Sunday, February 17, 2013

Pemimpin BN Hanya Bijak Berteka-teki

Ahli Parlimen Beaufort yang juga Presiden Pertubuhan Pakatan Perubahan Sabah (PPPS), Datuk Seri Lajim Hj Okin menggesa rakyat supaya berani tampil ke hadapan untuk membentuk satu perubahan baru dalam pilihanraya umum ke 13 (PRU 13) nanti yang akan diadakan bila-bila masa sahaja dari sekarang.

"Jika rakyat mahu perubahan besar, sama ada dari segi ekonomi dan pentadbiran yang dinamik, telus, efisyen dan adil; tidak perlu takut dan mesti berani untuk berubah agar rakyat di seluruh negara termasuk Sabah hidup dalam kesejahteraan bagi menikmati pelbagai prasarana yang lebih baik,” katanya.
Lajim menjelaskan Negeri Sabah sudah mencapai kemerdekaan menerusi gagasan penubuhan Tanah Melayu selama 50 tahun sejak dari tahun 1963 lagi sehinga sekarang namun kehidupan rakyat terus terhimpit dibelenggu kemiskinan tegar; terutama sekali rakyat tinggal di kawasan luar Bandar.

Lajim berkata demikian dalam satu pertemuan dengan lebih 300 penduduk Kampung Kota Klias, kelmarin.

“Saya amat bersyukur kerana sejak kebelakangan ini ramai ahli UMNO di Parlimen Beaufort keluar daripada kekangan UMNO dan menyertai parti Pakatan Rakyat (PR); sama ada melalui PPPS mahupun Angkatan Perubahan Sabah (APS).

"Ini menunjukkan bahawa bumiputera Islam sendiri sudah mempunyai kesedaran bahawa mereka sudah tidak sanggup lagi jadi kuda tunggangan UMNO untuk kepentingan para pemimpin mereka,” ujar Lajim.

Lajim yang juga calon Parlimen Beaufort pada PRU 13 nanti menyeru rakyat tidak perlu takut kebatas apa juga bentuk ugutan yang dibuat oleh BN dan UMNO kerana kita sebagai rakyat dibbumi Malaysia ini mempunyai hak untuk membuat pilihan; terhadap pucuk pimpinan untuk penetuan hala tuju parti yang boleh membawa kemajuan dalam aspek pembangunan asas dan kemakmuran rakyat jelata di negara ini khususnya di Sabah.

“Memang tidak dinafikan para pemimpin UMNO/BN kalau bercakap memang hebat cakap pasal pembangunan cakap pasal bantuan namun di sebaliknya; banyak hal yang mereka sedar atau pura-pura tidak disedar sehingga menjadi satu teka teki.

"Contohnya keadaan jalan raya dari Sandakan-Kinabatangan ke Lahad Datu yang tidak ubah seperti tempat kerbau berkubang boleh menternak ikan karuk; sedikitpun para pemimpin UMNO/BN yang kerap melaung-laungkan tentang kemajuan tetapi sehingga ke hari ini; tiada satupun menteri daripada BN mengambil tahu masalah tersebut, malahan telah membisu seribu bahasa,” tegas Lajim lagi.

Walaupun Lajim tidak lagi berada dalam BN/UMNO, namun beliau masih mampu dan berupaya memberikan bantuan kepada penduduk di Parlimen Beaufort yang memerlukan.

Turut hadir pada majis itu ialah Timbalan Ketua Cabangan PKR Beaufort, Taufick Hj Ruschi.

Oleh: SHAIMON S JUMADI (sabahkini)

141 comments:
Write comments
  1. tahniah datuk lajim.Mudah mudahan ALLAH berkati dan panjangkan umur datuk berjuanglah demi agama dan keadilan pada rakyat.TUHAN MAHA BESAR LAGI MAHA BERKUASA

    ReplyDelete
  2. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Barisan Nasional (BN) bertekad untuk mempertahankan kerusi Parlimen Beaufort pada pilihan raya umum ke-13 berikutan tindakan penyandangnya yang meletak semua jawatan dalam UMNO dan menyatakan sokongan kepada pakatan pembangkang.

    ReplyDelete
  3. Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata, Parlimen Beaufort yang diwakili Datuk Seri Lajim Ukin pada pilihan raya umum 2008 harus kekal di pangkuan parti itu berdasarkan komitmen dan kesungguhan kerajaan membangunkan kawasan itu selama ini.

    ReplyDelete
  4. “Kerusi BN di sini bukan lagi BN. Dia (Lajim) bukan lagi bersama BN… yangmustahak kembalikan semula kerusi ini kepada kerusi BN, kita ambil semula tidakkira Lajim bertanding atau tidak, kita tawan semula,” katanya

    ReplyDelete
  5. Muhyiddin berkata, BN secara hakikatnya sentiasa kukuh dan tidak tergugat dengan apa yang berlaku, termasuk tindakan Lajim yang menubuhkan pertubuhan bersifat menyokong pembangkang.

    ReplyDelete
  6. Beliau berkata, rakyat Sabah khususnya di kawasan Beaufort harus bijak menilai kepimpinan yang boleh menjamin kemajuan berterusan setelah wakil rakyat yang dipilih mereka atas tiket BN bertukar haluan.

    ReplyDelete
  7. “Tiada gunanya kita bersedih. Biarlah dia pergi… yang penting bukan dia, tapi yang penting nasib saudara dan masa depan saudara,” katanya.

