Sunday, February 17, 2013

Majlis Dong Zong : Anwar Disambut Lebih Meriah

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menerima sambutan yang lebih meriah daripada penyokong Pakatan Rakyat berbanding perdana menteri yang turut hadir ke rumah terbuka anjuran Dong Zong hari ini.

Datuk Seri Najib Razak diraikan dengan tarian singa oleh tuan rumah namun ketibaan Anwar sejam kemudian disambut dengan tepukan dan sorakan bergemuruh serta laungan 'Reformasi' oleh penyokong Pakatan di majlis itu.

Beberapa orang daripada mereka juga dilihat mengibarkan slogan 'I Love New PM Anwar (Saya Sayang PM Baru Anwar)' di majlis yang dihadiri kira-kira 5,000 orang itu.

Slogan tersebut diolah daripada slogan 'I Love PM (Saya Sayang PM)' yang diedarkan di majlis tersebut untuk menyambut ketibaan Najib sebelum itu.

Penyokong tersebut menambah perkataan "new" dan "Anwar" pada slogan yang diedarkan untuk meraikan Najib itu dengan menggunakan pena dakwat hitam.

Salah seorang individu bertanggungjawab, Jimmy Wong Chee Wai, 34, berkata beliau berbuat demikian untuk menunjukkan sokongannya kepada Anwar, yang diyakininya sebagai bakal menjadi perdana menteri selepas pilihan raya umum akan datang.

Beliau berharap ketibaan tahun tahun baru Cina ini juga membawa maksud bahawa perdana menteri akan datang bukan lagi dari BN.

"Beliau (Anwar) sepatutnya jadi PM kita selepas ini," kata beliau yang hadir dengan memakai baju-T BERSIH.

Najib yang tiba lebih awal daripada Anwar tidak membuat sebarang ucapan atau memberikan kenyataan kepada media walaupun ini merupakan kunjungan bersejarah sebagai perdana menteri pertama yang hadir ke majlis Dong Zong.

Najib beredar selepas meluangkan masa selama kira-kira 45 minit untuk menikmati hidangan, menyaksikan persembahan, menyertai acara menggaul yee sang dan menulis kaligrafi.

Pengerusi Dong Zong, Dr Yap Sin Tian pula, yang tidak membuat ucapan sewaktu kehadiran Najib, mengambil peluang untuk berucap sewaktu Anwar berada di majlis itu.

Dalam ucapannya, beliau antara lainnya merayu agar "rakan" Dong Zong terus menyokong usaha yang dijalankan pertubuhan berkenaan.

"Kita dalam tahun baru ini semuanya akan berubah.

Jadi di sini saya harap semua rakan-rakan sokong Dong Zong sampai mencapai kita punya matlamat," kata Yap.

Yap yang berucap dalam bahasa Melayu itu turut menyampaikan penghargaan kepada Najib kerana sudi hadir ke majlisnya.

Tindakan Yap yang menyebut nama Najib itu bagaimanapun disambut dengan laungan "boo" oleh para penyokong Pakatan.

Kumpulan sama turut melaungkan "Reformasi" sekali lagi sewaktu Anwar beredar daripada majlis tersebut.

Hadirin yang menikmati hidangan secara lambak sejak ketibaan Najib juga mula beransur-ansur meninggalkan majlis sebaik sahaja Anwar beredar.

Turut bersama Anwar pada majlis tadi adalah penasihat DAP, Lim Kit Siang, naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, dan ahli Parlimen Cheras, Tan Kok Wai, serta presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah. -mk

110 comments:
Write comments
  1. UNTUK PENYOKONG TEGAR UMNO BN - BUKA MATA LUAS-LUAS, TENGOK DAN BACA BAIK-BAIK, HA HA HAA HAAAA

    INI KALI LAH

    HIDUP PKR


    ReplyDelete
  2. Pelbagai bantuan dan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah bukti bahawa kerajaan sentiasa prihatin dengan nasib rakyat.

    ReplyDelete
  3. Ketua Wanita UMNO Masjid Tanah, Datuk Latipah Omar berkata bukan sahaja bantuan berbentuk kewangan, malah turut menyediakan pelbagai prasana untuk memberi kemudahan kepada rakyat mempertingkatkan ekonomi dan pendapatan rakyat sejajar dengan hasrat kerajaan ke arah negara maju pada tahun 2020 nanti.

    ReplyDelete
  4. “Pembukaan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) di Kompleks Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kuala Linggi Perdana Menteri pada tahun lalu adalah antara usaha untuk mempertingkat ekonomi dan kehidupan nelayan di kawasan berkenaan.

    ReplyDelete
  5. “Kemudahan yang disediakan itu banyak memberi manfaat kepada golongan terbabit untuk mendapatkan pelbagai bantuan dan nasihat daripada pihak terbabit dalam usaha mempertingkatkan hasil pendapatan masing-masing.

