Tuesday, February 12, 2013

Najib dimalukan rakyat Pulau Pinang dalam konsert Psy

Meskipun kehadirannya ke Pulau Pinang mendapat bantahan dari ribuan peminatnya, Superstar Korea Selatan, Psy akhirnya hadir juga untuk menjayakan program sambutan Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional Pulau Pinang.

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak dilaporkan telah tiba ke Pulau Pinang sejak dari semalam lagi bagi menumpang populariti superstar tersebut.

Mengambil kesempatan dari jumlah hadirin yang melebihi 50,000 orang dalam program tersebut Najib telah memberikan ucapan sebelum Psy memulakan persembahan.

Malangnya sambutan yang diterimanya hambar sekali kerana kebanyakkan yang hadir itu bukannya mahu melihat dan mendengar apa yang Najib mahu sampaikan.. tetapi mereka mahu melihat persembahan Psy..

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum Psy memulakan persembahan mengakhiri ucapannya dengan melaungkan kepada hadirin..

"Are you ready for Psy???".. "YES!!" jawab warga Pulau Pinang yang hadir ke konsert yang menyaksikan Psy membuat persembahan lebih kurang hanya 15 minit itu..

Empat kali beliau mengajukan soalan yang sama.. dan empat kali jawapan yang sama diberikan oleh hadirin..

Tetapi bila beliau melaungkan "Are you ready for BN??" kepada rakyat Pulau Pinang.. jawapan yang diterimanya ialah "NOOOOOOOO!!!".

Video oleh Desmond Low ..

Apa yang membuktikan bahawa bukan semua yang hadir dalam majlis anjuran Barisan Nasional itu menyokong Barisan Nasional ialah kehadiran ramai penyokong Pakatan Rakyat yang berbangsa Cina ke majlis tersebut.

Mereka dengan bangganya memakai baju 'T' Bersih dan juga baju 'T' Save Lynas.. yang menyebabkan blogger-blogger UMNO mengelupur bagai cacing kepanasan kerana propaganda yang mereka bakal mainkan kononnya rakyat Pulau Pinang telah kembali menyokong Barisan Nasional disukarkan mereka ini..





  

19 comments:
Write comments
  1. 100,000 people attended Han Chiang high school field in Penang during the 2nd day of the Chinese New Year 2013, for an open house celebration with BN’s leader and PSY the international kpop star.

    ReplyDelete
  2. The ceremony was also attended by Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and his wife, Datin Seri Rosmah Mansor, son Norashman, former premier Abdullah Badawi, Gerakan chiefs Koh Tsu Koon, Teng Chang Cheow and Tourism minister Ng Yen Yen.

    ReplyDelete
  3. The South Korean singer sang his viral hit during the event. The song’s video clip has been downloaded more than 1.29 billion views on YouTube video-sharing site since its debut last July.

    ReplyDelete
  4. The Chinese New Year open house is part of state BN chairman Teng Chang Yeow’s push to win back Penang in this year’s general election.

    ReplyDelete
  5. Psy, whose real name is Park Jae-sang, is a South Korean singer, songwriter, rapper, dancer and record producer who shot to super-stardom when his hit song Gangnam Style became a worldwide sensation.The music video exceeded one billion views on YouTube, becoming the first and only video to do so in the website’s history.

    ReplyDelete
  6. Yg penting Najib dan gerombolan lembu2 BeEnd telah dimalukan oleh kump GangNam iaitu Psy yg mereka undang sendiri dr Korea. Dlm acara yee-sang yg dilakukan beramai2,kump itu enggan naik pentas utk sama2 yee-sang dgn pemimpin BN seolah GangNam tau kehendak rakyat Malaysia trutama penduduk PP itu sendiri. VERY GOOD..PSY !!

    ReplyDelete
  7. Sebelum ini DAP Insider telah mengeluarkan artikel mendakwa kewujudan kronisme melampau di dalam DAP. Blog tersebut mendakwa kos bangunan baru DAP Pulau Pinang adalah sebahagian 'perjanjian sulit'.

    ReplyDelete
  8. Untuk menutup sebarang persoalan tentang kos bangunan DAP itu, maka keluarlah kenyataan seperti 'kos bangunan dibantu oleh syarikta-syarikat swasta yang menyokong kerajaan DAP' dan sebagainya.

    ReplyDelete
  9. Maka apabila BN Pulau Pinang bakal menggemparkan rakyat Pulau Pinang dengan persembahan artis antarabangsa Asia Psy yang popular dengan lagu Gangnam Style, kita sudah dengar pelbagai tohmahan dan pembohongan daripada media pro-pembangkang.

    ReplyDelete
  10. Yang paling kelakar sekali ialah dakwaan kononnya BN menggunakan wang awam! Satu tohmahan yang sudah dijangka dan dimainkan oleh pembangkang tetapi tidak akan berkesan langsung.

    ReplyDelete
  11. Maka, bodohlah BN Pulau Pinang jika sengaja mencari pasal menghulurkan leher atau jadi bola tanggung terutamanya berdekatan dengan PRU13 ini. TETAPI, BN Pulau Pinang telah menjangka dan memantau segala tohmahan itu dan tiada sebabnya BN Pulau Pinang sengaja mencari pasal!

    ReplyDelete
  12. Nampaknya, pembangkang mati akal apabila mendapat tahu artis fenomena Psy hadir di Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  13. Anonymous said...February 13, 2013 at 1:19 PM

    Yang paling kelakar sekali ialah apabila Najib kata Are you ready for BN hadirin jawab NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Hahhahahaha padan muka haramjadah!

    ReplyDelete
  14. Pembangkang MATI AKAL dgn Psy dtg ke PP ? Apa kau cakkap no ONANY Feb 13: 1.19 pm.

    ReplyDelete
  15. Anon Feb 13 at 1.19 pm - SEBENARNYA BN YANG MATI AKAL, JANGAN LAH MEMUTAR KAN KEADAAN, SEKARANG INI RAKYAT TIDAK MAHU DIPERBODOHKAN
    LAGI OLEH BN UMNO ...... INI KALI LAH

    HIDUP PKR

    ReplyDelete
  16. tnggu PRU baru tau.

    ReplyDelete
  17. Hidup PKR (Parti Komunis Rakyat)..!!!! Idea2 kerajaan nak bangunkn Malaysia korang bangkang, tapi kalo idea ambiga menyokong hubungan sejenis korang tak bangkang pun.. Siap sedia lah kamu wahai penyokong2 PKR, kalo PKR menang pru13, korang pula yang akan di "bangkang"..!!!! Itu time kalo ada gay bmaksiat disebelah korang, jgn salahkn BN pla.. Dalam masa 5 tahun, apa2 bole terjadi.. Diorang boleh ubah undang2 sesuka hati untuk memuaskan hati dorang (Parti Komunis Rakyat) selaku parti yg "gila kuasa".. Silap2 kerusi Yang dipertuan Agong pun dorang nak.. Kita bole nmpk, blum apa2 lagi dah brani melanggar titah Sultan.. Nauzubillah.. lindungilah keamanan negara kami ya Allah..

    ReplyDelete

  18. Anonymous said...February 16, 2013 at 9:34 PM

    Mengaku Islam dengan menyebut Nauzubillah tapi kata-kata macam orang tidak beriman!

    ReplyDelete
  19. All these stages two very efficacious laser treatments for rosacea.
    The sun is the figure one induction; between the estrus
    causes your symptoms to get worse.

    Here is my web site: Friendsville rosacea doctor

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.