    ReplyDelete
  8. Muhyiddin turut melontarkan persoalan kepada penduduk kawasan itu mengenaikedudukan sebenar asas perjuangan Lajim sama ada beliau dapat membawa peruntukanbesar bagi pembangunan di daerah itu tanpa bersama kerajaan.

    ReplyDelete
  9. Beliau berkata, rakyat harus percaya kerajaan negeri mahupun persekutuan berupaya melaksanakan tanggungjawab mentadbir negara ini jika diberi kepercayaansekali lagi dalam pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
  10. “Banyak orang tanya saya… bila pilihan raya umum Tan Sri, sebab kami tidak sabar keluar mengundi untuk BN. Kenapa tidak, sebab perjuangan BN itu panjang sejak Merdeka 1957.

    ReplyDelete
  11. “Malaysia sudah menjadi sebuah negara yang dihormati dan disegani, kecil saja dalam global seperti cili padi (dalam peta), tetapi dalam tempoh beberapa tahun kita berusaha menyelesaikan banyak masalah pokok termasuk kadar kemiskinan nasional di tahap tiga peratus dan Sabah dulu 70 peratus sekarang saya rasa kurang 10 peratus,” katanya.

    ReplyDelete
  12. Beliau berkata, kerajaan di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berjaya mencipta pelbagai kejayaan dalam program transformasi yang meningkatkan peluang pekerjaan dalam pelbagai industri dan sektor lain berkembang maju.

    ReplyDelete
  13. Cerita lagi mengenai Anwar memberikan dana kepada Lajim untuk menarik pemimpin menyokong PKR. Itu mungkin juga berlaku sekarang ini.

    Memang patut jugalah dia ini keluar daripada BN sekurang-kurangnya BN tidak terbeban dengan orang seperti ini.

    ReplyDelete
  14. Apa pun BN masih menjadi pilihan walaupun Lajim keluar itu tidak akan memberi kesan kepada sokongan terhadap BN.

    ReplyDelete
  15. Sebagai parti pemerintah BN apabila diberi mandat kepada rakyat kita terus bekerja, turun ke padang mengetahui masalah rakyat, mendampingi rakyat seperti saranan selalu YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib bahawa sebagai wakil rakyat, pemimpin mesti selalu turun ke bawah untuk mengetahui masalah rakyat. Kita memang bekerja, terus berkhidmat di kawasan masing-masing…

    ReplyDelete
  16. Ini rutin biasa bukan semasa pilihanraya.. ini beza kita dengan pembangkang kerana parti pembangkang hanya menjelma bila ada pilihanraya.

    Bagi kita di Sabah ini kita pastikan hubungan kita dengan parti kompenan terus baik, selalu berjumpa, sentiasa berbincang jika ada masalah.

    ReplyDelete
  17. Yang penting kita sentiasa bekerja, kongsi kuasa dengan rakan kita dalam BN, bantu membantu anatara satu sama lain, bergerak sebagai satu pasukan jadi kita tiada masalah dengan pemimpin-pemimpin BN yang lain.

    Dengan itu kita boleh bekerja dengan baik… dalam cabinet kerajaan negeri pun, kita terdiri dari pelbagai parti dan suku kaum.

    ReplyDelete
  18. BN Sabah akan terus berada dalam keadaan yang baik dan bersedia untuk menghadapi pilihanraya.

    Nampaknya pembangkang cukup ghairah untuk memancing bekas pemimpin BN untuk digunakan bagi menyerang BN di Sabah?

    ReplyDelete
  19. Itu perkara biasa.. maklum sekarang ini musim tiba pilihanraya banyak orang menawarkan diri untuk menjadi calon.

    kita selalunya beri peluang kepada orang-orang muda walaupun kita juga ada calonkan orang lama dan mereka yang lama dan sudah bersara, sudah lama tak menjadi calon tiba-tiba mahu menjadi calon itu saya rasa aneh sekali kerana bagi saya mereka ini umur pun sudah lanjut haruslah bersara dan membantu parti dengan pelbagai cara bukan cara keluar parti kerana mahu menjadi calon.

    ReplyDelete
  20. Itu memberi erti lebih mementingkan diri sendiri daripada parti.. jadi itu bukan cara kita… bagi kita mereka yang berumur ini keluar parti itu jadi calon biarlah mereka…. biarlah luncai terjun dengan labu-labunya.

    Pembangkang adalah parti yang pakar membuat janji bulan dan bintang, di Sabah mereka menjual pelbagai janji seperti royalty minyak, hak orang Sabah, Sabah didiskriminasi dari sudut pembangunan, kemajuan dan pelbagai dakwaan lagi.

    ReplyDelete
  21. Meminta pemimpin dan wakil rakyat kita memberi penerangan tentang soal ini dan beri tahu rakyat tentang kebaikan BN.. selama ini sudah banyak peruntukan, banyak pembangunan kita bawa ke seluruh negeri Sabah, kita belanja beribu-ribu juta ringgit untuk rakyat.

    Kita bersyukur sebagai negeri kedua terbesar di Malaysia sudah tentu kita perlukan bantuan besar.. sebab itu beliau (Perdana Menteri) memberi bantuan besar seperti mana yang kita pohon…

    ReplyDelete
  22. Jadi parti pembangkang ini menidakkan perkara yang ada ..pembangkang ini berpura-pura, membutakan mata, mentulikan telinga seolah-olah mereka tidak tahu tentang kemudahan jalan raya, sekolah, hospital dan pelbagai lagi kemudahan prasarana… ini semua pembangunan yang dibuat BN…

    jadi rakyat tahu untuk menilai siapa yang benar dan siapa yang salah, mana batu mana permata..

