Sunday, February 17, 2013

Di mana Anwar Berpidato, Di situ Umno Pacak Khemah Ceramah

Tidak sukar untuk mengagak bila Umno akan mengadakan ceramah iaitu bergantung kepada lokasi di mana Datuk Seri Anwar Ibrahim menyampaikan pidato, kata Pengerusi KEADILAN Kedah, Datuk Wan Salleh Wan Isa.

“Umno tak ada kerja lain. Sentiasa ekori Anwar ke mana saja. Kita buat ceramah di sini, mereka pun teringin sangat buat di tempat sama.

“Mereka boleh buat hari lain. Kenapa buat hari dan lokasi sama? Ini bukti Umno makin gelisah dengan kehadiran Anwar,” katanya mengulas perbuatan Umno Bahagian Langkawi mengadakan ceramah kira-kira 300 meter dari lokasi ceramah Anwar, malam tadi.

Ceramah itu dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuah, Datuk Nawawi Ahmad dan Ketua Penerangan Perkasa, Datuk Roslan Kassim tetapi ‘bungkus awal’ berikutan tiada sambutan dan dihadiri 300 orang sahaja.



Ia berbeza dengan ceramah menampil Ketua Umum KEADILAN di Pekan Kuah, Langkawi dan dihadiri hampir 5,000 rakyat yang hanya berakhir tengah malam 15 Februari lalu.

104 comments:
Write comments
  1. masa ini PR kena cerdik, bila PR buat ceramah jemput peceramah BN bersama. dengan lain perkataan raayat sedia menilai. permulaan majlis serah kat BN dan akhiri PR. baru gaya baru malaysia. dah tentu Najib marah.

    ReplyDelete
  2. Aku nak menarik perhatian kepada rakyat yang masih tak faham tentang politik.. permusuhan politik tidak bermakna kita tidak boleh bertentang mata..bersalam , bertanya khabar dan sebagainya.. Aku pernah dengar suara sumbang begini...
    " tengok lah...pemimpin kerajaan dan pembangkang kat atas..elok-elok sahaja...kita ni pulak yang lebih-lebih bergaduh.."

    Berpolitik biarlah matang....perbezaan dirai...silaturrahim tetap terpelihara"..

    ReplyDelete
  3. Datuk Seri Najib Razak menghadirkan diri di selama kira-kira setengah jam di padang Pusat Pengajian Tinggi Dong Jiao Zong di sini hari ini. Beliau menyertai acara menggaul yee sang bersama pemimpin Cina dan menonton persembahan kebudayaan.

    Namun, Najib meninggalkan acara tersebut tanpa memberi sebarang ucapan atau membuat pengumuman peruntukan berjuta-juta ringgit seperti yang sering dilakukan sekarang dalam kempen pilihanraya umum tidak rasmi Umno BN.

    Sebaik saja Najib meninggalkan majlis, ribuan hadirin memberi sambutan besar-besaran kepada barisan pimpinan Pakatan Rakyat walaupun Dong Zong tidak menyediakan permaidani merah atau tarian singa untuk mereka.

    Ketibaan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang bersama wakil-wakil rakyat DAP Tan Kok Wai dan Charles Santiago disambut meriah, begitu juga dengan kehadiran Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

    ReplyDelete
  4. Malu aku dgn si Rostenggelam Kassim yg jadi Ketua Penerangan PERKOSA ( berbaju merah dlm gambar bawah ). Dulu masa ikut bontot DS Anwar...ceramah beliau lah yg aku paling seronok dengar kerana pandai brhujah dgn alQur'an dan hadis. Mirip seorg ustaz dan aku respect seorg peguam yg boleh brceramah mcm ustaz. Rupa2 nye hampeh belako. Sekarang dia insan ketiga selepa zahid mat Arip dan Ezam Sesumpah yg serang peribadi DS Anwar. Bukan nak berhujah apa manifesto PERKOSA atau apa kebaikan yg ada pd OMNO. Tidak, tetapi sekadar cakpa DS Anwar begitu begini...politikus yg macai jer cam tu,cam sial.

    **888

    ReplyDelete
  5. Rakyat perlu menolak pembangkang termasuk manifesto atau janji kosong mereka yang berselindung di sebalik slogan ‘Demi Rakyat’ menjelang pilihan raya umum (PRU) tidak lama lagi, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

    ReplyDelete
  6. “Saya tidak fikir baki lagi 85 peratus itu harus dipercayai oleh rakyat. Oleh yang demikian, kita bandingkan apa yang dibuat (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib (Tun Razak), tidak ada dalam manifesto, tidak ada janji (dibuat) tetapi diberikan.