    ReplyDelete
  6. “RTC ini bolehlah dikatakan sebagai pusat sehenti untuk nelayan dan petani di kawasan sekitarnya, pelbagai agensi kerajaan yang berkaitan turut ditempatkan di situ, ini memudahkan mereka yang sebelum ini terpaksa ke Melaka atau Alor Gajah untuk mendapatkan khidmat berkenaan,” katanya

    ReplyDelete
  7. Beliau yang juga Adun Taboh Naning berkata, pendekatan Barisan Nasional adalah mengotakan apa yang dijanjikan untuk membantu rakyat bukannya membuat janji untuk mendapatkan sokongan seperti pembangkang.

    ReplyDelete
  8. “Itulah bezanya Barisan Nasional berbanding dengan pembangkang, mereka hanya pandai menabur janji tetapi tidak menunaikannya, kita berjanji kita lakukan dan tidak pernah menganak tiri, sesiapa yang layak boleh menerima apa sahaja yang disediakan oleh kerajaan walaupun mereka itu penyokong pembangkang,” katanya

    ReplyDelete
  9. Latipah meminta rakyat supaya tidak terus terpedaya dengan janji yang semakin banyak ditaburkan pembangkang untuk mendapatkan sokongan kerana mereka itu hanya pandai berjanji tetapi tidak mampu seperti apa yang berlaku di negeri yang diperintahnya.

    ReplyDelete
  10. Hidup PKR saja.. Mana lagi dengan Parti Pembangkang lain. Macam lain saja itu. Nampaknya masalah dalam PR semakin menjadi-jadi.

    ReplyDelete
  11. New PM? Ceh tidak ada yang hebat dengan Anwar jika dilihat sekarang ini. Hanya orang yang mengejar cita-cita yang tidak akan tercapai.

    ReplyDelete
  12. Jika kita lihat sendiri Anwar hanya datang dengan janji-janji manis kepada rakyat. Semua itu cuma janji terang bulan yang berlaku di Selangor.

    ReplyDelete
  13. Ini kalilah bukan untuk Anwar bersara. Kerana itulah yang kita dengar dari mulut dari Anwar untuk meminta simpati undian.

    ReplyDelete
  14. Bagus juga Anwar bersara kerana yang pasti Anwar akan terus malu dan malu kerana rakyat tidak menyokong beliau. Walaupun pelbagai tipu muslihat digunakan.

    ReplyDelete
  15. Bila Mahathir Ketengah, Anwar Ketepi

    Semakin hampir pilihanraya maka semakin hangat bumi Malaysia di bakar dengan isu isu politik dan yang berkait dengan nya.Malah insiden kematian biasa seorang rakyat atau anak rakyat pun sudah boleh di anggap perkara yang berkait dengan kerajaan.Jika seorang ayah dan ibu gagal mengawasi anak nya dan terjadi sesuatu kepada anak pun kerajaan boleh di kaitkan juga.Begitu desperado nya pihak yang mahu melawan kerajaan.



    Namun di akhir akhir ini watak watak tertentu sering kali timbul dan muncul membawa isu dan kenyataan sinis nya.Siapa lagi kalau bukan Tun Mahathir Muhamad.Walau pun di kira sebagai “master politician” yang sudah berakhir era nya, tetapi tidak pernah di anggap sebagai “has been” malah masih di anggap sebagai individu yang “most revered” yakni paling di rujuk.

    ReplyDelete
  16. Bila Mahathir Ketengah, Anwar Ketepi

    Di satu Press Conference ketika di tanya tentang RCI berkenaan projek “M” ia itu pemberian kewarganegaraan kepada orang Filipin dan Indonesia dengan selamba sahaja dia menjawap “arahan hanya untuk mereka yang berkelayakan sahaja” dan “saya sedia pergi menjawap di RCI jika di panggil”.Tetapi bukan jawapan itu yang menjadi “headline” kerana jawapan seterus nya menutup mulut sekian ramai wartawan. Jawapan nya bahawa “tunku juga ada memberi hampir 1 juta IC kepada pendatang dan elok juga di ada kan RCI”



    Anwar Ibrahim juga tidak di lepas kan nya , malah mengkait kan nama Anwar untuk di panggil oleh RCI.Mungkin Mahathir mengetahui apa yang di buat oleh Anwar dan berpura pura mendiam kan diri di waktu itu, sememang nya cara Mahathir berpura pura buat buat lupa supaya memerangkap sesiapa yang menyanggah nya kemudian..

    ReplyDelete
  17. Bila Mahathir Ketengah, Anwar Ketepi

    Umum tahu bahawa Tunku Abdul Rahman terpaksa melayan kehendak Brittish sebagai pra syarat kemerdekaan dengan menerima “bala” di bawa oleh British ia itu kuli dari India dan Cina.Tetapi yang mahu di persoal kan oleh Tun Mahathir ada lah cara ia di beri dan penapisan yang hampir tidak ujud apabila memberi kewarnegaraan kepada pendatang ini.Saringan yang tidak pasti sehingga yang baru datang “semalam” pun berjaya mendapat kerakyatan.