    ReplyDelete
  23. Rakyat perlu bijak menilai pemimpin yang boleh membela kepentingan mereka dan sentiasa menepati janji ketika berkuasa-Najib

    ReplyDelete
  24. Rakyat perlu pandai menilai individu yang ketika berkuasa tidak pernah menunaikan janji tetapi apabila hilang kuasa bijak menjaja janji dan memburuk-burukkan kerajaan dan negara.

    ReplyDelete
  25. Tokoh pemimpin negara Tun Dr. Mahathir Mohamad berpendapat, negara akan mengalami kehancuran dan kecelaruan jika pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.

    ReplyDelete
  26. Hal ini kerana kerajaan yang akan dibentuk oleh pembangkang merupakan kerajaan campuran daripada tiga parti yang tidak mempunyai matlamat dan hala tuju sama.

    ReplyDelete
  27. Beliau menarik perhatian keinginan Pas untuk menjadikan Malaysia negara Islam ditentang oleh DAP manakala Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bertindak sebagai orang tengah hanya mensasarkan kemenangan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  28. "Keadaan ini memang bahaya, kadang-kadang apabila kita berada dalam keadaan selamat, kita tidak fikir akan jadi tidak selamat, kita selamat sebab memilih pemerintah yang prihatin.

    ReplyDelete
  29. "Ini terpulang kepada rakyat, namun ada yang mengundi mengikut emosi dan taksub walaupun pemimpin jelas menyatakan sesuatu yang bertentangan dengan Islam.

    ReplyDelete
  30. "Apabila rakyat tidak menggunakan pemikiran dan mengundi semata-mata kerana perasaan, besar kemungkinan negara kita akan hancur. Sebab itu kita lihat banyak negara tidak dapat laksanakan cara-cara demokrasi kerana ketaksuban kepada pemimpin, bukan untuk membangunkan negara," katanya.

    ReplyDelete
  31. Dalam pada itu, Dr. Mahathir berkata, rakyat kini mula sedar bahawa pada pilihan raya lalu, mereka membuat pilihan berdasarkan rasa marah kepada sesuatu.

    ReplyDelete
  32. "Faktor ini telah pun mereka ketepikan, kita patut rapatkan kembali barisan supaya dapat dirikan sebuah kerajaan yang kuat iaitu mendapat kemenangan dua pertiga," katanya.

    ReplyDelete
  33. Lompat Parti : Sudah-Sudahlah…Budak Sekolah Pun Boleh Fikir

    Budak sekolah pun boleh fikir dan tidak masuk akal apa yang didendangkan oleh parti pembangkang hari ini berhubung dakwaaan tawaran terhadap Ahli Parlimen mereka untuk melompat parti.

    “Sudah-sudahlah…dan cukup-cukuplah cerita yang tidak masuk akal itu dan makin lama orang makin tahu itu hanyalah sebahagian daripada propaganda menjelangnya pilihan raya umum ke-13 nanti”, kata Exco Pemuda UMNO Malaysia, Jamawi Jaafar.

    ReplyDelete
  34. Lompat Parti : Sudah-Sudahlah…Budak Sekolah Pun Boleh Fikir

    Menurut beliau sejak dulu hingga ke hari ini sikap serta tindak tanduk pembangkang telah dikenali umum dengan rupa serta pelbagai wajah yang dilakonkan kerana matlamat mereka hari ini adalah untuk ke Putrajaya semata-mata.

    “Sekejap timbul sekejap tenggelam….Apakah kewajaran perkara berkenaan dibangkitkan kembali jika tidak kerana pilihan raya yang semakin hampir. Janganlah malukan diri sendiri kalau betul pun dah bangkrap isu.

    “Jadi itulah cara mereka dalam usaha mewujudkan persepsi yang tidak baik dikalangan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN) khususnya kerajaan yang ada hari ini. Tidak pelik selepas ini berita macam-macam lagi yang akan keluar,” katanya.

    ReplyDelete
  35. Lompat Parti : Sudah-Sudahlah…Budak Sekolah Pun Boleh Fikir

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan beberapa pemimpin pembangkang yang membuat dakwaan kononya Ahli Parlimen tertentu ditawarkan dengan jumlah yang cukup besar untuk emlompat parti.

    Jamawi seterusnya menegaskan politik sedemikian bukanlah satu perkara baru sebaliknya telah lama berkumandang di dalam ceramah-ceramah mereka seluruh negara.

    Cerita-cerita lama itu tambah beliau lagi menujukkan kegelisahan dan kegusaran pembangkang untuk meningkatkan sokongan rakyat terhadap mereka yang semakin hari semakin kurang.

    “Barangkali rakyat telah muak mendengar cerita-cerita basi sedemikian rupa. Apa pun kita serahkan kepada pandangan umum untuk buat penilaian sewajarnya. Pilihan raya dah makin hampir dan Pemuda khususnya tidak akan melayani dakwaan-dakwaan karut sebegitu,“ katanya.

    ReplyDelete
  36. Sudahlah Gagal Tunai Janji, Tak Perlulah Pembangkang Iri Hati Burukkan BN

    Kegagalan pakatan pembangkang dalam menunaikan pelbagai janji di negeri-negeri tadbiran mereka sebagaimana yang pernah diluahkan dalam kempen sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 lalu telah menjadi bukti bahawa ia hanyalah ibarat gula-gula politik.

    Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor membidas pakatan pembangkang iaitu sekutu PKR, Pas dan DAP lantaran gagal memastikan janji-janji terbabit sebagai realiti sebaliknya masih terus-terusan memburukkan Barisan Nasional (BN) dan UMNO.

    ReplyDelete
  37. Sudahlah Gagal Tunai Janji, Tak Perlulah Pembangkang Iri Hati Burukkan BN

    “Setiap janji yang dilafazkan mesti ditunaikan dan sekiranya kita tidak pasti bahawa apa yang diperkatakan dapat dilakukan maka jangan sesekali berjanji apatah lagi dalam hal-hal yang membabitkan pentadbiran, kebajikan dan kesejahteraan dalam masyarakat,” katanya kepada UMNO-Online.

    Beliau yang juga Setiausaha Agung BN berkata demikian lantaran pelbagai tingkah pakatan pembangkang yang lebih banyak bercakap, meluah janji dan gagal menunaikannnya lantas menempelak pentadbiran BN dan UMNO dengan mencipta pelbagai manipulasi serta persepsi.

    ReplyDelete
  38. Sudahlah Gagal Tunai Janji, Tak Perlulah Pembangkang Iri Hati Burukkan BN

    “Sudahlah janji yang dibuat pada rakyat tidak ditunaikan jadi mereka mula mencari ruang untuk mengalihkan perhatian masyarakat daripada bertumpu kepada kegagalan mereka dengan melemparkan pelbagai tuduhan kepada BN walhal kerajaan sentiasa melakukan yang terbaik untuk rakyat.

    “Apabila diasak dengan pelbagai persoalan dan diingatkan berkaitan manifesto maka ada pula jawapan yang diberikan kononnya manifesto bukanlah janji sedangkan dalam realiti politik BN, apa yang diperkatakan dalam pilihan raya adalah janji yang mesti dilunaskan.”

    ReplyDelete
  39. Sudahlah Gagal Tunai Janji, Tak Perlulah Pembangkang Iri Hati Burukkan BN

    Dalam hal ini, beliau mengingatkan para pemimpin masyarakat khususnya dalam pakatan pembangkang agar menerima hakikat dan kebenaran sebenar walaupun ianya adalah pahit untuk diperkatakan.

    “Dengan apa yang berlaku sejak kebelakangan ini, telah terbukti bahawa hanya BN yang benar-benar berpegang kepada janji, mengotakan apa yang dikata dan melakukan pentadbiran negara dengan bersungguh-sungguh.

    “Inilah kebenaran yang tidak boleh dinafikan oleh mana-mana individu pun kerana hasil daripada perancangan dan pentadbiran BN maka Malaysia dapat mencapai kejayaan sebagaimana hari ini walaupun 55 tahun lalu ia hanya sebuah negara yang jauh ketinggalan dalam pelbagai aspek.”

    Katanya lagi, sebagai sebuah kerajaan bertanggungjawab, BN sentiasa melakukan penambahbaikan dari semasa ke semasa dengan melakukan perubahan dan transformasi selaras peredaran zaman.

    ReplyDelete
  40. Sudahlah Gagal Tunai Janji, Tak Perlulah Pembangkang Iri Hati Burukkan BN

    “Inilah masalah pembangkang yang hanya tahu memanipulasi dan melakukan propaganda atas apa yang dilaksanakan oleh BN sedangkan komitmen dan kesungguhan BN sebagai kerajaan yang menepati janji dan melaksanakan amanah tidak pernah membezakan idealogi dan perbezaan politik dalam masyarakat.

    Tegasnya, apa yang sebenarnya pembangkang tidak puas hati adalah kerana adanya sifat iri hati, angkuh dan cemburu dengan pencapaian BN apatah lagi mereka sendiri sebagai kerajaan di empat buah negeri gagal melaksanakan pentadbiran apatah lagi menyaingi kejayaan BN.

    “BN bukan baru sepenggal dalam pentadbiran dan rakus mengejar kedudukan sebaliknya perancangan dibuat oleh dengan struktur jelas untuk kecemerlangan negara dengan keselesaan rakyat di dalamnya, iaitu mencakupi semua golongan, dari muda hingga ke tua, dari kanak-kanak kepada dewasa, lelaki dan wanita, semua lapisan masyarakat termasuklah golongan pembangkang sendiri dapat rasa aliran kemajuan dan kesejahteraan tersebut.”

    ReplyDelete
  41. Sudahlah Gagal Tunai Janji, Tak Perlulah Pembangkang Iri Hati Burukkan BN

    “Bayangkanlah jika semasa kerajaan mengumumkan untuk pembangunan Putrajaya, KLCC, MSC dan pelbagai lagi projek mega maka macam-macam manipulasi dan putar belit pembangkang untuk menggagalkannya tetapi apabila ia menjadi realiti dan menjadi antara mercu kejayaan negara hari ini maka pembangkang beria-ia pula mahu menakluknya. Sungguh memalukan,” katanya yang juga Ahli Parlimen Putrajaya.

    Tambah beliau lagi, inilah bukti pembangkang yang hanya tahu mencari keburukan orang lain, menuding jari dan menyalahkan kerajaan sedangkan diri sendiri yang ‘bergelumang tahi’ langsung tidak dibersihkan lantaran ego dan taksub dengan kuasa, politik dan kebendaan.

