungan dengan seorang menteri kabinet, Zahida Rafik sekali lagi menafikan mempunyai hubungan dengan VIP tersebut seperti mana dakwaan pemandunya, Noor Azman Azemi.

    ReplyDelete
  150. Zahida turut menegaskan bahawa dia tidak pernah mengenali Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal selain menganggap Noor Azman sebagai seorang pembohong.

    ReplyDelete
  151. adi dia (Noor Azman) menganggap saya sangat kaya? Saya tak kenal Datuk Seri (Shafie). Adakah dia (Noor Azman) menyebut saya mempunyai hubungan dengan Datuk Seri?

    ReplyDelete
  152. Saya mahu tahu siapa lagi dia cuba berbohong mengenai perkara itu lagi. Sudah tentu semua itu tidak benar. Saya tak boleh memberi banyak komen. Biarlah peguam saya yang mengendalikannya. Kita tunggu sahajalah,” katanya

    ReplyDelete
  153. Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Afdal menafikan sekeras-kerasnya dakwaan bekas pemandu, Noor Azman Azemi, yang mengaitkan beliau dengan pembayaran wang dalam jumlah yang besar kepada seorang artis wanita, Zahida Rafik

    ReplyDelete
  154. Shafie menjelaskan bahawa segala yang tertulis di dalam laporan polis yang dibuat oleh Noor Azman adalah tidak benar sama sekali.

    ReplyDelete
  155. Beliau yang juga Naib Presiden UMNO turut menyifatkan tindakan segelintir pihak yang menyebarkan laporan polis tersebut sebagai berniat jahat yang bermotifkan kepentingan politik pihak tertentu.

    ReplyDelete
  156. Shafie turut menegaskan bahawa beliau tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang berterusan memfitnah dan mengaitkan namanya dengan isu tersebut.

    ReplyDelete
  157. Zahida sebelum ini membuat laporan polis terhadap Noor Azman yang dikatakan telah melarikan sejumlah RM200,000 wang syarikatnya setelah meminta pemandunya itu memasukkan wang tersebut di dalam akaun syarikat perniagaan milik keluarganya.

    ReplyDelete
  158. Noor Azman yang “hilang” sebelum ini muncul dengan membuat laporan polis mendakwa bahawa seorang menteri kabinet menyerahkan wang sejumlah RM1.5 juta kepada seorang artis wanita yang dipercayai bekas majikannya, Zahida.

    ReplyDelete
  159. Spekulasi itu terus meruncing apabila beberapa pemimpin parti politik pembangkang membuat sidang akhbar menyebarkan dakwaan tersebut dengan mengaitkan nama Shafie sebagai menteri terbabit yang memberikan wang beberapa kali kepada Zahida dalam jumlah yang besar.

    ReplyDelete
  160. Berikut adalah kenyataan penuh Shafie ;

    “Saya mengikuti dengan rapat beberapa laporan di dalam media dan blog-blog tempatan yang telah mengaitkan nama saya dengan satu laporan polis oleh seorang yang bernama Noor Azman bin Azemi (No. K/P: 740214146237) No report AMPANG/007017/12 yang bertarikh 13 Mac 2012 yang mendakwa bekerja sebagai pemandu di bawah saya, dan mengaitkan saya dengan pembayaran wang yang sebegitu banyak kepada seorang artis bernama Zahida Binti Mohamed Rafik,” katanya.

    “Dengan ini, saya ingin menyatakan bahawa semua yang tertera di dalam laporan polis berkenaan adalah TIDAK BENAR sama sekali dan kenyataan-kenyataan iringan oleh individu yang menyebarluaskan salinan laporan polis berkenaan adalah BERNIAT JAHAT dan BERUNSUR POLITIK semata-mata.

    “Sehubungan dengan itu, saya bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap sesiapa saja yang terus-terusan memfitnah saya dan mengaitkan saya dengan perkara ini.

    Sekian, terima kasih.

