Wednesday, February 27, 2013

Kajian Merdeka Center: Populariti Najib Susut Lagi

Sementara rakyat menanti tarikh Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), kajian terbaru Merdeka Center menunjukkan populariti pengundi ke atas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merosot lagi, dua mata, berbanding dua bulan yang lalu.

Hasil kajian itu menunjukkan pengundi yang berpuas hati dengan pencapaian perdana menteri pada bulan lalu adalah dalam lingkungan 61 peratus berbanding 63 peratus Disember lalu.

Oktober lalu, paras itu adalah sebanyak 65 peratus, yang naik satu mata berbanding Jun lalu.

Setahun lalu, kajian yang sama menunjukkan paras populariti Najib pada paras 69 peratus.

"Kajian menunjukkan sementara kadar rasa puas hati di kalangan pengundi Cina dan India, masing-masing kekal pada paras 34 peratus dan 75 peratus, sentimen di kalangan orang Melayu menurun empat mata daripada 77 peratus kepada 73 peratus," kata kenyataan dikeluarkan oleh Merdeka Center hari ini.

Menurut kenyataan itu, kajian terbaru ini juga mendapati sentimen pengundi ke atas kerajaan adalah sebanyak 48 peratus manakala ke atas Barisan Nasional (BN) pula 45 peratus.

"Kajian juga menunjukkan penurunan (arah aliran sokongan) di kalangan responden Melayu terhadap kerajaan dan Barisan Nasional," katanya lagi.

Kajian terbaru ini dikendalikan antara 23 Januari dan 6 Februari lalu bagi menilai pandangan pengundi menjelang PRU13.

Kajian ini diadakan selepas Himpunan Kebangkitan Rakyat dan ketika berlangsungnya ikuiri suruhanjaya diraja berkenaan warga asing di Sabah dan di sebalik kontroversi kalimah ALLAH.

Merdeka Center berkata kajian ini selesai dijalankan sebelum sambutan Tahun Baru Cina.

Seramai 1,021 pengundi yang terdiri daripada 59 peratus orang Melayu, 32 peratus Cina dan sembilan peratus India ditemu bual. -SH

89 comments:
Write comments
  1. Janganlah kamu jadikan panggilan Rasul di antara kamu seperti panggilan sebahagian kamu kepada sebahagian (yang lain). Sesungguhnya Allah telah mengetahui orang-orang yang beransur-ansur pergi di antara kamu dengan berlindung (kepada kawannya), maka hendaklah orang-orang yang menyalahi perintah Rasul takut akan ditimpa cubaan atau ditimpa azab yang pedih. An-Nur 24 : 63

    n,ajis kata Nabi Muhammad s.a.w mcm bebudak biasa & dipanggil Mat/ Mamat aje! ndak ada apa2 kalabihan hinggalah Allah wahyukan rasul padanya ketika 40 tahun! panganut2 PAS angguk sj..

    Najib sanggup undur ke belakang demi perpaduan & penyatuan rakyatnya. Najib ku anggap berani menongkah arus, mambiar media pembangkang barkuasa demi mendenda para menteri @ dirinya jika tersilap langkah membela raayat! inila keunggulan Najib!!

    hidup BN!!! biar populariti susut asalkan kamajuan & parpaduan raayat diutamakan! bukan menghina rasul & tuhan (Allah samseng & suka mancarut)

    hidup BN!!! hidup BN!!! hidup BN!!! ku pilih Najib & BN setelah ndak mangundi bartahun2. INI KALILAH

    ReplyDelete
  2. Datuk Seri Najib Tun Razak disifatkan banyak pihak sebagai 'Bapa Transformasi Negara' malah digelar sebagai 'Bapa Transformasi Felda'.

    ReplyDelete
  3. Menurut wakil generasi baharu Felda, Anuar Manap, gelaran itu amat tepat memandangkan Perdana Menteri telah melakukan pelbagai pembaharuan di tanah rancangan di seluruh negara demi kesejahteraan dan kelangsungan golongan peneroka.

    ReplyDelete
  4. Lebih bermakna, katanya, pembaharuan itu dilakukan oleh Najib selepas bapanya, Tun Abdul Razak Hussein selaku Perdana Menteri kedua mengasaskan penubuhan serta membuka tanah rancangan Felda semasa era pentadbiran beliau.