    ReplyDelete
  7. “Jadi ertinya Barisan Nasional (BN) tidak berjanji pun, BN tetap tolong orang. Pembangkang dah berjanji pun, tapi tak bagi, jadi bandingkanlah mana yang baik mana yang tak baik,” katanya lagi

    ReplyDelete
  8. Katanya apa yang lebih malang bagi rakyat apabila ada pemimpin pembangkang yang mendakwa manifesto yang dikemukakan kepada pengundi bagi meraih kemenangan dalam pilihan raya bukan sesuatu janji mengikut undang-undang.

    ReplyDelete
  9. “Oleh sebab itu, sebarang janji yang tercatat dalam manifesto pembangkang termasuk mahu memberikan 20 peratus royalti, itu janji palsu…termasuk mahu memberikan penghapusan cukai pintu dan tol, itu janji palsu. Jadi kalau janji palsu eloklah ditolak oleh pengundi,” katanya.

    ReplyDelete
  10. Mengulas mengenai cerita ‘basi’ yang sering ‘diolah dalam pelbagai versi’ dan dibangkitkan pembangkang dalam siri ceramah politik mereka, Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata semua itu dijawab oleh pihak kerajaan selain memberi penambahbaikan dan menyelesaikannya.

    ReplyDelete
  11. Beliau berkata tindakan pembangkang mengeluarkan cerita ‘basi’ itu adalah untuk meracuni pemikiran dan menyuntik perasaan benci rakyat terhadap Umno dan BN.

    ReplyDelete
  12. “Saya harap dengan apa yang diberikan oleh kerajaan BN, idea yang daripada Datuk Seri Najib diterima dengan baik, sebab itu kita ikhlas membantu dan bantuan ini pun tidak diberikan kepada pihak yang menyokong kerajaan malah ia kepada semua rakyat,” katanya.

    ReplyDelete
  13. Ahmad Zahid yang juga Angggota Parlimen Bagan Datoh berharap rakyat lebih terbuka hati dan fikiran dalam membuat pilihan terbaik dalam PRU akan datang kerana BN sememang lebih baik daripada pembangkang.

    ReplyDelete
  14. KDCA desak PKR mohon maaf

    PKR Sabah jangan terlalu sombong, bongkak dan angkuh hanya kerana "Anugerah Tuhan" Anwar Ibrahim ada bersama mereka. Setakat ini semua pihak termasuk pembangkang tempatan menuding jari kepada PKR atas kesilapan mereka menganugerahkan gelaran Huguan Siou kepada pihak yang tidak layak. Pemimpin-pemimpin KDM dalam PKR juga sepatutnya menyebelahi KDCA dan rakyat di negeri ini dan sama-sama mendesak pihak yang berkenaan supaya tampil membuat permohonan maaf secara rasmi dan terbuka.

    Jangan hanya kerana kepentingan politik, maka pemimpin-pemimpin KDM yang berpayungkan lambang PKR terpaksa jadi kerbau dicucuk hidung dan rela diusung kehulu-kehilir mempertahankan pemimpin yang hari ini dianggap sebagai "penjenayah" kepada institusi kebudayaan di negeri ini.

    ReplyDelete
  15. KDCA desak PKR mohon maaf

    Tidak cukup lagikah blogger Suara Pakatan Rakyat menghina tarian Sumazau yang sebelum ini pernah menjadi kontroversi di laman-laman sosial? kini PKR Sabah pula cuba menghina gelaran Huguan Siou dengan memberikan gelaran itu secara suka hati tanpa merujuk kepada KDCA. Kedua-dua penghinaan ini datang daripada PKR yang selama ini gemar mendabik dada kononnya akan mengukuhkan perpaduan kaum di negara ini dan dalam masa yang sama menuduh kerajaan BN bersikap rasis dan suka melaga-lagakan kaum???

    Walaupun ada beberapa kenyataan sumbang dari penyokong-penyokong PKR negeri ini yang cuba mempertahankan Huguan Siou palsu ciptaan PKR Sabah dengan mengandaikan bahawa maksud Huguan Siou itu sendiri melayakkan anugerah itu disandang oleh sesiapa sahaja, namun Bullet tetap tidak bersetuju dengan penjelasan itu memandangkan CARA menganugerahkan gelaran itu sama dengan CARA yang dilakukan oleh KDCA.

    ReplyDelete
  16. KDCA desak PKR mohon maaf

    Penyokong-penyokong PKR Sabah patut melihat tanjak (sigar) dan selendang bertulis Huguan Siou yang dipakai oleh Anwar Ibrahim. Jika benar PKR Sabah tidak berniat mencemarkan atau meremehkan gelaran itu, kenapa perlu mereka menggunakan protokol yang hampir sama ditambah pula dengan istilah gelaran yang 100% sama? kenapa tidak guna saja istilah "Pemimpin Agung" atau apa sahaja yang membawa maksud yang sama dengan istilah "Huguan Siou"?