    Dato’ Seri Mohd Shafie Afdal – Putrajaya, 23 April 2012.”

    ReplyDelete
  161. mantera kaya oh kau kena bayar ShafieApdal untuk membelanya!

    ReplyDelete
  162. Demi menyatakan kebenaran, misi khas membongkar penipuan Nik Aziz yang berlagak zuhud dengan mendakwa hanya tinggal dirumah papan itu dilancarkan bersama rakan-rakan, pada mulanya cakap-cakap mengenai pentaksub sanggup mati kerana Nik Aziz agak menggetarkan kami jika kami kantoi semasa membuat tinjauan, begitu juga dengan jin peliharaan Nik Aziz yang sentiasa mengawasi kediamannya.

    ReplyDelete
  163. tak salah jika Nik Aziz atas kapasiti beliau seorang Menteri Besar untuk beliau tinggal dibanglo mewah sekalipun, cuma yang duk jaja cerita kata Nik Aziz ni tinggal rumah papan tu apa ke hellnya. Apa ke jadahnya nak menipu zuhud dan berlagak alim ? Nik Aziz suka sangat dirakamkan lakonan zuhudnya ditepi rumah buruk milik rakyat yang juga jirannya, tergamak sungguh si lebai kelarah ini.

    ReplyDelete
  164. Bagaimanapun rakaman video dibawah hanyalah intro rakaman suara ketika bertanyakan budak-budak yang tinggal berhampiran dengan rumah Nik Aziz, gambaran sebenar belakang rumahnya akan di upload pada masa yang sesuai nanti, buat pentaksub, terimalah kebenaran seadanya sekalipun ia pahit, tiada gunanya memaki hamun demi kerana si tua lebai kelarah itu, kerana tidak ada yang istimewa selain dari lakonan alim untuk memperdaya umat Islam agar menyokong Pas.

    ReplyDelete
  165. Cerita yang menggambarkan kononnya Nik Aziz ni zuhud, keramat dan alim adalah rekayasa orang-orang kanan Nik Aziz semata-mata, hakikat sebenar Nik Aziz hanyalah seorang pelakon yang mempergunakan agama untuk kepentingan politik.

    ReplyDelete
  166. Kesimpulannya, seluruh kehidupan Nik Aziz dihabiskan dipentas lakonan zuhud, sepanjang masa jurugambar medianya mengaturkan pentas lakonan sebagaimana gambar diatas, kononnya Nik Aziz sedang membersihkan sekitar halaman rumahnya, sedangkan rumah kayu yang nampak itu bukan rumahnya, rumah beliau yang sebenar berada dibelakang rumah kayu itu, untuk lebih jelas perhatikan dimana kubah masjid, dan rumah Nik Aziz bersambung dengan masjid, namun kenapa gambar Nik Aziz diambil berlatarbelakangkan rumah jirannya dan diomong sebagai Nik Aziz sedang membersihkan halaman rumahnya sendiri.

    ReplyDelete
  167. Diulangi sekali lagi bahawa tidak salah untuk Nik Aziz tinggal dirumah banglo, tetapi kenapa perlu MENIPU mengatakan tinggal dirumah kayu ? Kalau nak zuhud, zuhudlah betul-betul, sampai bila nak menipu ni ? Semakin lama semakin akan terbongkar siapa sebenarnya Nik Aziz. Anda Mampu Mengubahnya.

    ReplyDelete
  168. Ada satu anjing pakatan yang dok jaga akaun Youtube Pakatan, anak haram ni namanya Blogserius dalam youtube.

    ReplyDelete
  169. Aku tak tahan la bilamana aku siarkan video Najib dan kawan-kawan lain pun mainkan video ni sampai like sudah lebih dari dislike, maka video tahun baru Najib yang berlakon tu si anak haram ni privatekan.

    ReplyDelete
  170. Sekarang anak haram ni tengah jual video PM di Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  171. Lebih baik bertuan najib dr brtuankn gaytua yg nabi tdk mgaku sbg umatnya dn manusia yg trlalu ingin mpluralismekn umat islam serta tanah mlyu yg brdaulat ini.