    ReplyDelete
  42. Masalah pembangkang di Sabah menjadi semakin parah dengan perletakkan jawatan 14 orang Wanita PKR, diketuai oleh Naib Ketua Wanita Negeri Winnie Juani menjelang PIlihan Raya 2013.

    ReplyDelete
  43. beliau dan rakan-rakannya telah membuat keputusan untuk keluar parti kerana mereka merasakan “perlu berehat”, menafikan khabar angin ini berlaku disebabkan rundingan kerusi diantara Pakatan Rakyat (PR) dan sekutu baru mereka di Sabah Angkatan Perubahan Sabah (APS) dan Pertubuhan Pakatan Perubahan Sabah (PPPS).

    ReplyDelete
  44. Juani juga mengakui tindakan tersebut mungkin akan merangsang dakwaan beliau dan rakan-rakannya telah dibeli oleh pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN), tetapi mengatakan beliau menolak untuk melayan dakwaan itu.

    ReplyDelete
  45. Juani yang menerajui jawatan ketua Wanita PKR cabang Penampang semenjak 2007, kecewa kepimpinan pusat parti itu tidak dapat mengesahkan pencalonan beliau di Moyog.

    ReplyDelete
  46. Moyog adalah salah satu daripada dua kerusi dewan undangan negeri (Dun) di bawah kawasan Parlimen Penampang yang secara tradisinya dikenali sebagai kubu kuat Barisan Nasional (BN).

    ReplyDelete
  47. Penampang adalah kerusi Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO)Tan Sri Bernard Giluk Dompok, manakala ketua penerangan parti itu Datuk Donald Peter Majuntin adalah Adun Moyog dan ketua MCA Sabah, Datuk Edward Khoo adalah Adun Kapayan.

    ReplyDelete
  48. Juani telah menetapkan tempat beliau bertanding di Moyog tetapi kemasukan APS dan PPPS berkemungkinan membantutkan peluangnya.

    ReplyDelete
  49. APS diketuai oleh Ahli Parlimen Tuaran Datuk Seri Wilfred Mojilip Bumburing, bekas timbalan presiden UPKO dari BN, manakala PPPS diketuai oleh ahli parlimen Beaufort dan bekas anggota majlis tertinggi Umno, Datuk Seri Lajim Ukin.

    ReplyDelete
  50. Kedua-dua gerakan sedang bekerja dalam rangka formula perkongsian kerusi dengan tiga parti komponen PR, parti DAP, PKR dan PAS, menyebabkan kesesakan barisan pembangkang Sabah.

    ReplyDelete
  51. kemasukan sekutu baru PR berasaskan Sabah, semua perjanjian sebelumnya mengenai pengagihan kerusi di negeri tersebut digantung buat sementara waktu. Bukan semua dimuktamadkan lagi

    ReplyDelete
  52. Terdapat dua lagi parti pembangkang dikenali di Sabah — Parti Maju Sabah (SAPP) yang diketuai oleh Datuk Yong Teck Lee dan Parti Pembaharuan Negeri (STAR) yang diketuai oleh Datuk Dr Jeffrey Kitingan. Rundingan kerusi diantara PR dan kedua-dua parti ini berlaku sebelumnya tetapi telah mencapai kebuntuan, menjelang pilihan raya umum yang perlu diadakan sebelum Jun ini.

    ReplyDelete
  53. kalau rakyat mahu perubahan, bukan memilih pemimpin seperti lajim...lajim layak bersara dan beri laluan kepada muka baru dan muda...

    ReplyDelete
  54. kalau lajim ikhlas, lajim patut tidak melobi untuk menjadi calon di parlimen beaufort pada pru13 nanti...tetapi sebaliknya berlaku..ini bermakna lajim hanya mahu menyelamatkan karier politiknya dan menambah kekayaan peribadi...lajim sudah tidak mampu lagi...lajim sudah tidak diperlukan oleh rakyat...rakyat mahu pemimpin yang baru, matang, berpandangan luas, dinamik dan berdaya tahan di samping kredibiliti yang tinggi tanpa sebarang isu2 peribadi yang memudaratkan..

    ReplyDelete
  55. apa yang pasti ialah, lajim lebih perlukan rakyat daripada rakyat memerlukan lajim...

    ReplyDelete
  56. pemimpin pembangkang pula hanya bijak menghasut rakyat, mengutuk kerajaan dan menjanjikan bulan dan bintang kepada rakyat...seperti apa yang lajim lakukan..

    ReplyDelete
  57. Datuk Seri Najib Tun Razak meminta rakyat supaya terus menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi memastikan visi menjadikan Malaysia negara maju dapat dicapai sepenuhnya.

    ReplyDelete
  58. Perdana Menteri berkata negara memerlukan kepimpinan kuat dan berkebolahan bagi merealisasikan aspirasi Malaysia menjadi negara berstatus maju serta berpendapatan tinggi.

    ReplyDelete
  59. “Pembangkang boleh menawarkan anda matahari, bulan malah galaksi tetapi ini seolah mencabar kebijaksanaan anda,”

    ReplyDelete
  60. “Tetapi saya pasti, sekarang anda dapat membezakan perkara yang baik untuk negara dan apa yang boleh dicapai oleh negara,” katanya

    ReplyDelete
  61. Najib mengingatkan rakyat supaya tidak menyokong pemimpin yang sentiasa berubah pendirian sebaliknya menyokong pemimpin yang meletakan kepentingan rakyat daripada segalanya.