    ReplyDelete
  17. Apa yang hebat dengan Anwar? Individu yang telah banyak membuat perubahan yang buruk kepada Sabah dahulu.

    ReplyDelete
  18. KDCA desak PKR mohon maaf


    KOTA KINABALU : Persatuan Kebudayaan Kadazandusun (KDCA) mendesak permohonan maaf daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Ranau dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana menyentuh sensitiviti dan kesucian adat masyarakat Kadazandusun di Sabah.

    Ketika membuat gesaan itu, Setiausaha Agung KDCA Suman Yasambun berkata gelaran 'Huguan Siou' yang bermaksud 'Pemimpin Agung' secara eksklusif dikhaskan dan diberi kepada seorang pemimpin Kadazandusun Murut.
    Oleh itu, katanya jika benar seperti dilaporkan media baru-baru ini bahawa PKR Ranau memberi atau mengisytiharkan Anwar sebagai Huguan Siou Malaysia, tindakan itu menyalahi budaya dan tersasar daripada amalan serta tradisi lazim Kadazandusun.

    "Ia menghina dan menyinggung perasaan kaum Kadazandusun. Hakikatnya ini adalah tindakan yang akan menguatkuasakan hukum ''solupi'', iaitu membawa sumpahan terhadap seseorang atau mereka yang merampas struktur kepimpinan sedia ada dalam lingkungan komuniti Kadazandusun, terutamanya dalam hubungan dengan institusi Huguan Siou," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

    Suman berkata ''Huguan Siou'' adalah institusi yang merangkumkan semangat perpaduan, keberanian dan keazaman KDM.
    "Beliau adalah penjaga adat, norma, artifak dan tradisi KDM yang dirayakan setiap tahun menerusi Hari Kaamatan," katanya. - Sabahkini

    ReplyDelete
  19. Anwar adalah individu yang pernah menghalang pembinaan Universiti untuk negeri Sabah ini.

    ReplyDelete
  20. Anwar takut orang Sabah ini lebih bijak daripada dia sendiri. Jadi tidak mahu Universiti dibina di Sabah.

    ReplyDelete
  21. Inilah Anwar yang mana bertopengkan kepura-puraan semata-mata.

    ReplyDelete
  22. Jika kita lihat sendiri pun sememangnya Anwar semakin terdesak sehinggakan pelbagai fitnah dan khabar angin dibuat untuk menjatuhkan kerajaan BN.

    ReplyDelete
  23. Siapa tidak kenal dengan Anwar yang penuh dengan lakonan dalam politik.

    ReplyDelete
  24. Anwar terdiam di Sabah ... problem banyak dalam PKR

    Rancangan Anwar nak lawan BN satu lawan satu di Sabah tapi parti pembangkang tempatan di Sabah enggan melutut pada Anwar. Dia mahukan dapatkan kerusi-kerusi untuk PKR tetapi dia tidak dapat bahalol yang mudah boleh dibeli macam Lajim Ukin, Musli Oli, Yakya Lampong, dll.

    Menurut Gelagat Anwar, mood di kalangan PKR Sabah masih belum tenang dan banyak perkara seperti internal bickering yang perlu Anwar selesaikan. Mereka sedang kelamlabut sebaik mengetahui Najib akan turun ke Sabah.

    Memetik dari blog tersebut, "... pemimpin PKR Sabah tahu Lajim sudah mendapat GREEN LIGHT untuk bertanding di DUN dan Parlimen. Ini menyebabkan mereka sakit hati kerana begitu lama mereka bersama PKR tapi dipotong oleh Lajim yang tiada memberi pengorbanan."

    ReplyDelete
  25. Anwar terdiam di Sabah ... problem banyak dalam PKR

    Satu lagi perkara yang Anwar pening adalah bagaimana nak mengurus Jeffrey Kitingan. DIa susah untuk dikawal dan dibeli. Kalau Lajim, dia senang saja untuk dibeli. Jeffrey seolah-olah ada wang sendiri.

    Jika Jeffrey dan STAR bertanding dalam lebih dari 60 kerusi iaitu lebih dari setengah jumlah DUN Sabah atau pun sepenuhnya termasuk 29 kerusi Parlimen, susah Anwar untuk capai impiannya.

    Apa bakal Anwar lakukan? Baca seterusnya di sini.

    Jeffrey pernah ditahan ISA kerana terlibat dengan kumpulan pemisah Sabah. Kumpulan itu mendapat pembiayaan dan latihan dari intel Amerika dan berpengkalan di pulau Luzon Phillipines.