    ReplyDelete
  172. Mana RCI nak siasat latarbelakang Shafie ni. Betul ke ic yg belaiu perolehi itu SAH. Begitu juga Muis Picho serta yg lain2.

    ReplyDelete
  173. Anonymous said...
    February 13, 2013 at 4:13 PM

    Demi menyatakan kebenaran, misi khas membongkar penipuan Nik Aziz yang berlagak zuhud dengan mendakwa hanya tinggal dirumah papan itu dilancarkan bersama rakan-rakan, pada mulanya cakap-cakap mengenai pentaksub sanggup mati kerana Nik Aziz agak menggetarkan kami jika kami kantoi semasa membuat tinjauan, begitu juga dengan jin peliharaan Nik Aziz yang sentiasa mengawasi kediamannya
    ( Hebat Engkau ya dapat lihat jin peliharaan Nik Aziz, HANTU JEMBELANG yang suruh bunuh Altantuya tolong cari wahai Nujum Negara!)

    ReplyDelete
  174. jom tolak pecacai angkat najis LEMBU... WALTER, IDA.. MANTERA, PEROSAK BANGSA ...TUKANG KOMEN BN PUIIII..

    ReplyDelete
  175. undi pembangkang akan pecah...itu adalah hakikat yang terpaksa ditelan oleh parti2 pembangkang sabah..

    ReplyDelete
  176. jadi pembangkang boleh terus bermimpi untuk jadi kerajaan...

    ReplyDelete
  177. ahli2 parlimen PKR ni semuanya yes boss...

    ReplyDelete
  178. rakyat sudah tahu permainan politik PKR yang menghasut, mengutuk dan menjanjikan bulan dan bintang kepada rakyat...tidak perlulah berselindung...

    ReplyDelete
  179. Mengapa sekarang????... Hmmm, siasat salah tak siasat pun salah. Kalau saya SPRM pun saya bingung juga.

    ReplyDelete
  180. Biarkan SPRM buat siasatan, kita tunggu sajalah apa hasil siasatan itu nanti.

    ReplyDelete
  181. Manuel sudah kena hukum dua tahun penjara sebab memiliki pasport Filipina. Biarpun dia tu anak bua Musa Aman, tak semestinya Musa yang suruh dia buat hal kan.

    ReplyDelete
  182. Musa sendiri pun sudah explain yang dia tidak ada kaitan dengan dakwaan yang dilemparkan terhadap Manuel. Jadi janglah kita asyik mengaitkan Manuel dengan dirinya.

    ReplyDelete
  183. Sekarang ini, sudah dekat p/raya, jadi kita kenalah hati-hati dalam menerima sesuatu maklumat yang nyata mempunyai niat untuk menjatuhkan Musa dan pemimpin UMNO yang lain.

    ReplyDelete
  184. Kalau bersalah takkan dapat lari dari hukuman juga biarpun ada kaitan saudara dengan pemimpin tertinggi negeri.

    ReplyDelete
  185. Janganlah kita putar belitkan isu Manuel dan cuba menunding jari ke arah Musa pula. Kesian Musa.

    ReplyDelete
  186. Nampak sangat isu ini berniat memburukkan nama pemimpin umnobn. Harap rakyat dapat menilai dengan bijak.

    ReplyDelete
  187. PRU-13: Tiada Sebab BN kalah

    RAKYAT terutama pengundi Semenanjung sudah mencuba Pakatan apabila mereka memenangkan parti pembangkang itu di Selangor, Pulau Pinang dan Kedah serta mempertahankan kerajaan Pas di Kelantan.

    Sokongan pengundi Semenanjung kerana termakan janji-janji parti pembangkang pada PRU-12, namun selepas 5 tahun semua janji-janji itu hanya merupakan jadi retorik.