    ReplyDelete
  62. BN harus kenal pasti kelemahannya.

    ReplyDelete
  63. Pemimpin yang berbakat harus diberi peluang.

    ReplyDelete
  64. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Lajim, who formed a non-governmental organisation called Pakatan Angkatan Rakyat (PPS) recently, however, declined to divulge the name of the new party, only saying “it is a new political party”.

    ReplyDelete
  65. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    The former deputy housing and local government minister said should ROS reject the application, he and his supporters would likely contest on a Pakatan Rakyat coalition member’s ticket.

    ReplyDelete
  66. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Lajim Ukin, a Muslim leader from Sabah, with great fanfare and ceremony, recently announced his resignation from his various posts in Umno (but not as an Umno member) and said he will be supporting the opposition coalition, Pakatan Rakyat (which resulted in his sacking from the Cabinet).

    ReplyDelete
  67. Kami menanti sama ada Lajim masih mendapat sambutan dan sokongan?

    ReplyDelete
  68. Serahkan untuk rakyat sendiri untuk menentukan sama ada terus memberi sokongan kepada BN.

    ReplyDelete
  69. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Now, why have I stressed ‘Muslim leader’ in that paragraph above? Simple. Since Sabah got its independence from Britain almost 50 years ago, the Chinese population in that state has declined from 23% to just 9.11%. Hence the Chinese are not that significant in Sabah, save in the few urban areas, just like in Peninsular Malaysia.

    ReplyDelete
  70. Pemimpin yang tidak bertanggung jawab dan berasuah, harus disingkirkan dari senarai.

    ReplyDelete
  71. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Some would call this backdoor colonisation. Anyway, what is crucial is that the natives are no longer the majority like they used to be at the time of Merdeka. The Malays/Bumiputeras/Muslims now make up the majority, with an even larger number of non-Malaysian citizens, mostly Muslims -- who can be given overnight citizenship to dilute the non-Malays/non-Bumiputeras/non-Muslims even further if the need arises.

    ReplyDelete
  72. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Hence a ‘prominent’ Muslim leader like Lajim Ukin is very important to PKR and Pakatan Rakyat if they want to take over the state government. Hence, also, there was great excitement when it was announced that Lajim and his other Muslim partners-in-crime were joining the opposition. Suddenly the road to Putrajaya became clearer.

    ReplyDelete
  73. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    But then Lajim was asking for too much. Other than bags of cash, which he needed to cover his deficit finances, he also wanted to become one of the three Deputy Prime Ministers if/when Pakatan Rakyat marches into Putrajaya. And if he can’t become one of the three Deputy Prime Ministers then he wants at least the post of Sabah Chief Minister.

    ReplyDelete
  74. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    That has placed Anwar Ibrahim in a quandary because he had already promised the post of Sabah Chief Minister to other people -- in fact, to a few other people. Hence if Pakatan Rakyat does win Sabah, and these various contenders for Chief Minister win the seats they are going to contest, Sabah may have to revert to the rotation system so that everyone who was promised the post of Chief Minister can take their turn at this most lucrative job that earns whoever is lucky enough to get that job at least RM100 million a year (judging by the wealth of the current and previous Chief Ministers).

    ReplyDelete
  75. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    But Lajim can’t be made the Chief Minister of Sabah -- and certainly not one of the three Deputy Prime Ministers. And this is not because those posts have been promised to others, although that is one reason, but because he is carrying too much baggage. And this baggage is going to be revealed immediately after Nomination Day of GE13.

    ReplyDelete
  76. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Actually, the reason why Lajim resigned from all his posts in Umno (but not as an Umno member) is because of a scandal that was about to explode. Hence he no longer has any future in Umno, especially as a candidate in the coming general election. And this scandal involves someone I will call Mr. W.

    ReplyDelete
  77. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Back in 2007, just before the 2008 General Election, Lajim had promised Mr. W a RM50 million contract to build an Islamic college in Beaufort. But he wanted Mr. W. to pay the commission up-front, supposedly as election funds for GE12.

    ReplyDelete
  78. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Over the last five years since 2007, Mr W. has paid Lajim a total of RM8 million. However, Mr. W. never got the project. What Mr. W. received instead was 55 undated cheques totalling RM3 million. But all these cheques are worthless and Mr. W. is hopping mad and now realises he is not going to get the project, nor his money back.

    ReplyDelete
  79. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Over the last five years since 2007, Mr W. has paid Lajim a total of RM8 million. However, Mr. W. never got the project. What Mr. W. received instead was 55 undated cheques totalling RM3 million. But all these cheques are worthless and Mr. W. is hopping mad and now realises he is not going to get the project, nor his money back.

    ReplyDelete
  80. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Chief Minister Musa Aman knows about this scandal and because of that Lajim has to be dropped as a candidate in the coming general election. Realising that his future is no longer bright, Lajim woke up one morning and decided to join the opposition to fight for reforms.

    ReplyDelete
  81. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Isn’t it uncanny that Barisan Nasional politicians who no longer have a future in the ruling party suddenly wake up and have visions of joining the opposition to fight for reforms? It makes one wonder why they never had these visions when they were making tons of money in Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  82. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Now, while Lajim’s financial backer, a Bruneian who migrated to Sabah, is known as Mr. W., Lajim is known as Mr. J. And Mr. J. stands for ‘Mister Jackpot’. Mr. W. and Mr. J., in fact, go way back, back to the days when Lajim was still in Usno. And Mr. W. has been funding Lajim’s political career all this while. But Lajim suffers from a serious addiction. And this addiction is gambling (so much for Lajim’s Islamic credentials).