    ReplyDelete
  5. Generasi baharu Felda yang terdiri daripada anak dan cucu cicit para peneroka sentiasa berterima kasih kepada kepimpinan negara yang diterajui oleh Perdana Menteri.

    ReplyDelete
  6. Golongan itu juga selesa untuk menyatakan sokongan dan penghargaan terhadap Najib serta kepimpinan negara apabila datang berkumpul hari ini dari seluruh tanah rancangan walaupun terpaksa mengharungi beberapa cabaran seperti kenderaan rosak dalam perjalanan.

    ReplyDelete
  7. Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata transformasi yang digagaskan dan dilaksanakan di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sudah terbukti membawa banyak impak positif kepada pembangunan ekonomi negara dan rakyat.

    ReplyDelete
  8. BN terutama UMNO berada di landasan tebaik untuk memenangi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 berdasarkan lonjakan sokongan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    ReplyDelete
  9. Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee peningkatan sokongan terhadap kepimpinan Najib berdasarkan pelbagai usaha dilakukan Perdana Menteri untuk mengotakan janji yang dibuat sebelum ini untuk kepentingan rakyat.

    ReplyDelete
  10. "Pelbagai kemudahan yang disediakan kerajaan BN termasuk pelbagai bentuk bantuan yang telah dan akan disalurkan semakin meyakinkan rakyat bahawa kerajaan yang ada hari ini lebih bertanggungjawab dan berpegang kepada janji yang tekah dibuat," katanya.

    ReplyDelete
  11. Katanya, keadaan ini berbeza dengan sikap pemimpin pembangjkang yang hanya tahu menabur janji-janji palsu dan tidak realistik sehingga mencetuskan kehampaan rakyat.

    ReplyDelete
  12. Bagaimanapun beliau mengingatkan, pemimpin BN dan UMNO di setiap peringkat perlu mempertahankan sokongan tersebut dengan tidak mencetuskan sebarang isu yang boleh mencemarkan reputasi parti.

    ReplyDelete
  13. "Rakyat hari ini memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada kerajaan BN dan UMNO, maka kepercayaan itu hendaklah kita pegang dengan penuh bertanggungjawab," tegasnya.

    ReplyDelete
  14. Beliau berkata, nama baik parti boleh tercemar dan sokongan rakyat akan terhakis jika ada di kalangan pemimpin parti bersikap sombong disamping lebih mengutamakan kepentingan peribadi.

    ReplyDelete
  15. Katanya lagi, parti-parti pembangkang hanya menunggu masa untuk mengkesploitasikan apa jua isu yang membabitkan pemimpin BN dengan turut memutarkan pelbagai fitnah dalam usaha mereka meraih sokongan.

    ReplyDelete
  16. Sebagai contoh Syed Ali mendakwa bagaimana pakatan pembangkang telah membuat fitnah kononnya Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 adalah umpan kerajaan BN untuk memancing undi menjelang PRU ke-13.

    ReplyDelete
  17. "Walaupun fitnah itu tidak mendapat respon rakyat, tetapi fitnah seumpama itu sedikit-sebanyak boleh menjejaskan imej kerajaan BN," katanya.

    ReplyDelete
  18. Beliau bagaimanapun menyelar sikap pembangkang yang menentang BR1M tetapi dalam masa yang sama ahli-ahlinya termasuk mereka yang anti-kerajaan berebut-rebut untuk mendapatkan bantuan tersebut.

    ReplyDelete
  19. hidup BN. terbuka, sayang rakyat dan Najib tepati janji!

    ReplyDelete
  20. The people want Barisan Nasional (BN) to continue to administer the country.

    ReplyDelete
  21. this is because they want the country to continue to progress, prosper and remain peaceful under the BN government.

    ReplyDelete
  22. the rakyat were deeply moved by the kindness of the BN government under the leadership of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak in giving financial assistance to help lessen their burden.

    ReplyDelete
  23. The people of Sabah are very angry because the statement is an insult to them.