    Satu masa dahulu abangnya Joseph Pairin Kitingan mempuyai hubungan dengan amat rapat dengan World Council of Churches.

    ReplyDelete
  26. AP Nampak Masalah Bila Anwar Jadi ‘Huguan Siou’

    Kita kena akui lah, dalam ramai-ramai pemimpin DAP, yang cekap dalam membaca isu dan masalah politik adalah Kit Siang. Dilatih dengan kaedah politik komunisme/sosialisme, Kit Siang boleh dikatakan master dalam kerja-kerja propaganda. Memang dia ada gagal. ‘Projek Tanjung’ dahulu gagal sebab Kit Siang silap baca permainan politik orang Cina di Pulau Pinang. Tapi tak cepat kecewa, dia akhirnya berjaya menawan kembali PP – walaupun dengan menggunakan anaknya.

    Dalam isu Huguan Siou, Kit Siang adalah orang PR yang paling awal kononnya menafikan bahawa Anwar sudah mendapat gelaran itu. Kit Siang tahu, bilamana Anwar terkinja-kinja nak pakai gelaran itu, maka akan timbul pelbagai masalah dalam menawan Sabah kali ini.

    ReplyDelete
  27. DAP Nampak Masalah Bila Anwar Jadi ‘Huguan Siou’

    Kit Siang ini bacaan politiknya memang cekap. Lebih cekap daripada Anwar. Malahan, dalam kes ini, Kit Siang merasakan tindakan Anwar silap dan boleh mendatangkan masalah kepada PR dalam PRU akan datang.

    Kira-kira DAP mudah sahaja, kalau PRU2008, DAP tanding di 5 kawasan Parlimen dan 10 DUN (menang 1 Parlimen; 1 DUN); kali ini, jika suhu politik berada di tempat yang betul – DAP yakin menang 4 Parlimen dan 7 DUN. Itupun kalau tidak ada kebodohan-kebodohan yang dilakukan oleh kawan-kawan PR yang lain.

    Huguan Siou ini adalah satu contoh bagaimana impian DAP mungkin lebur. DAP yang cuba sebaik mungkin untuk mengikis imej ‘politik-ekstrim-Semenanjung’ – nampaknya akan berdepan dengan isu tempatan bila Anwar beria nakkan gelaran Huguan Siou.

    Kit tahu niat Anwar, nak meletakkan dirinya sebagai ‘pilihan’ di Sabah, tapi ianya boleh memakan diri. Malahan, berdasarkan calculation semasa DAP, PKR hanya mampu menang di 1 Parlimen dan 3 DUN sahaja. Semuanya masih nampak belum jelas.

    ReplyDelete
  28. Lebih tiga dekad iaitu sejak 1982, Anwar diulit keselesaan di Permatang Pauh, namun popularitinya dikatakan mula menurun selepas dia gagal membawa kemajuan selain mengabaikan kebajikan penduduknya kerana terlalu taksub untuk menawan Putrajaya.

    ReplyDelete
  29. kebelakangan ini juga terdengar ada usaha untuk menjatuhkan Anwar, dipimpin penyokongnya sendiri dari Permatang Pauh.

    ReplyDelete
  30. orang2 yang tidak menyokong Anwar juga dikatakan berusaha untuk mendapatkan sokongan bekas pemimpin PKR untuk menjayakan misi itu.\

    ReplyDelete
  31. Anwar menang empat penggal atas tiket Barisan Nasional (BN) sebelum digantikan isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail yang memenangi pilihan raya umum (PRU) 1999 ketika beliau dipenjarakan, dilihat hanya kuat dari segi sentimen tetapi gagal mengubah nasib rakyatnya.

    ReplyDelete
  32. Pada 2008, Anwar sekali lagi diberi laluan menjadi Ahli Parlimen, selepas Wan Azizah meletakkan jawatan.

    ReplyDelete
  33. Melihat momentum politiknya yang masih kukuh di Permatang Pauh, Anwar dilihat terlalu leka mengejar cita-cita menawan kerusi Putrajaya dan memasang angan-angan menjadi Perdana Menteri dengan mengkhianati kepercayaan pengundinya.

    ReplyDelete
  34. Kelekaan Anwar itu kemungkinan menyebabkan Permatang Pauh menerima tempias hasil perubahan besar corak politik di Pulau Pinang pada PRU-13, terutama dalam meraih undi orang Melayu.

    ReplyDelete
  35. Penentu kemenangan P44 sudah tentu di tangan orang Melayu dan ini memberi peluang kepada UMNO untuk menguji keupayaannya sebagai parti keramat orang Melayu, serta mengembalikan semula sokongan mereka kepada BN.