    Di dalam satu tulisan nya Tun Mahathir ada berkata bahawa kuasa mengundi orang Melayu menjadi satu ancaman apabila kaum pendatang berjumlah hampir sama banyak nya.Di tambah dengan perpecahan orang Melayu kemudian nya.Tambah buruk lagi hasil pemberian IC kepada bekas pendatang ini kini memakan diri apabila kaum tidak sedar diri ini mula mengaitkan isu isu “kontrek sosial”.Elok juga di bangkit kan terma “kau ungkit hak melayu, aku ungkit kewarganegaraan kamu” sebagai pendiding tetap orang Melayu.

    ReplyDelete
  18. Bila Mahathir Ketengah, Anwar Ketepi

    Ketika memberi ucapan di Permatang Pauh di kawasan yang menjadi kubu kuat Anwar Ibrahim, Tun Mahathir tidak lagi menyimpan sebarang perasaan reserve kepada parti yang menyebab kan Melayu kerugian undi ia itu parti PAS.Dengan lantang beliau

    berkata “pakai serban saja besar tetapi pembohong” di sambut dengan jeritan dan tepukan gemuruh orang ramai yang nampak nya setuju dengan apa yang di kata kan oleh mantan PM itu.



    Mahathir berada di kawasan tempat Anwar Ibrahim menjadi kan kubu kuat nya sekaligus mengoncang kan kedudukan Anwar dengan kehadiran hampir 20,000 orang penduduk.

    ReplyDelete
  19. Bila Mahathir Ketengah, Anwar Ketepi

    ika di perhatikan pada setiap serangan Mahathir terhadap Anwar kita boleh lihat amat jarang sekali Anwar mahu berada di dalam “direct engagement” dengan Mahathir.Sama ada isu atau serang balas akan di jawap oleh pihak lain atau pun orang yang hampir dengan Anwar tetapi apa yang pasti ia bukan oleh Anwar sendiri secara direct.



    Mungkin Anwar amat menyedari Mahathir masih menyimpan “beberapa perkara” yang rakyat tidak tahu di mana Mahathir tidak pernah mahu menguna kan nya atas sebab sebab tertentu.Malah ada yang kata Mahathir sebenar nya belum melondeh kan Anwar selondeh londeh nya, dan Anwar tahu akan hal ini.Bak kata pepatah cina Piee Miin, kasi muka.

    ReplyDelete
  20. Bila Mahathir Ketengah, Anwar Ketepi

    Pada Mahathir ,apa yang terjadi pada Anwar ada lah keperluan keselamatan negara dan apabila Anwar sudah turun dari tahta kerajaan sudah cukup bagi Mahathir dan tidak perlu menguna kan apa apa yang dia masih menyimpan lagi.Implikasi Anwar menjadi Perdana Menteri lebih merbahaya dari perkara perkara lain.Bukan sahaja penyokong Anwar tidak sabar menuggu Anwar menjadi Perdana Menteri , malah negara Australia, Singapura dan Amerika juga tidak sabar. Dengan segala risikan yang ada di tangan mereka, mereka juga menuggu masa untuk mengutip hasil apabila Anwar menjadi Perdana Menteri.



    Kini Mahathir akan lebih aggresif menjelang pilihanraya, penulis di beritahu jadual Mahathir lebih padat dari average politican yang masih berjawatan.Boleh di kata kan Mahathir akan absorb tekanan yang bakal di humban kepada Perdana Menteri DS Najib.Jika pembangkang menguna kan watak watak tambahan yang konon nya suci seperti jenazah seorang India, aktivis Listen Listen dan mungkin juga Pakar ekonomi yang condong kepada Pembangkang, BN pula akan bergantung harap kepada mantan PM ini yang tidak takut dengan siapa pun.

    ReplyDelete
  21. Kenyataan DAP dan PKR yang bertegas mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim serta mengenepikan cadangan agar Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menduduki kerusi Perdana Menteri (PM) sekiranya Pakatan Pembangkang memenangi PRU ke 13 nanti, memperlihatkan sikap tidak demokratik Pakatan Pembangkang di dalam soal pemilihan ketua untuk menerajui negara.

    ReplyDelete
  22. Ini disebabkan, jawatan yang disandang oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim baik di dalam parti PKR, mahu pun di dalam gabungan Pakatan Pembangkang merupakan jawatan lantikan dan bukannya pemilihan secara demokrasi yang berlaku di peringkat akar umbi, demikian menurut kata Timbalan Dekan Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian.