    ReplyDelete
  24. They consider BR1M as a gift from the BN government to ease their burden

    ReplyDelete
  25. over RM2.4 million was presented to the recipients who each received RM500 at Dewan Libaran

    ReplyDelete
  26. the Chief MInister also reiterated it was irresponsible of PAS leader Datuk Nik Aziz Nik Mat to liken the recipients (rakyat) BR1M as animals. Musa also said the oppositions had run out of issues and were envious of the BN.

    ReplyDelete
  27. The BN has proven it is a caring government that looks after the interest and well-being of the people. It has strong finances to give aid to help ease the burden of the people. People should continue support BN government

    ReplyDelete
  28. Kerajaan Barisan National (BN) tidak pernah pilih kasih dalam memberi bantuan kepada rakyat termasuk mereka yang menyokong pembangkang.

    ReplyDelete
  29. Semua rakyat yang layak berhak menerima bantuan yang disediakan melalui pelbagai program yang dilaksanakan kerajaan tanpa mengira kaum dan kepercayaan agama serta pengangan politik.

    ReplyDelete
  30. Kerajaan diterajui oleh BN bersikap adil menyalurkan bantuan untuk membela rakyat.

    ReplyDelete
  31. Kenyataan dan khabar-khabar angin yang mengatakan bantuan mereka akan dihentikan kerana menyokong pembangkang adalah tohmahan semata-mata. Rakyat tidak perlu bimbang kerana BN sentiasa bersikap adil kepada semua rakyat.

    ReplyDelete
  32. BN bukan sekadar melempar isu & berbahas. Tetapi di bawah Najib, BN buat kerja serta utamakan perpaduan. Najib mengingatkan menteri-menterinya termasuk dirinya sendiri bahawa rakyat sentiasa menilai kelakuan, buat kerja serta keimanan wakil rakyat mereka dari masa ke semasa. BN perlu lebih bertanggungjawab dengan keperluan rakyat.Denyut nadi setiap keluhan, marah serta ketidakpuasan rakyat harus diteliti dan diselesai seboleh-bolehnya oleh wakil rakyat BN.

    ReplyDelete
  33. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Economist Intelligence Unit (EIU), sebahagian daripada majalah terkenal berpangkalan di London, The Economist, meramalkan Barisan Nasional (BN) akan memenangi pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) berdasarkan kepada rekod pencapaiannya yang baik, agenda pembaharuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak serta kepimpinan ekonomi beliau yang berjaya.

    ReplyDelete
  34. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Bagi pemerhati antarabangsa, keputusan pilihan raya akan datang sudah jelas, bahawa BN akan menang, kata EIU. Ia berkata pembangkang Pakatan Rakyat telah membuat 'janji lumayan' untuk mendapatkan kuasa, dan ini merupakan penghalang yang besar.

    ReplyDelete
  35. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Berdasarkan semua ini, Pakatan Rakyat berada jauh ketinggalan, menyebabkan EIU meramalkan BN akan menjadi 'pemenang'. EIU, pemikir yang menyediakan analisis risiko, industri dan negara berkala, berkata 'adalah jelas tidak sesuai' bagi Pakatan untuk melaksanakan semua janji kempennya.

    ReplyDelete
  36. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    "Sebagai contoh, menyediakan pendidikan menengah percuma akan menyebabkan kerajaan berbelanja RM43 bilion, dengan memansuhkan duti kereta akan mengurangkan perolehan cukai sebanyak RM4.6 bilion setahun," katanya.

    ReplyDelete
  37. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Menurut EIU, Pakatan Rakyat telah memungkiri banyak janjinya sebelum ini, termasuk bantuan kewangan bagi pendidikan pra-sekolah, penuntut universiti, warga emas dan orang kelainan upaya; penjagaan kesihatan percuma bagi mereka yang berumur lebih 65 tahun; cukai hartanah yang lebih rendah dan bantuan untuk pembeli rumah.

    ReplyDelete
  38. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Bagi semua perkara ini, populisme Pakatan kekal tidak mempunyai hasil yang praktikal. Di Selangor, misalnya, BN mendakwa bahawa Pakatan Rakyat melaksanakan hanya 15 peratus daripada 31 janji pilihan raya, bernilai RM2.4 bilion yang dibuat dalam manifesto pada 2008. "Menteri Besar Selangor (Tan Sri Abdul) Khalid Ibrahim mengulas bahawa manifesto bukan janji tetapi mengakui bahawa pengundi mungkin berfikir sebaliknya," kata EIU.