    ReplyDelete
  36. Sejak DAP mengambil alih tampuk kerajaan negeri pada 2008, banyak dasarnya didakwa mengguris hati orang Melayu, tidak kira soal pemilikan hartanah, kebajikan atau isu sensitif termasuk sentimen membabitkan agama dan hak Bumiputera yang sekali gus dilihat memberi kelebihan untuk BN khususnya di Permatang Pauh.

    ReplyDelete
  37. Harapan BN di P44 masih ada, kerana di DUN Penanti yang kini disandang Dr Mansor Othman daripada PKR mula kedengaran cakap-cakap kurang enak yang disuarakan rakyat termasuk kalangan ahli PKR dan PAS sendiri yang meluahkan rasa tidak puas hati kerana Mansor didakwa tidak turun padang dan tempias itu terpalit sama di kerusi Permatang Pasir yang dikuasai Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Datuk Mohd Salleh Man.

    ReplyDelete
  38. Memang benar Anwar cukup hebat berpidato. Tetapi dalam pidatonya banyak yang tidak mengena, malah kosong belaka. Pidatonya hanya memberi pandangan negatif dan semua yang dibuat oleh kerajaan tidak bermanfaat.

    ReplyDelete
  39. Semasa Anwar bercakap dia lupa diri. Dengar dan lihat serta timbang adakah yang diperkatakan berisi fakta atau sebaliknya. Kelantangannya hanya untuk menarik perhatian, untuk mempercayainya dan memperdaya pendengar.

    ReplyDelete
  40. Janji barunya jika menawan Putrajaya, dalam masa 24 jam harga minyak diturunkan. Hasil Petronas akan digunakan untuk memberi pendidikan percuma. Juga memansuhkan pinjaman PTPTN setelah berkuasa.

    ReplyDelete
  41. Sungguh manis, sungguh senang berjanji itu dan ini semata-mata untuk meraih undi. Gunung yang ada pun kalau dicangkul hari-hari akan menjadi rata, inikan pula hasil utama negara. Apakah dasar pemerintahan Anwar dan pembangkang mahu dengan mudah memperoleh dan membelanjakan hasil negara tanpa mengambil kira implikasinya?

    ReplyDelete
  42. Macam mana masa depan negara kalau berbelanja dengan tidak berhemah? Kalau bagi mereka memerintah, lima tahun lagi negara akan hancur dan kucar-kacir. Lihatlah apa yang sedang berlaku di negeri di bawah pemerintahan pembangkang, tidak nampak kemajuan. Air tak cukup, sampah tak dibuang, rumah untuk rakyat tidak dibina.

    ReplyDelete
  43. Berambus UMNO dr Sabah. Hidup PR,Hidup APS. Kembalikan hak rakyat Sabah setelah digadai oleh OMNO selama ini. Ini kalii lahh.

    ReplyDelete
  44. Sabah Chief Minister Datuk Seri Musa Aman said he did not expect the opposition to be jealous of the Barisan Nasional state government's ability to strengthen its financial position.

    ReplyDelete
  45. He said the opposition parties were raring to rule Sabah and the state's strong financial position would give the opposition coalition an advantage if it wins the upcoming 13th general election.

    ReplyDelete
  46. "Our (Sabah's) reserves are more than RM3 billion, the result of the BN government's hard work. Its ability to strengthen the state's financial position has been commended by the Auditor-General.

    ReplyDelete
  47. "They (opposition leaders) are crazy about becoming Sabah chief minister if the opposition win the upcoming general election although they fail to administer well the states under their rule," he said at a Kuala Penyu BN Chinese New Year open house, here, today.

    ReplyDelete
  48. Musa, who is also state Finance Minister, said the people would stand to lose if they tempt fate by voting in a government other than BN.

    ReplyDelete
  49. He hoped the people would not fall for the empty promises made by the opposition and should always remind among friends and kin not to make the wrong choice in the upcoming elections.

    ReplyDelete
  50. Rakyat Malaysia dinasihati supaya jangan percaya dengan janji-janji manis dan manifesto parti pembangkang pada pilihan raya umum ke-13 (PRU 13).

    ReplyDelete
  51. Rakyat haruslah teguh menyokong kerajaan Barisan Nasional jika mahu mengecapi nikmat pembangunan secara berterusan.Berbanding dengan pembangkang yang hanya pandai bercakap dan berjanji sahaja

    ReplyDelete
  52. Harap-harap rakyat akan teruskan memberi sokongan padu yang sama pada PRU ke-13 kelak.

    ReplyDelete
  53. Rakyat negeri ini diminta menolak usaha pihak tidak bertanggungjawab khususnya pimpinan PR yang cuba memperbodohkan pemikiran rakyat dengan janji yang bersifat ‘khayalan’.