    ReplyDelete
  83. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Mr. W. has had to bail Lajim out of trouble more than once. There was one occasion when Lajim owed an Ah Long (loan shark) RM800,000 and he had to pawn two solid-gold Rolex watches to cover his debts.

    ReplyDelete
  84. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    To add insult to injury, the so-called RM50 million Islamic college project does not exist. It is all a scam. And Mr. W. no longer wants to fund Lajim (that is why Lajim is looking for a new financier -- guess who).

    ReplyDelete
  85. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    In fact, Mr. W. wants his money back and if he does not get it he is going to go public on this. And because of that Umno can no longer retain Lajim in the coming general election. And because of that, also, Lajim has suddenly ‘woken up’ and is joining the opposition to fight for reforms – justice, transparency, accountability, good governance, an end to corruption and abuse of power, and all that shit.

    ReplyDelete
  86. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    No, I am not going to repeat that since 2008 I have asked Pakatan Rakyat to ensure that they field quality/clean candidates in the next general election. Let them field the likes of Lajim and let’s see Pakatan Rakyat get whacked in East Malaysia. East Malaysia holds the key to Putrajaya and unless you win in Sabah and Sarawak you are not going to march into Putrajaya.

    ReplyDelete
  87. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    So, having Lajim and those of his ilk as your partners will only ensure that Barisan Nasional will remain in power. Then, the day after Polling Day, I can, with glee, write my ‘I told you so’ article.

    ReplyDelete
  88. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Anwar, Anwar…apa ni? I know you want to become Prime Minister. But this type of thing is only going to make your dream become our nightmare. As the Malays would say: why would we want to reject penyamum and vote for lanun? We said we want CHANGE, meaning change for the better, not change for the worse.

    ReplyDelete
  89. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    APOLOGISTS and sycophants for Tuaran MP Wilfred Mojilip Bumburing have been flooding the local media in recent days with distractions and disruptions to get cheap publicity for their so-called Angkatan Perubahan Sabah (APS) or whatever at our expense and to take potshots at us.

    ReplyDelete
  90. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    To add insult to injury, Beaufort MP Lajim Ukin and his Pertubuhan Pakatan Perubahan Sabah (PPPS) have jumped on the bandwagon as well to mislead the Orang Asal in particular Murut and Dusun including the Kadazan or urban Dusun and Sabahans in general.

    ReplyDelete
  91. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    As Orang Asal, both Lajim and Bumburing are utterly shameless creatures making a spectacle of themselves for the proverbial 30 pieces of silver. Lajim, as a Muslim, is the local proxy of Anwar Ibrahim and his Parti Keadilan Rakyat (PKR). Bumburing, as a non-Muslim, is willing to be a stooge to Lajim and his PPS who are local proxies to the Orang Malaya.

    ReplyDelete
  92. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    The fact that both Lajim and Bumburing are not together in one organisation shows that one is a proxy and the other is his stooge. Lajim, as the proxy, is Bumburing's master. Bumburing, as Lajim's stooge, is his slave.

    ReplyDelete
  93. LAJIM UKIN HANYA BIJAK BERJUDI SAMPAI KELUAR NEGARA.. NASIB RAKYAT TIDAK PERNAH DIPEDULIKAN OLEH BELIAU,, ADA HATI PULA TU MINTA JAWATAN KETUA MENTERI

    Both are traitors willing to betray our people to the Orang Malaya for their nefarious self-serving purposes. This desperate duo, political slaves of the Orang Malaya, can't see beyond their noses in politics. They are only interested in keeping their pockets full and their stomachs full with what is haram. This is their Hidden Agenda fuelled by rotten politics.

    ReplyDelete
  94. Kedudukan BN semakin tergugat dan diancam.

    ReplyDelete
  95. Let see what Lajim manage to achieve in coming PRU.

    ReplyDelete
  96. They can do anything to remain in power.

    ReplyDelete
  97. Talk less and do more for the people.

    ReplyDelete
  98. “Saya amat bersyukur kerana sejak kebelakangan ini ramai ahli UMNO di Parlimen Beaufort keluar daripada kekangan UMNO dan menyertai parti Pakatan Rakyat (PR);

    Banyak juga yang melompat parti.

    ReplyDelete
  99. BN akan tetap menjadi pilihan rakyat

    ReplyDelete
  100. rakyat beaufort takkan menyokong Lajim

    ReplyDelete
  101. zaman lajim dah berakhir.

    ReplyDelete
  102. Lajim tidak mendapat sokongan daripada rakyat.

    ReplyDelete
  103. BN tetap kuat dan akan memastikan jentera Bn bersedia untuk menghadapi PRU ini.

    ReplyDelete
  104. Pembangkang hanya tahu memanaskan isu dan cuba mengaburi mata rakyat.

    ReplyDelete
  105. Dari ulasan2 di atas DUMNO menang PRU13

    Diumumkan - DUMNO BARISAN NASIONAL MENANG, MENANG, MENANG 100X......

    ReplyDelete
  106. The strong relationship Sabah shares with the Federal Government is one of the reasons why there is consistent and continued progress in the state, Chief Minister Datuk Seri Musa Aman said.