    Sebaliknya Bn semua menunaikan janji-janji yang telah dihibahkan kepada rakyat, malah melaksanakan pembelaan bagi rakyat yang berpendapatan rendah dengan memberikan berbagai sokongan kewangan seperti BR1M, bantuan pra persekolahan dan baucer buku bagi para mahasiswa.

    ReplyDelete
  188. PRU-13: Tiada Sebab BN kalah

    Sebenarnya para pemimpin Bn dan kerajaan telah berubah sesuai dengan aspirasi rakyat. Kerajaan kini termasuk para pemimpinnya sungguh peka terhadap masalah dan kehendak rakyat.

    Para pemimpin Bn dan Kerajaan Bn berusaha dengan bersungguh-sungguh menunaikan serta membela rakyat tanpa mengenal masa dan situasi.

    Kerajaan memberi pembelaan di semua peringkat apakah dari segi pendidikian, ekonomi, keagamaan, pembangunan infrastruktur dan dalam semua pekara demi kebaikan dan kesejehteraan rakyat.

    Sebenarnya kerajaan Bn serta pemimpinnya hanya menumpukan masa dan tenaga untuk membangun negara, memajukan rakyat, atas sebab itu kerajaan Bn mempunyai visi jelas bahawa pada tahun 2020 semua rakyat akan berpendapatan tinggi sesuai dengan persekitaran negara maju.

    ReplyDelete
  189. PRU-13: Tiada Sebab BN kalah

    Pengalaman yang ada pada pemimpin Bn mengurus negara merupakan aset utama kepada negara. Rakyat perlu melihat ini sebagai faktor yang boleh melonjakan kemajuan negara.

    Di lain pihak, para pemimpin pembangkang belum mempunyai pengalaman mentadbir negara, kecuali Anwar yang mana selama 16 tahun berguru dengan pengurusan Bn.

    Percayalah mana ada guru silat menurunkan 100 peratus ilmunya kepada murid-muridnya. Bagaimanapun setianya murid itu, hanya 80 peratus sahaja yang akan diketahuinya. Inilah yang berlaku pada Anwar. Atas sebab itu, beliau boleh menjanjikan itu dan ini, kepada rakyat, sedangkan dalam berbagai ilmupun janji-janjinya sukar dilaksanakan dan tidak praktikal.

    Benarlah kata Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir, bahawa semasa mengundi nanti JANGAN IKUT PERASAAN sebaliknya GUNAKAN AKAL YANG WARAS kerana apabila tersalah pilih, maka bukan sahaja negara menjadi kelam kabut, malah rakyat akan menanggung kemusnahan.

    ReplyDelete
  190. PRU-13: Tiada Sebab BN kalah

    Ambillah iktibar apa yang berlaku di negara-negara Arab, kerana mahukan perubahan, maka negara mereka semakin porak peranda, dan rakyat mereka sengsara dan menderita.

    Janganlah keadaan di negara-negara Arab itu berlaku dalam negara kita, semata-mata menyokong seseorang untuk menjadi Perdana Menteri. Adalah jelas, bagi sesiapa sahaja yang mabuk sesuatu jawatan dan kuasa, pasti ada NIATnya.

    Anwar terbukti mempunyai Niat bagi kepentingan dirinya sendiri. Perkara ini terbukti apabila menyertai Umno pada tahun 1980. Kerana tidak sabar-sabar mendapatkan jawatan, maka Umno menjadi porak peranda. Masa Anwarlah timbulnya politik wang untuk menadapatkan jawatan.

    Pada tahun 1993, semasa Perhimpunan Agung Umno, Anwar mencanangkan team wawasan, dan pasukan itu mampu melonjakkan Anwar tanpa lawan bagi Jawatan Timbalan Presiden Umno.

    Semasa menyertai Umno semua jawatan Anwar pernah pegang, Ketua Pemuda, Naib Presiden dan Timbalan Presiden, yang belum hanya Presiden. Atas sebab itu, Anwar bergerak dalam Umno secara sulit untuk menajtuhkan Persiden melalui propangda yang seolah-olah dicetuskan oleh lawan Umno seperti isu Kroni Korupsi dan nepotisme (KKN) yang ditujukan kepada Presiden Umno yang juga Perdana menteri.