    ReplyDelete
  54. Apa yang dihebahkan itu sama ada melalui blog atau ceramah hanya mainan politik yang bertujuan meraih undi, mereka akan lakukan apa saja untuk tujuan itu walaupun mengetahui ia tidak dapat dilaksanakan .

    ReplyDelete
  55. mula sudah Anwar dan penyokong2 beliau tunjuk sikap sombong, ego dan tembirang walaupun belum memerintah.. dia ingat dia sorang saja boleh berkempen? kalau AnuWar berkempen, pemimpin2 BN tidak boleh berkempen ka??

    ReplyDelete
  56. Anwar dan konco2nya lagilah teruk.. dimana ada ramai orang awam, disitu jugalah mereka anjurkan demonstrasi jalanan dengan harapan ada yang terbunuh..

    ReplyDelete
  57. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dilaporkan mengingatkan kita tentang ancaman Anwar Ibrahim untuk mencetuskan pemberontakan seperti negara-negara timur tengah atau ‘Arab Spring’ dalam usahanya untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. Sudah tentu peringatan dari seorang yang berpengalaman dan mempunyai sumber maklumat yang luas seperti Tun Mahathir, tidak wajar dipandang ringan.

    ReplyDelete
  58. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Apatah lagi setelah kita sedia maklum bahawa pemberontakan bukanlah sesuatu yang asing bagi Anwar, malah telah menjadi ‘hobi’nya sejak muda iaitu sejak di bangku Universiti tahun 1974. Apabila dipecat dari kerajaan, Anwar tidak berlengah-lengah untuk memulakan kembali hobi waktu mudanya, dan pantas menggerakkan kekacauan, memberontak menentang kerajaan yang sebelum itu turut diterajuinya.

    ReplyDelete
  59. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Sehingga kini, hobi tersebut tidak pernah padam. Apabila melihat dunia Arab bergolak, beliau pantas menyerapkan semangat Dataran Tahrir yang menyaksikan peristiwa berdarah pemberontakan rakyat terhadap kerajaan Mesir, terhadap penyokong-penyokongnya. Begitu juga dengan pemberontakan atau revolusi di Syria, Libya, Tunisia dan lain-lain, semuanya dijadikan ‘contoh teladan’ yang harus diikuti oleh Malaysia, menurut Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  60. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Justeru, pada Februari 24, 2012 wawancara Anwar dengan Inter Press Service http://www.ipsnews.net/2012/02/malaysians-must-vote-out-corruption-racism/, sekali gus mengesahkan peringatan Tun Mahathir di mana Anwar berkali-kali menegaskan akan keperluan kepada satu pemberontakan ala ‘Arab Spring’ di Malaysia.

    ReplyDelete
  61. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Antara kata-katanya ialah “Malaysia tidak boleh dipisahkan dari apa yang berlaku di seluruh dunia, terutamanya di negara-negara Islam,” dan “…polisi kami (PR) adalah untuk Malaysia menjadi negara demokrasi yang matang. Apa yang mereka di ‘Arab Spring’ dan ‘Occupy Wall Street Movement’ katakan ialah mengenai keadilan dan tekanan yang dihadapi dalam dunia kapitalis yang tidak terkawal yang hanya memberi kelebihan kepada segolongan kecil yang telah sedia mewah sahaja.”

    ReplyDelete
  62. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Beliau juga berkata, “…bagi menghormati institusi demokrasi, hak untuk menentang dan hak kebebasan, ‘Arab Spring’ adalah amat perlu bagi dunia Islam kerana ia mempunyai impak dalam pengertian demokrasi.”

    ReplyDelete
  63. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Maka tidak hairanlah, setiap kali puak pembangkang berdemonstrasi, tidak kira apa jua bentuk penyamaran yang mereka gunakan, seperti BERSIH, Himpunan Demokrasi, Reformasi, Kumpulan Hijau, dan sebagainya, laungan untuk menjatuhkan kerajaan sering kedengaran. Malah, pemimpin-pemimpin pembangkang juga telah beberapa kali dirakamkan menyuarakan secara langsung dan tidak langsung, berkenaan usaha mereka untuk mencetus ‘Dataran Tahrir’ di Malaysia.

    ReplyDelete
  64. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Perlu diingatkan bahawa peristiwa berdarah Dataran Tahrir ini tidak mustahil akan berjaya dicetuskan mereka sekiranya ‘hobi’ memberontak yang dimiliki oleh Anwar digabung dengan kebebalan PAS dan kebencian DAP yang membuak-buak terhadap kerajaan Melayu Islam. Apatah lagi, dengan terdapatnya dana asing yang tiada had untuk mengupah para pemberontak dan menyogok pengkhianat.