    ReplyDelete
  107. Sabah, he added, is fully committed to ealizing Federal Government led plans and policies such as the Government Transformation Programme 2.0, Economic Transformation Programme and the National Key Result Areas are successfully carried out, for the benefit of the people.

    ReplyDelete
  108. Musa in his Malaysia Day message pointed out that the Malaysian Government is one that truly cares for the people.

    ReplyDelete
  109. The introduction of the Bantuan Rakyat 1Malaysia, Kedai Rakyat 1Malaysia, 1Malaysia Clinics, and a host of other people centric initiatives is testimony that the Government has the best interests of the people at heart.

    ReplyDelete

  110. Efforts, he said, are constantly made to ease the burden of those from the lower income group, and to reduce poverty.

    ReplyDelete

  111. “Just this week, the National Education Blueprint that runs up to 2025 was unveiled, and will help reform and transform the education sector.

    ReplyDelete
  112. These are all efforts that are initiated based on feedback and research, and intend to serve all Malaysians,” he added.

    ReplyDelete

  113. In the state, according to Musa, projects under the Sabah Development Corridor (SDC) and initiatives under the State Development Agenda or Halatuju, are all on track in meeting their objectives.

    ReplyDelete

  114. “Locally, we are pushing for more spin-offs from the palm oil, and oil and gas downstream sectors. These sectors are spurring new economic spin-offs, quality jobs and business opportunities.

    ReplyDelete

  115. We must push for capacity building and local participation in these sectors.

    ReplyDelete
  116. “As such, I encourage school leavers and youths to take up knowledge and skills training courses at the various institutes of higher education in the State, which are now not only limited to Kota Kinabalu.

    ReplyDelete
  117. The education hub in Sandakan and skills training facilities in places like Kimanis are efforts the Government has taken in making education more accessible,” he stressed.Musa also said that in achieving progress and development for Sabah, the government is always mindful of the need to sustainably develop the state.

    ReplyDelete

  118. Sabah, he pointed out, can hold its head high in environmental and forest conservation, having taken strong measures to protect our natural resources, despite the push for development.

    ReplyDelete

  119. “It is disheartening that there have been some false reports in blogs about large scale illegal logging in Sabah.

    ReplyDelete

  120. Such baseless allegations are perhaps aimed at derailing our efforts in Sustainable Forest Management for which we have taken great effort and which have received kudos and certification from international bodies.

    ReplyDelete

  121. We also continue to protect our coastlines, marine resources and other ecosystems,” he said.

    ReplyDelete

  122. “Today marks an important day in history, the creation of Malaysia 49 years ago.

    ReplyDelete
  123. The formation of this nation brought together regions separated by sea, and almost five decades on, Malaysia continues to thrive and remains a resilient country.

    ReplyDelete

  124. “Let us all take stock of our achievements and strive to do even better in bringing progress for Malaysia in the years to come.

    ReplyDelete
  125. Collectively, and by working together, Malaysians are capable of great things, and I am sure we will see our citizens charting more success stories in future,” Musa said.

    ReplyDelete

  126. Malaysia, he said, has transformed greatly in many aspects ranging from economic diversity to improvements in healthcare and education and an overall enhanced standard of living.

    ReplyDelete

  127. The Government, he added, is committed to making socioeconomic development accessible to the people throughout the country through carefully planned policies, projects and programmes.

    ReplyDelete

  128. “This is our commitment to every Malaysian regardless of race, religion and cultural background.

    ReplyDelete
  129. I therefore urge all Malaysians in Sabah to contribute towards our nation building, the progress of Sabah and the overall success of Malaysia.

    ReplyDelete

  130. “While we take pride in the beauty and diversity of Sabah, we must not forget that we are part of a nation.

    ReplyDelete

  131. Every state should support one another in bringing collective progress to the country.

    ReplyDelete

  132. Being ethnocentric or insular in our thinking will limit us greatly.

    ReplyDelete
  133. “As citizens of this beloved country, we must think and do as Malaysians while still upholding our respective beliefs, cultures and backgrounds.

    ReplyDelete
  134. One need not compromise the other. We must accept that each individual is different, and that every ethnic group has its own traditions and customs, many of which are age old.

    ReplyDelete

  135. “We must embrace the strength that our cultural diversity offers to the nation.” Musa said, adding that the State Government is committed to ensuring peace and racial harmony are safeguarded as the bigger task at hand is to see and create a successful nation, and one that all Malaysians can be proud of.

    ReplyDelete

  136. “I wish to urge everyone to be more accepting of one another, to respect each other and to make an effort to understand the different cultural practices each community brings.

    ReplyDelete

  137. Indeed, there is no room here for those who want to stir racial sentiments.

    ReplyDelete

  138. On that note, I am glad that the true essence of 1Malaysia is practised among Malaysians in Sabah,” he said.

    ReplyDelete

  139. Musa also reminded leaders in Sabah to continue working hard for the people, and to refrain from politicking which takes away precious time from work.

    ReplyDelete

  140. “We remain strong under the Barisan Nasional banner, and we boast of a stable State Government that is attractive to investors.

    ReplyDelete
  141. "We must not allow the opposition and those with vested interests to threaten the political strength that we enjoy today. I wish to see Sabah becoming a developed and prosperous State. Above all, I would like to see the people living in peace, showing concern and respect for each other, regardless of their status or differences.“As Malaysians, we have a vital role to play in helping to achieve the nation’s aspirations and vision."said Musa

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.