    ReplyDelete
  23. “Sedangkan, Datuk Seri Abdul Hadi Awang merupakan seorang pemimpin yang dipilih oleh ahli akar umbi mengikut saluran demokrasi yang sebenar. Bagaimana kita mahu meletakkan seorang pemimpin yang tidak dipilih secara demokrasi di dalam partinya sendiri untuk menerajui negara yang berpegang kepada prinsip demokrasi?

    ReplyDelete
  24. “Sepatutnya, Presiden Pas lebih layak lantaran jawatan yang dipegang beliau di dalam parti adalah berdasarkan pemilihan ahli di peringkat akar umbi. Jadi, daripada sudut demokrasi, ternyata Abdul Hadi lebih layak berbanding Anwar untuk jawatan PM,” tegas beliau kepada UMNO-Online

    ReplyDelete
  25. Tambahnya lagi, sekiranya DAP dan PKR terus bertegas mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menerajui negara ini sekiranya Pakatan memenangi PRU yang akan datang, keputusan ini secara tidak langsung telah bercanggah dengan prinsip-prinsip demokrasi di negara ini.

    ReplyDelete
  26. Jelas beliau, jawatan Ketua Umum di dalam PKR tidak wujud dalam perlembagaan parti. Jawatan tersebut diwujudkan hanya untuk Anwar dan ia langsung tidak melalui proses pemilihan secara demokrasi untuk jawatan tersebut.

    ReplyDelete
  27. “ Jadi bagaimana kita mahu mengambil seorang pemimpin, untuk memimpin sebuah negara demokrasi, sedangkan jawatan yang dipegangnya di dalam parti itu tidak wujud dan tidak melalui sistem pemilihan demokrasi yang betul?

    ReplyDelete
  28. “Bukankah itu ternyata bercanggah dengan sistem amalan dan prinsip demokrasi di negara ini? Sepatutnya, Pakatan Pembangkang memilih seorang pemimpin yang memegang jawatan tertinggi di dalam parti yang melalui proses pemilihan secara demokrasi oleh akar umbi.

    ReplyDelete
  29. “Jadi, bagaimana mungkin untuk melantik Datuk Seri Anwar sebagai PM, sedangkan jawatan yang disandang oleh beliau sendiripun di dalam parti tidak melalui proses pemilihan secara demokrasi?,” soalnya lagi.

    ReplyDelete
  30. Beliau juga berpendapat DAP dan PKR sepatutnya menghormati cadangan Pas yang mencadangkan presiden parti tersebut, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk memegang jawatan PM jika ditakdirkan mereka menguasai kerajaan kelak.

    ReplyDelete
  31. “Malaysia mengamalkan prinsip demokrasi dan parti-parti gabungan di dalam Pakatan Pembangkang juga harus menghormati prinsip ini, sekiranya mereka mahu memerintah negara ini.

    ReplyDelete
  32. “Justeru itu, pemimpin yang layak untuk untuk dipilih sebagai ketua negara adalah pemimpin yang mempunyai legitimasi melalui proses pemilihan jawatan secara demokrasi di dalam parti mereka sendiri terlebih dulu, dan bukannya pemimpin yang memegang jawatan parti yang tidak melalui proses secara demokrasi di dalam partinya sendiri,” jelasnya.

    ReplyDelete
  33. Anonymous said...
    February 18, 2013 at 1:38 AM

    kami baca lah ni baik baik...tapi kami tetap undi BN...peduli lah kau sana pengundi PKR, ndak juga kami getar...ndak juga kami takut...hahahaha...itu hanya lah sekadar banner yang tidak boleh membuktikan apa apa...rakyat yang menilai,ndak payah lah kau sibuk sibuk mahu suruh kami baca banner tu...palui tahap gaban...

    ReplyDelete
  34. mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad juga menasihatkan supaya rakyat Malaysia supaya tidak terlalu taksub dan percaya bahawa hanya perubahan dalam pemerintahan negara akan dapat mengubah keadaan hidup mereka.

    ReplyDelete
  35. Apa jua yang dikatakan oleh Barisan Nasional nampak tidak berkesan. Walaupun benar dan nyata tapi nampak tidak berkesan kerana mereka taksub dengan kepercayaan bahawa hanya perubahan pemerintahan akan membawa kepada perubahan dalam kehidupan mereka, sebab itu keadaan sekarang berbeza dengan suatu masa dulu

    ReplyDelete
  36. PRU ke 13 yang perlu diadakan selewat-lewatnya Jun dianggap paling sengit dalam sejarah oleh kerana BN yang memerintah Malaysia semenjak 1957 dicabar hebat oleh PR yang terdiri daripada PKR, DAP dan PAS.

    ReplyDelete
  37. Dalam Pilihan Raya 2008, buat pertama kalinya penguasaan tradisi majoriti dua pertiga BN dinafikan oleh PR dan beberapa negeri BN seperti Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Perak jatuh ketangan PR.