    ReplyDelete
  65. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Adalah penting bagi setiap seorang dari rakyat Malaysia untuk benar-benar memahami apa itu ‘Arab Spring’ atau ‘Dataran Tahrir’ atau ‘Occupy Wall Street’ yang menjadi obsesi Anwar ini. Ini bukan masanya untuk kita sekadar mendengar cakap-cakap rakan mengenainya atau percaya bulat-bulat atas apa yang disampaikan oleh ahli-ahli politik mahupun media massa.

    ReplyDelete
  66. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Jika benar kita inginkan demokrasi yang matang maka, kita, iaitu rakyat Malaysia harus mematangkan diri terlebih dahulu. Kita tidak layak untuk menganggap diri kita matang selagi kita tidak benar-benar mengkaji mengenai apa yang kita sokong.

    ReplyDelete
  67. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Sesungguhnya, keadaan negara-negara pasca ‘Arab Spring’ adalah jauh lebih buruk dari sebelumnya. Jika sebelum ini rakyat Mesir menggulingkan kerajaan Hosni Mubarak yang dianggap sebagai korup, zalim dan tidak memberi kebebasan bersuara tetapi hari ini, kerajaan Morsi Mohamed adalah lebih teruk di mana sesiapa sahaja yang mengkritiknya akan ditangkap.

    ReplyDelete
  68. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Menjatuhkan sesebuah kerajaan melalui pemberontakan bermakna menjatuhkan atau memusnahkan negara dan diri sendiri. Ertinya, ekonomi menjadi lumpuh apabila pejabat, kedai, bank, sekolah dan segala-galanya musnah atau tidak mampu beroperasi kerana kekacauan.

    ReplyDelete
  69. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Ini kerana, dalam keadaan kekacauan, bukan hanya kerajaan yang ditentang yang akan terjejas, tetapi yang jauh lebih teruk terjejas adalah rakyat sendiri. Apabila sistem pentadbiran lumpuh, maka jenayah secara automatik berleluasa dan ini menambah lagi penderitaan rakyat.

    ReplyDelete
  70. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Pertabalan kerajaan baru bukan bermakna keadaan pulih secara automatik. Pejabat, kedai, kilang, bank, sekolah yang musnah perlu diperbaiki tetapi ia pastinya memerlukan dana yang banyak. Tetapi dana tidak ada kerana pelabur, pelancong telah melarikan diri, manakala pasaran saham pula menjunam dan bank-bank juga kerugian.

    ReplyDelete
  71. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Maka, penganggur yang memberontak kerana marahkan kerajaan sebelum ini atas alasan tidak menyediakan peluang pekerjaan untuknya, kini mendapati bahawa semakin mustahil bagi dirinya untuk mendapat pekerjaan.

    ReplyDelete
  72. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Kalau dulu memberontak konon kerana kerajaan tidak mampu memberi kesenangan, kini hidup semakin tidak senang apabila harga barangan asas menjulang tinggi akibat pemberontakan.

    ReplyDelete
  73. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Setahun selepas pemberontakan, peniaga-peniaga Mesir melaporkan perniagaan mereka terus merosot sehingga 40% berbanding sebelum pemberontakan. Pelancongan juga masih belum pulih iaitu merosot 75% dari sebelumnya. Lalu Mesir terpaksa membuat pinjaman asing yang berkali ganda, yang mana tidak perlu dibuat oleh kerajaan lalu.

    ReplyDelete
  74. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Rakyat yang tidak mampu memahami apa yang telah mereka lakukan terhadap diri sendiri, mula menyalahkan kerajaan baru pula dan memberontak sekali lagi. Dan sehingga kini, kekacauan dan ancaman pemberontakan masih berterusan di Mesir. Hari ini, ramai rakyat mereka meluahkan kekesalan kerana telah melakukan pemberontakan.

    ReplyDelete
  75. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Selain Mesir, rasamnya, kita tidak perlu berbincang mengenai Syria pasca pemberontakan kerana apa yang berlaku pada rakyatnya dapat dilihat sendiri melalui laman-laman sosial yang dikongsi oleh mereka-mereka yang prihatin.

    ReplyDelete
  76. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Apa yang pasti, kesemua negara-negara ‘Arab Spring’ ini berada dalam keadaan ‘gelap-gulita’, sehinggakan bukan sahaja tiada cahaya di hujung terowong, tetapi terowong itu sendiri tidak tahu di mana letaknya.