    Rancangan jahat Anwar itu, tidak direstui oleh Allah, atas sebab itu beliau tidak semena-mena dipecat daripada Jawatan Perdana Menteri, daripada umno pada September 1998.

    Orang yang punya rancangan jahat itu kini berniat pula merampas kerajaan Bn dengan berpakat dengan parti-parti yang pernah dikutuknya suatu masa dahulu.

    ReplyDelete
  191. PRU-13: Tiada Sebab BN kalah

    Bagi parti-parti itu DAP dan PAS, bagaikan orang mengantuk disorongkan bantal. Mereka sungguh gembira, kerana kekuatan Bn sedikitnya dapat dikurangkan kerana pengetahuan Anwar dalam hal ehwal dalam Bn sendiri.

    Tidak dinafikan Anwar mempunyai ramai pengikut dalam sistem kerajaan Bn, atas sebab itu polisi dan rahsia kerajaan Bn dengan mudah diketahui, dan kemudian diputar belit, kononnya hanya menguntungkan kroni; tujuannya untuk membangkit kemarahan rakyat.

    Senjata utama Anwar adalah untuk membangkitkan kebencian dan kemarahan, atas sebab itu isu yang diulang-ulang oleh beliau adalah Kes Altantuya, kes Rahim Thambi Chek, Kes Lembu NFC, kes PKFZ, isu Datin Rosmah.

    ReplyDelete
  192. PRU-13: Tiada Sebab BN kalah

    Kebanyakan kenyataan Anwar bersifat menyerang peribadi Para pemimpin Bn dengan berbagai fitnah yang boleh membangkitkan kemarahan dan kebencian rakyat antaranya perampasan tanah dan rasuah.

    Pembangkang sebenarnya tidak mengangkat isu-isu yang boleh membantu rakyat untuk maju, mereka fokus kepada bagaimana menabur fitnah.

    Jika rakyat ikut nasihat Tun Dr Mahathir bahawa jika akal dan fikiran yang diguna pada PRU-13 akan datang, maka tiada sebab mengapa BN boleh kalah.

    ReplyDelete
  193. Tidak kira apa isu sekalipun, rakyat harus tahu apa yang patut dilakukan. Jangan tersilap dalam membuat keputusan.

    ReplyDelete
  194. Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar menasihati kerajaan Selangor supaya menggunakan meja rundingan bagi menyelesaikan masalah atau tuntutan rakyat daripada menggunakan saluran mahkamah.

    ReplyDelete
  195. “Untuk menyelesaikan masalah rakyat ni bukannya di mahkamah tetapi rakyat ada hak untuk menuntut di mahkamah,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan awal persekolahan kepada hampir 1,000 ibu bapa kepada pelajar Sekolah Kebangsaan Sungai Burong dan Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Burong

    ReplyDelete
  196. Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata demikian ketika mengulas keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini yang menolak dengan kos permohonan kerajaan Selangor dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk mengenepikan saman tuntutan pemberian air percuma daripada lebih 700 pengguna meter air pukal di Selangor.

    ReplyDelete
  197. Beliau berkata jika kerajaan Selangor adalah sebuah kerajaan yang ikhlas dan bertanggungjawab dan hendak menunaikan janji serta mengakui manifesto itu satu janji sewajarnya mereka boleh berunding dengan kumpulan rakyat yang membuat tuntutan itu di luar mahkamah.

    ReplyDelete
  198. Namun, nampaknya kerajaan negeri pakatan pembangkang daripada Parti Keadilan Rakyat, DAP dan PAS masih mahu terus bermain politik sedangkan mandat pemerintahan mereka akan berakhir beberapa bulan lagi sebelum pilihan raya umum diadakan, kata beliau.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.