    ReplyDelete
  38. Perak walaubagaimanapun kembali ketangan BN pada tahun 2009 apabila tiga ahli Dewan UndanganNegeri (ADUN) PR keluar dari gabungan tersebut dan menjadi ADUN bebas menyokong BN.

    ReplyDelete
  39. perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, pembangkang hanya mahu rakyat membenci kerajaan yang dipimpin oleh Barisan Nasional (BN) untuk berkuasa semata-mata.

    ReplyDelete
  40. pembangkang hanya mahu mencipta kebencian ke atas kerajaan dan mahu rakyat lupa jasa kerajaan serta menganggap ika kamu membenci kerajaan, kamu bersama mereka

    ReplyDelete
  41. Walaupun Malaysia mengalami kegawatan ekonomi, Malaysia masih mampu mencapai pertumbuhan ekonomi yang baik

    ReplyDelete
  42. Dan dalam masa sama kita mampu hidup harmoni dalam negara berbilang kaum, kenapa pembangkang tidak pernah sebut tentang perkara ini?

    ReplyDelete
  43. idea pembangkang hanya mahu membenci kerajaan semata-mata.

    ReplyDelete
  44. Pembangkang mahu rakyat panggil kerajaan sebagai syaitan, tapi kerajaan adalah 'syaitan yang orang semua kenal', berbanding dengan mereka 'malaikat yang orang tidak kenal.

    ReplyDelete
  45. Mereka kata BN sudah 55 tahun memerintah, maka perlu perubahan. Tapi kalau perubahan ke arah yang lebih buruk, apa gunanya?

    ReplyDelete
  46. Kalau perubahan yang baik tidak mengapa. Dan pembangkang akan cuba menang walau apa jua caranya

    ReplyDelete
  47. Hehe.. berita ni pasti tidak akan disiarkan dimana mana media perdana. dimana sekali lagi populariti pemimpin PR mengatasi pemimpin UMNO...pada penyokong PR.. anda memang layak dipanggil pejuang Malaysia Orde Baru..!!

    ReplyDelete
  48. DS Najib hadir ke majlis ini adalah sebagai tetamu kehormat setelah menerima jemputan dr Dong Zong. Disamping itu, bole lah beliau berkempen. Itu adalah usaha beliau utk menghadapi PRU13 ini.
    DS Anwar pun menerima jemputan yg sama. Beza kat sini, orang2 Cina lebih suka kpd DS Anwar. Cuma, org2 melayu umno ini tak dapat menerima hakikat bahawa kaum cina skrg ini berpihak kpd Pakatan Rakyat. Ketika org2 cina menerima BN waktu dulu tak pula dia org (ahli umno) nak ucap berterima kasih.

    ReplyDelete
  49. I ready for new PM....

    ReplyDelete
  50. are you ready for Psyyy?? Yaaa. are you ready for BeEnd?? Noooo. Kah kah kahh. Memang Najib dgn Rosmah mati kutu kat Penang. Datang Sabah pun salah tak datang pun salah. Haii BeEnd2.

    ReplyDelete
  51. PAS delegates lobby for Hadi Awang as PM, not Anwar.

    ReplyDelete
  52. If Anwar failed to take over Putrajaya this term, it's the last we'll see of him.

    ReplyDelete
  53. Datuk Seri Abdul Hadi Awang finally bowed today to repeated calls from PAS members for him to be the next prime minister, saying he was ready to lead the country should Pakatan Rakyat (BN) win the next election.

    ReplyDelete
  54. “I welcome being elected as the prime minister." Said Hadi Awang.

    ReplyDelete
  55. There will be a competition in getting the PM seat between Anwar and Hadi. Both have their supporters.