    ReplyDelete
  77. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Sekiranya, ‘Arab Spring’ perlu dijadikan contoh teladan seperti kata Anwar, maka satu-satunya yang boleh diteladani ialah agar tidak mengikut jejak langkah mereka dengan menjatuhkan kerajaan melalui pemberontakan.

    ReplyDelete
  78. ANWAR AKAN ANJURKAN RUSUHAN BESAR2AN DENGAN HARAPAN RAMAI YANG TERBUNUH DAN CEDERA JIKA BELIAU GAGAL MERAMPAS JAWATAN PERDANA MENTERI

    Jika Anwar ingin sangat menjadi Perdana Menteri, beliau perlu melalui cara demokrasi sebenar, iaitu pilihanraya. Tidak ada seorang pun dari rakyat Malaysia yang wajar kehilangan pekerjaan, kerugian perniagaan, menderita, atau bergadai nyawa untuk memastikan Anwar mencapai cita-citanya. Kita tidak perlu menggadaikan nikmat yang sedia ada dan mereka yang terlibat dalam Arab Spring pasti memberitahu kita bahawa apa yang kita nikmati hari ini adalah tidak ternilai harganya.

    ReplyDelete
  79. Saingan semakin giat.

    ReplyDelete
  80. Biarlah rakyat sendiri untuk menilaikannya.

    ReplyDelete
  81. Semakin banyak yang tinggalkan BN.

    ReplyDelete
  82. Maklumat dr Putrajaya mntebut..PR berjaya mmbentuk kerajaan dn majoriti bergaya walau ada bberapa negeri kekal bawah UMngok/BN. Secara kolektif PR berjaya bentuk kerajaan. Harap2 tertunai dan kita mahu hak rakyat dikemablikn oleh PM Baru kita nanti. Takbir 3x.

    ReplyDelete
  83. Semua jentera sudah bersedia untuk berjuang.

    ReplyDelete
  84. Not sure the people will support Anwar?

    ReplyDelete
  85. Biarlah rakyat menentukan kerajaan yang bersesuai untuknya.

    ReplyDelete
  86. Kerajaan yang berasuah harus ditolak.

    ReplyDelete
  87. Not a bad idea to try PR if the current can't do his job well.

    ReplyDelete
  88. Anwar bila berpidato, penuh dgn penipuan.

    ReplyDelete
  89. Barisan Nasional (BN) is a caring and responsible government that is committed to safeguarding the welfare of the people from all levels, said Chief Minister Datuk Seri Musa Aman.

    ReplyDelete

  90. He said under the leadership of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, various efforts have been taken, starting with the 1Malaysia People First, Performance Now concept, based on which various programmes were introduced to enable the government to serve the people better.

    ReplyDelete
  91. This included the Government Transformation Programme (GTP), Economic Transformation Programme (ETP), National Key Result Areas (NKEAs) and National Key Economic Areas (NKEAs), Political Transformation Programme (PTP), and now the National Transformation Policy (NTP).

    ReplyDelete
  92. All these initiatives will be able to strengthen the government delivery system, consequently propel the economy forward and enhance our global competitiveness.

    ReplyDelete

  93. As such, all Malaysians in Sabah to continue supporting the government’s aspirations to further improve the economy towards ensuring prosperity for all.

    ReplyDelete
  94. MSAM is an annual investment education exposition organized by Permodalan Nasional Berhad (PNB), and participated by major investment agencies and financial institutions.

    ReplyDelete
  95. Musa noted that Najib has also introduced 1Malaysia Clinic, 1Malaysia Store, Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (PRIMA) and Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM).

    ReplyDelete
  96. BN political achievement has been proven through the success of the GTP and ETP, as presented by the Prime Minister recently.

    ReplyDelete
  97. As a result, the governmen have managed to improve the socio-economy and the income of the people, widen access to high quality education, and improved basic amenities and infrastructure for the people in the rural areas.

    ReplyDelete
  98. In conjunction with the MSAM being hosted at the Likas Sports Complex, Musa who is also State Finance Minister, urged the public to fully utilize the programme to gain knowledge and start their own investment.

    ReplyDelete

  99. He said the government wanted to create investment-literate society that would not be easily deceived into investing in unscrupulous loan and quick rich schemes that would only burden them.

    ReplyDelete

  100. Musa said over 1.09 million people from Sabah have invested in Amanah Saham Nasional involving 12 billion units of shares, and the figure is expected to increase during the exhibition.

    ReplyDelete
  101. MSAM was first introduced in 1999 and the 13th installation this year is participated by 12 PNB investment companies and 38 exhibitors.

    ReplyDelete

  102. Various fun-filled educational activities have been lined up, besides attractive prizes such as motorcycles, bicycles, notebook, iPad, Samsung Galaxy Tab and hampers that will given away to lucky visitors throughout the nine-day event.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.