    ReplyDelete
  39. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Bandingkannya dengan rekod kejayaan BN dalam memenuhi janji-janjinya, dan anda mempunyai perbezaan yang jelas dalam pendekatan. Sebagai contoh, Najib telah menjanjikan Pulau Pinang dengan 20,000 rumah mampu milik dan monorel untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas, dan jika BN berkuasa di negeri itu, pengundi boleh yakin rancangan ini akan dilaksanakan.

    ReplyDelete
  40. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Satu lagi sebab utama kelebihan bagi parti pemerintah ialah pertumbuhan 5.2 peratus yang negara ini nikmati di bawah kepimpinan Najib, bersama-sama dengan peningkatan dalam pelaburan domestik dan asing.

    ReplyDelete
  41. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Dan selain itu, pendapatan per kapita mencecah US$9,700 daripada US$7,500 pada tahun 2010. EIU bersetuju dengan trajektori menaik: "Berikutan pengembangan anggaran daripada 5.2 peratus pada tahun 2012, kami menjangka KDNK berkembang pada kadar yang sama semasa tempoh ramalan 2013-17."

    ReplyDelete
  42. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Angka pertumbuhan yang diumumkan semalam oleh Jabatan Perangkaan menunjukkan bahawa ekonomi berkembang kepada 6.4 peratus pertumbuhan pada suku terakhir 2012 dan menyokong pertumbuhan tahun penuh untuk berkembang sebanyak 5.6 peratus daripada 5.1 peratus tahun sebelumnya.

    ReplyDelete
  43. KAJIAM MERDEKA CENTER NI BANYAK BOHONG SAJA.. BAGAIMANA PULA DENGAN KAJIAN ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT??

    Berlatarbelakangkan keadaan sedemikian, EIU berkata: "Jelas bahawa adalah sukar untuk Pakatan yang kini cuba membariskan satu pembangkang yang bersatu antara pemimpinnya yang sering bertengkar sejurus sebelum PRU-13".

    ReplyDelete
  44. rakyat yang terima pelbagai kupon + wang tunai diharap dapat berbelanja secara aktif! jangan simpan duit di rumah atau di bawah bantal. sebaliknya berbelanja agar ekonomi negara sentiasa berada dalam kecairan yang baik.

    setidak-tidaknya, rakyat yang dapat manfaat ini simpanlah duit di dalam bank agar ekonomi negara dapat diaktifkan

    *pensyarah ekonomi

    ReplyDelete
  45. iaaa.. ku faham hasrat kerajaan tuh.. ku faham juga wawasan kerajaan menjelang 2020. harapnya kita bantulah hasrat Najib nih

    ReplyDelete
  46. Najib dan BN harus sedar jika benar populariti tidak sebaik sebelum ini.

    ReplyDelete
  47. Kerajaan sentiasa memberi yang terbaik kepada rakyat.

    ReplyDelete
  48. Sejauh mana kebenaran kajian tersebut?

    ReplyDelete
  49. Golongan muda agak susah diramal, mungkin golongan pengundi ini lebih kepada Anwar?

    ReplyDelete
  50. PRu semakin dekat, jawapan akan terjawab.

    ReplyDelete
  51. Sebutlah perkataan yang indah-indah yang diambil dari bahasa ingeris, Tranfomarsi, Economist Intellegence Unit dan sebagainya. Itu tidak mengambarkan keadaan sebenar apa yang saya saksikan dalam Astro Awani kelmarin atau 2 hari lepas. Seorang Ibu muda yang cekal bersemangat sudah berjaya buat perniagaan setelah terpaksa berhenti sekolah kerana kemiskinan. Kampung dia hanya 25 kilometer dari bandar utama di Sarawak, tapi tiada letrik, sebahagian yang mampu guna generator, tiada bekalan air, penduduk kampung lebih satu ribu orang, tiada kemudahan asas ini hingga sekarang. Bayangkan BN sudah hampir 50 tahun di Sabah & Sarawak. Itu di Sarawak, di Sabah boleh lihatlah sendiri.