    ReplyDelete
  56. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dilaporkan mengingatkan kita tentang ancaman Anwar Ibrahim untuk mencetuskan pemberontakan seperti negara-negara timur tengah atau ‘Arab Spring’ dalam usahanya untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. Sudah tentu peringatan dari seorang yang berpengalaman dan mempunyai sumber maklumat yang luas seperti Tun Mahathir, tidak wajar dipandang ringan.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  57. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Apatah lagi setelah kita sedia maklum bahawa pemberontakan bukanlah sesuatu yang asing bagi Anwar, malah telah menjadi ‘hobi’nya sejak muda iaitu sejak di bangku Universiti tahun 1974. Apabila dipecat dari kerajaan, Anwar tidak berlengah-lengah untuk memulakan kembali hobi waktu mudanya, dan pantas menggerakkan kekacauan, memberontak menentang kerajaan yang sebelum itu turut diterajuinya.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  58. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Sehingga kini, hobi tersebut tidak pernah padam. Apabila melihat dunia Arab bergolak, beliau pantas menyerapkan semangat Dataran Tahrir yang menyaksikan peristiwa berdarah pemberontakan rakyat terhadap kerajaan Mesir, terhadap penyokong-penyokongnya. Begitu juga dengan pemberontakan atau revolusi di Syria, Libya, Tunisia dan lain-lain, semuanya dijadikan ‘contoh teladan’ yang harus diikuti oleh Malaysia, menurut Anwar Ibrahim.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  59. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Justeru, pada Februari 24, 2012 wawancara Anwar dengan Inter Press Service http://www.ipsnews.net/2012/02/malaysians-must-vote-out-corruption-racism/, sekali gus mengesahkan peringatan Tun Mahathir di mana Anwar berkali-kali menegaskan akan keperluan kepada satu pemberontakan ala ‘Arab Spring’ di Malaysia.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  60. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Antara kata-katanya ialah “Malaysia tidak boleh dipisahkan dari apa yang berlaku di seluruh dunia, terutamanya di negara-negara Islam,” dan “…polisi kami (PR) adalah untuk Malaysia menjadi negara demokrasi yang matang. Apa yang mereka di ‘Arab Spring’ dan ‘Occupy Wall Street Movement’ katakan ialah mengenai keadilan dan tekanan yang dihadapi dalam dunia kapitalis yang tidak terkawal yang hanya memberi kelebihan kepada segolongan kecil yang telah sedia mewah sahaja.”

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  61. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Beliau juga berkata, “…bagi menghormati institusi demokrasi, hak untuk menentang dan hak kebebasan, ‘Arab Spring’ adalah amat perlu bagi dunia Islam kerana ia mempunyai impak dalam pengertian demokrasi.”

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  62. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Maka tidak hairanlah, setiap kali puak pembangkang berdemonstrasi, tidak kira apa jua bentuk penyamaran yang mereka gunakan, seperti BERSIH, Himpunan Demokrasi, Reformasi, Kumpulan Hijau, dan sebagainya, laungan untuk menjatuhkan kerajaan sering kedengaran. Malah, pemimpin-pemimpin pembangkang juga telah beberapa kali dirakamkan menyuarakan secara langsung dan tidak langsung, berkenaan usaha mereka untuk mencetus ‘Dataran Tahrir’ di Malaysia.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  63. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Perlu diingatkan bahawa peristiwa berdarah Dataran Tahrir ini tidak mustahil akan berjaya dicetuskan mereka sekiranya ‘hobi’ memberontak yang dimiliki oleh Anwar digabung dengan kebebalan PAS dan kebencian DAP yang membuak-buak terhadap kerajaan Melayu Islam. Apatah lagi, dengan terdapatnya dana asing yang tiada had untuk mengupah para pemberontak dan menyogok pengkhianat.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  64. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Adalah penting bagi setiap seorang dari rakyat Malaysia untuk benar-benar memahami apa itu ‘Arab Spring’ atau ‘Dataran Tahrir’ atau ‘Occupy Wall Street’ yang menjadi obsesi Anwar ini. Ini bukan masanya untuk kita sekadar mendengar cakap-cakap rakan mengenainya atau percaya bulat-bulat atas apa yang disampaikan oleh ahli-ahli politik mahupun media massa.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  65. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Jika benar kita inginkan demokrasi yang matang maka, kita, iaitu rakyat Malaysia harus mematangkan diri terlebih dahulu. Kita tidak layak untuk menganggap diri kita matang selagi kita tidak benar-benar mengkaji mengenai apa yang kita sokong.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  66. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Sesungguhnya, keadaan negara-negara pasca ‘Arab Spring’ adalah jauh lebih buruk dari sebelumnya. Jika sebelum ini rakyat Mesir menggulingkan kerajaan Hosni Mubarak yang dianggap sebagai korup, zalim dan tidak memberi kebebasan bersuara tetapi hari ini, kerajaan Morsi Mohamed adalah lebih teruk di mana sesiapa sahaja yang mengkritiknya akan ditangkap.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  67. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Menjatuhkan sesebuah kerajaan melalui pemberontakan bermakna menjatuhkan atau memusnahkan negara dan diri sendiri. Ertinya, ekonomi menjadi lumpuh apabila pejabat, kedai, bank, sekolah dan segala-galanya musnah atau tidak mampu beroperasi kerana kekacauan.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  68. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Pertabalan kerajaan baru bukan bermakna keadaan pulih secara automatik. Pejabat, kedai, kilang, bank, sekolah yang musnah perlu diperbaiki tetapi ia pastinya memerlukan dana yang banyak. Tetapi dana tidak ada kerana pelabur, pelancong telah melarikan diri, manakala pasaran saham pula menjunam dan bank-bank juga kerugian.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  69. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Maka, penganggur yang memberontak kerana marahkan kerajaan sebelum ini atas alasan tidak menyediakan peluang pekerjaan untuknya, kini mendapati bahawa semakin mustahil bagi dirinya untuk mendapat pekerjaan.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  70. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Kalau dulu memberontak konon kerana kerajaan tidak mampu memberi kesenangan, kini hidup semakin tidak senang apabila harga barangan asas menjulang tinggi akibat pemberontakan.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  71. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Rakyat yang tidak mampu memahami apa yang telah mereka lakukan terhadap diri sendiri, mula menyalahkan kerajaan baru pula dan memberontak sekali lagi. Dan sehingga kini, kekacauan dan ancaman pemberontakan masih berterusan di Mesir. Hari ini, ramai rakyat mereka meluahkan kekesalan kerana telah melakukan pemberontakan.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  72. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Selain Mesir, rasamnya, kita tidak perlu berbincang mengenai Syria pasca pemberontakan kerana apa yang berlaku pada rakyatnya dapat dilihat sendiri melalui laman-laman sosial yang dikongsi oleh mereka-mereka yang prihatin.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  73. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Apa yang pasti, kesemua negara-negara ‘Arab Spring’ ini berada dalam keadaan ‘gelap-gulita’, sehinggakan bukan sahaja tiada cahaya di hujung terowong, tetapi terowong itu sendiri tidak tahu di mana letaknya.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  74. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Sekiranya, ‘Arab Spring’ perlu dijadikan contoh teladan seperti kata Anwar, maka satu-satunya yang boleh diteladani ialah agar tidak mengikut jejak langkah mereka dengan menjatuhkan kerajaan melalui pemberontakan.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  75. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Jika Anwar ingin sangat menjadi Perdana Menteri, beliau perlu melalui cara demokrasi sebenar, iaitu pilihanraya. Tidak ada seorang pun dari rakyat Malaysia yang wajar kehilangan pekerjaan, kerugian perniagaan, menderita, atau bergadai nyawa untuk memastikan Anwar mencapai cita-citanya.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  76. HANYA PUAK-PUAK PENGGANAS SAJA YANG MAHU ANUUUWARRR JADI PERDANA MENTERI.. JANGAN HARAPLAH IMPIAN BAPA PELIWAT DAN RAJA PENGGANAS INI TERCAPAI