    ReplyDelete
  52. Elok le rakyat simpan duit kat bank,utk mngkayakan lagi bank yg memang cekik darah rakyat. Nak tau sejarah runtuhnya United Kingdom 300 tahun lalu angkara bank2 tu. Kebetulan bank tu bank yahudi iaitu Bank of Scotland ke. england yg trlibat dlm kancah peperangan besar sebelum tu kehabisan dana utk urustadbir negara,akhir nya buat pinjaman dgn bank yahudi tu. Interst yg tramat sgt walaupun negara Britain yg gagah/kuat brtaraf dunia,melingkup juga angkara bank. Hakikat di Malaysia trcinta...pinjaman perumahan dgn bank, rata2 pemimjam jatuh muflis yg amat mngerikan jika kita dengar. KENAPA ? Pemaju lari dr projek setelah dpt beratus juta duit yg dibyar oleh pembeli melalui pinjaman bank,selepas rumah tak siap,kenapa pembeli mesti bayar. Memang bank akan brkata,mereka nak duit balik,senang kan. Lepas tu bila jumpa YB Menteri jawapannya ialah.." Kami tiada kuasa." Kalau tiada kuasa,jgn jadi menteri dan mcm tu aku bole jadi menteri. Maknanya pengurusan negara tidak mnepati Total Quality Managemnet ( TQM ) yg mana jabatan kerajaan sendiri yg berlebih2an nak suroh k/tgn meereka amalkn TQM tapi trnyata 'fail'.

    -Rujuk pensyarah ekonomi BANGANG di atas.

    **yassir arafat

    ReplyDelete
  53. Congak punya congak nak menang besar jugak...tetapi ingatlah wahai pencacai umno bn, rakyat yang bijak yang akan menentukan kemenangan satu2 parti...tengah mengelabah nak menenang kan hati.....HIDUP PAKATAN RAKYAT.

    ReplyDelete
  54. Kalau dh yakin boleh memang, cepat2 lah bubar Parlimen..tangan dh gatal nk memangkah dh nie..ABU

    ReplyDelete
  55. Aku dah naik muak dah nak baca sampai abis, aku skrol je turun bawah. Semuanya kenyataan yang mengampu semata-mata. Kalau betul lah yakin menang kenapa sampai skarang tak bubar-bubar lagi parlimen! Auta yang banyak. Tak usah buat kajian, tak usah buat analisis, bubar parlimen biar rakyat yang tentukan, baru tau parti mana yang menjadi pilihan rakyat!

    ReplyDelete
  56. Menurut firma itu, tinjauan itu dijalankan selepas berlaku beberapa peristiwa besar dalam politik negara.

    Ianya termasuk Himpunan Kebangkitan Rakyat 12 Januari di Stadium Merdeka, permulaan siasatan Projek IC oleh Suruhanajaya Siasatan Diraja di Sabah, dan pendedahan ahli perniagaan Deepak Jaikishan dan bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan.

    ReplyDelete
  57. Kalau dah setiap minit TV keluar muka masih menurun popularity , alamak nak mamposlah tu...kata pramli..meluat dan menyampah..meludah TV pon ada...nauzubillah...selamat tinggal pM dan BENd.

    ReplyDelete
  58. Ingat Najib percaya ke dengan 'Merdeka Center' Dia lebih percaya pada Kak Ros. Sekarang ramai telah diberi amaran supaya tutup mulut, antaranya IbrahimK, Ali Asang, Nasaruddin, dan seanggatan dengan nya.

    ReplyDelete
  59. UMNO/BN ni lah yg buat negara ini mcm LONGKANG. 40 tahun dulu Korea Dan Taiwan berada dibawah Malaysia dari segi tahap kemajuan dan ekonomi, tapi sekarang dimana kedudukan kita? Kita sebenarnya tidak berani berubah, kerana tu kemajuan tak akan kita capai sampai bila2 pun. Pilih parti baru, kerajaan baru..humban.