    Kita tidak perlu menggadaikan nikmat yang sedia ada dan mereka yang terlibat dalam Arab Spring pasti memberitahu kita bahawa apa yang kita nikmati hari ini adalah tidak ternilai harganya.

    KESIAN! ANWAR TERPAKSA SURUH PENYOKONG2NYA JULANG NAMA BELIAU SEBAGAI PM

    ReplyDelete
  77. Berjayakah Transformasi menambat hati rakyat?

    ReplyDelete
  78. Not sure the people will give chance for Anwar to take over putrajaya?

    ReplyDelete
  79. Berjayakah pembangkang mencari formula untuk kerjasama.

    ReplyDelete
  80. Suara Bersih harus didengari agar PRU dapat dilaksanakan dengan lebih adil dan amanah.

    ReplyDelete
  81. Jangan terkena perangkap janji manis yang tidak dapat ditunaikan.

    ReplyDelete
  82. Macai detected hhahahaha

    ReplyDelete
  83. Sambuatn Anwar membuktikan lebih ramai yang terima pembangkang.

    ReplyDelete
  84. Transformasi is mean for the people.

    ReplyDelete
  85. Berjayakah misi Anwar tercapai kali ini>?

    ReplyDelete
  86. Just give them a chance to prove is worth I guess.

    ReplyDelete
  87. anwar ajak debat pun penakut!! nak bertembung nak anwar lagi lah penakut!!kesian tul le UMNO..first time dalam sejarah UMNO dapat PM penakut!! nak bubar parlimen pun takut!!kesian...kesian!!

    ReplyDelete
  88. macai.....tak serik2 melalut je semenjak 2 menjak ni!...buang tebiat ke?

    ReplyDelete
  89. Are U Ready For PR? YES!!!

    ReplyDelete
  90. Are you ready for BeEnd?? Nooo.

    ReplyDelete
  91. February 18, 2013 at 3:47 PM :

    kau bilang apa2 kebaikan yg govt perlu buat terhadap rakyat sbg JASA? itu sebenarnya tanggungjawab...takkan la govt officials hanya perlu tidur, makan n berak shj sambil menunggu saat mau check in dlm keranda...PALUI!!!

    ReplyDelete
  92. penyokong paktan mmg akan sokong Anwar. walaupun hakikatnya anwar tu kaki penipu.