    ReplyDelete
  60. puak-puak umno ni Memang Di ajar supaya dpt membuka cerita kebaikan najip padahal rakyat sabah paling benci Muka najip Dan rosmah ni, ambil duit sabah di bawah ke kl Dan di maju kan hasil kekayaan sabah,,

    apa yg Di katakan olih orang-orang BN dan Umno semuanya Auta, wahai orang-orang umno rakyat sabah sudah cukup bersabar dengan timbirang kamu, ini la masa nya rakyat sabah menghancur kan BN yg selama ini tidak ada belas kasihan pada Rakyat sabah,

    BAYUMURNI.....



    INI KALI LAAAAAAA,, KAMU BN TUMBANG...........

    ReplyDelete
  61. Sama dgn aku,takde masa nak baca tulisan seorang pencacai UMNO yg mnyamar banyak nama. Aku skrol turun bawah je cari yg bagus idea utk dibaca.

    ReplyDelete
  62. Semangat Pilihanraya umum ke-13 (PRU13) semakin terasa ketibaannya. Ini kerana kita dapat lihat setiap parti politik di negara kita, tidak kira di sememanjung mahupun Sabah Sarawak telah mula aktif mendekati rakyat untuk meraih sokongan daripada mereka.

    ReplyDelete
  63. Cerita di Sabah, Ketua Menteri sabah iaitu Datuk Seri Musa Aman dengan begitu yakin bahawa Kerajaan BN Negeri Sabah ini akan mendapat kemenangan besar dalam PRU13 nanti. Beliau juga mennyatakan yang mana kemenangan pada PRU12 akan berulang kembali, BN negeri akan dapat mengekalkan semua kerusi yang diduduki oleh mereka pada PRU13.

    ReplyDelete
  64. Apa pun yang pasti kerajaan BN tidak akan mengambil mudah dengan tentangan yang akan dihadapi nanti. Ini kerana kita tidak boleh memandang rendah pada parti pembangkang yang ada sekarang ini. Pembangkang yang ada sekarang ini sememangnya hebat dalam manipulasi politik, namun yang penting sekali untuk mengekalkan kemenangan hanyalah dengan kesepaduan dan kesefahaman yang amat jitu dalam parti BN ini pasti mampu mengulangi kecermelangan yang dikecapi sebelum ini.

    ReplyDelete
  65. "Saya lihat semangat penyokong kita termasuk Wanita BN Sabah berkobar-kobar untuk turun padang bagi memastikan kemenangan calon BN.

    "Saya yakin, dengan ada kesepaduan dan kerjasama semua termasuk Wanita BN yang bekerja siang dan malam untu memantapkan jentera pilihan raya, InsyaAllah kita memperolehi kemenangan besar di Sabah," katanya.

    Pada pilihan raya umum 2008, BN Sabah pimpinan Musa hampir menyapu bersih 60 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan 25 kerusi Parlimen apabila hanya kalah di kerusi DUN Sri Tanjung di Tawau dan kerusi Parlimen Kota Kinabalu.

    ReplyDelete
  66. Kata-kata daripada Datuk Musa Aman sendiri bersama dengan Wanita BN sabah di Kota Kinabalu dalam program "Gelombang Biru" Wanita BN Negeri Sabah. Dalam program itu juga telah dihadiri oleh Pengerusi Wanita BN Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Sabah Datuk Seri Salleh Said Keruak.

    ReplyDelete
  67. Kita sememangnya patut bersyukur mempunyai Perdana Menteri yang begitu berjiwa rakyat dan baik hati. Ini kerana pemberian BR1M 1.0 dan BR1M 2.0 dibuat dengan niat baik Perdana Menteri kita iaitu untuk menolong atau meringan beban rakyat. Tapi malangnya pihak pembangkang pula mula memutar belitkan mengenai perkara ini dan menuduh yang bukan-bukan mengenai pemberian BR1M ini.

    ReplyDelete
  68. Maka kita perlulah berhati-hati yang mana pembangkang hanya pandai berbohong dan menipu rakyat. Rakyat haruslah bijak menilai dan seterusnya menyokong BN pada pilihan raya akan datang.

    ReplyDelete
  69. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perubahan sebenar dan kemajuan yang dicapai oleh Malaysia sejak kemerdekaan sehingga kini jelas terbukti bahawa negara diurus dengan cekap dan baik oleh kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN).