    ReplyDelete
  93. Anonymous said...
    February 18, 2013 at 3:18 PM

    ENGKAU LAH LAGI TERLEBIH PALUI,

    PENYOKONG IC PROJEK

    ReplyDelete
  94. Rakyat sabah bijak2..jadi fikir la knp Masyarakat Cina lebih suka Anwar dr Najib..Dlm ceramah ckap menjerit2 mngutuk org..Berdirinya saya di sini sbg org Melayu yg beragama islam akan perthankan..Tp kena jentik ckit dgn Karpal..smua ok..Tarian bogel kat tempat ak pn ok..boleh kt Rogeng ckit2..Org yg mudah di ikat hidungnya mmg la rmi y sker..byk bnda leh dpt t..Sbg bangsa melayu n Bumiputera ko sudi ke berkongsi hak istimewa dgn org lain? ckit2 lm2 jd bukit..ko Sedar ic project tp PALUI dlm berfikir..i2 y PR tgh usahakan..hak sama rata smua kaum..tanah air sendiri tp hak2 istimewa nk kongsi..Jdkn BM bahasa rasmi..xda cina,tamil dlu...dorg sgup? kalo di sabah silap2 yg IC project tu yg dilantik jd KM sabah t klu dorg meng..sgup? y mmlih kn trma la..sbb suara kmu..waktu tu tersdr dh lmbt..kn tgu 5 tahun g..alamatnya bkn makin maju..makin ketingaln la sbb PM bru nk penuhkn poket sndr dlu..dptkn blk modal yg dlaburkn slm 10 tahun..g satu..wlu kmu ckp2 sbh mundur la apa la...tp rmi org knal sabah sbb apa? sbb bgunan ker? sbb menara tinggi? sbb keindahan semula jadi..renungkn la..

    ReplyDelete
  95. The State government presented a big ‘ang pau’ to the Chinese community of Sabah when it approved a half a million ringgit to complete the construction of the Chi Hwa Primary School, in Kolombong here.

    ReplyDelete

  96. Announcing the said grant during the KKCCCI’s Chinese New Year Celebration dinner on Saturday, Chief Minister Datuk Seri Musa Haji Aman said this again reflected the Barisan Nasional(BN) state government has always been supportive of the Chinese community’s concern and emphasis for the value of education.

    ReplyDelete

  97. He also expressed his gratitude on the efforts by KKCCCI to upgrade eight Chinese schools under their jurisdiction, showing their commitment in complementing the work of the Ministry of Education in providing primary school education for the Chinese community.

    ReplyDelete
  98. While ensuring that contents of curriculum are in full compliance with national education policies, KKCCCI have the option to impart basic primary education in the Chinese language, allowing children to master a minimum of three languages, the other two being Bahasa Malaysia and English.

    ReplyDelete
  99. “I also take note of your diligence in maintaining the standard of the Government-aided Kota Kinabalu High School which is today one of the top schools in Kota Kinabalu, and highly sought after by parents of multi-ethnic backgrounds. Your commitment to pre-school education through your well established kindergartens is also very commendable,” he said.

    ReplyDelete
  100. “We have also seen how Sabah has transformed since the formation of Malaysia in 1963, and again, you have played an important part of this progress. KKCCCI remains relevant and continues to serve as the conduit between the State Government and the Chinese business community,” he said.

    ReplyDelete
  101. He added that the Barisan Nasional Government is one that is pro-business and continuously encourages investment in order for the state to further progress and develop.

    ReplyDelete
  102. “The State Government has also requested that Petronas provide local contractors more opportunities to effectively take part in this important sector,” he said.

    ReplyDelete
  103. “And I understand the need for more Chinese primary schools in Kota Kinabalu in view of the congestion at three such establishments in the city. You have undertaken a major step in shifting the Che Hwa Primary School from Weston to Kolombong, the construction of which is in progress. We have always been very supportive of Chinese schools and we understand the importance and value of education. This is proven through the annual allocation awarded to such schools,” he said.

    ReplyDelete
  104. Musa also called on the Chinese community in Sabah to continue supporting BN for the sake of further development, prosperity and racial harmony.

    ReplyDelete
  105. “We have a proven track record, and we will continue to listen to feedback including from the KKCCCI and do our best to overcome shortcomings. This is our promise to you,” he said.

    ReplyDelete

  106. Meanwhile, in his speech, KKCCCI President Michael Lui appealed to the State Government to consider reducing the assessment rates for commercial land in the Kolombong industrial area.

    ReplyDelete

  107. He noted that although the issue over the extension of land lease for the said area has been resolved, nonetheless the existing high land assessment rate is still a burden to the business operators there.

    ReplyDelete

  108. Besides this, he also requested the State government to highlight their plight on the issues contributed by the implementation of the Minimum Wage Policy to the Federal Government, with the hope of postponing its implementation to a later date.

    ReplyDelete
  109. Also present at the occasion were Chinese community leaders and senior politicians like Deputy Chief Minister Datuk Dr Yee Moh Chai, Assistant Minister in the Chief Minister’s Department Datuk Edward Khoo, LDP President Datuk VK Liew and Datuk T.C Goh, Acting President of Federation of Chinese Associations of Sabah (FCAS).

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.