    ReplyDelete
  70. Perdana Menteri berkata usaha cemerlang kerajaan BN telah berjaya memenangi keyakinan komuniti perniagaan dalam dan luar negara bagi membolehkan Negara terus menikmati pembangunan dan kemajuan ekonomi yang progresif.

    ReplyDelete
  71. Najib berkata hasil daripada kepercayaan dan keyakinan rakyat, kerajaan BN mampu mencapai matlamat menerusi perancangan dan pelaksanaan program-program tertentu

    ReplyDelete
  72. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata sebagai Perdana Menteri beliau tidak akan menjual maruah kerajaan, menjanjikan sesuatu yang tidak mungkin ditunaikan.

    ReplyDelete
  73. Katanya beliau tidak akan korbankan masa depan rakyat dan negara kerana hendakkan undi dalam pilihan raya.

    ReplyDelete
  74. Perdana Menteri berkata BN perlu berpakat dan mencari formula terbaik sebab kekuatan dalaman adalah amat penting kerana sekiranya BN kalah ini menunjukkan BN tidak bersatu dalam erti kata sebenarnya.

    ReplyDelete
  75. Perdana Menteri berkata sokongan rakyat kepada BN pada hari ini semakin baik sebab rakyat sudah yakin.

    ReplyDelete
  76. Beliau berkata rakyat kini semakin yakin dengan kerajaan BN kerana kerajaan memastikan setiap janji termasuk yang diumumkan dalam Belanjawan ditepati dan ditunaikan.

    ReplyDelete
  77. Perdana Menteri berkata sejarah telah membuktikan kalau perubahan itu berlaku berdasarkan dari atas ke bawah dan mendasari kehendak rakyat, perubahan itu memberi manfaat kepada rakyat dan negara.

    ReplyDelete
  78. sian Najib jd mangsa keadaan UMNO/PM dulu2. Najib pulak sebenar silap dipilih sebab dia ada perempuan PUAKA si Rosmah. ada ke sambutan hari Raya Puasa dibuat karaoke di kediaman Seri Perdana,Presint 10,Putrajaya. Buat le acara keagamaan,oh ye silap. Mngkin itu program agama dr persepsi UMNO. Jgn kita SUU DZON dgn Rosmah yg brkaraoke sempena sambutan aidil fitr tahun lalu.

    ReplyDelete
  79. Majoriti rakyat menerima dan menyokong kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan konsep 1Malaysia secara terbuka

    ReplyDelete
  80. Belia yakin dengan corak kepimpinan, keupayaan, prestasi dan pendekatan Najib yang lebih terbuka serta telus

    ReplyDelete
  81. Mereka begitu yakin dengan kepimpinan dan usaha transformasi yang sedang dilakukan Najib. Mereka puji Najib sebagai Bapa 1Malaysia, Bapa Transformasi Negara.

    ReplyDelete
  82. golongan belia juga memuji sikap dan pendekatan Najib yang sedia mendengar pandangan, idea serta teguran daripada semua lapisan rakyat di negara ini dalam usaha memperbaiki kelemahan sedia ada

    ReplyDelete
  83. Kebanyakan belia yang saya temui berkata Najib adalah contoh ikutan mereka

    ReplyDelete
  84. PM kita adalah yang terbaik. Lihat sahaja pembangunan yang telah dibuat.

    ReplyDelete
  85. BN akan memang besar di Sabah, pembangkang gigit jari.

    ReplyDelete
  86. Usaha kerajaan Bn memastikan rakyat sentiasa di beri keutamaan tercapai.

    ReplyDelete
  87. Tun Razak ilhamkn FELDA utk bumi...tapi Najib jahannamkn FELDA utk diri dn kroni.

    ReplyDelete
  88. Apa yg Najib jahanamkan tu trngkan ckit? And may be ramai yg lupa lama dulu..pemimpin PAS pnh ckp yg FELDA ini cr UMNO utk singkirkn org melayu..tp ak tgk FELDA ni utk bantu org melayu..byk yg berjaya..kn pndi amik peluang..FELDA bkn stakat sawit..ada yg mmpu eksport ikan keli..ternak lembu, kambing..ada perniagaan sendiri..klu nk sentuh soal kroni, boleh buktikan yg PR xada kroni? PR xda rasuah? PR ni xda salah lansung?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.