Wednesday, February 27, 2013

SMS Undi BN Kerana Dah Dapat BR1M

SMS undi bN kerana dah dapat BR1M, BL1M, bantuan anak sekolah sebagai tanda balas budi, tersebar luas dengan ligatnya!!!!!

Kini warga kita akan menerima sms berbunyi:

SALAM 1M'SIA. DAH DAPAT BR1M RM500, BANTUAN ANAK SEKOLAH, BANTUAN LESEN UTK ANAK MUDA. JGN LUPA BALAS BUDI KAMI, UNDI BARISAN NASIONAL PRU 13 NANTI. BN SELANGOR.

Punyalah terdesak UMNO yang semakin nazak dalam meraih undi dan sokongan rakyat sampai sanggup mengemis.

Dia ingat duit BR1M, Bantuan Sekolah dan BL1M itu duit mak bapa dia kah?

Itu adalah duit rakyat. Diberikan kepada rakyat sebab Pakatan Rakyat kuat dan UMNO dah nak tersungkur lebur.

Semasa UMNO kuat gagah perkasa dulu, jangan katakan bagi BR1M, kakitangan awam nak minta naik gaji pun kena herdik.

UMNO dari dulu, kini dan selamanya tidak pernah ikhlas ..Dia bagi ada makna.

Rakyat dah cerdik. Bagi ambil. Undi tetap kepada PR.

Rakyat sudah bertekad mau melakukan perubahan.

UMNO silap besar jika dia ingat rakyat boleh diumpan dengan RM500. Nilai dan harga diri rakyat yang bermaruah tidak akan dapat dibeli dengan sebegitu murah.

Sumber: omakkau.blogspot.com

80 comments:
Write comments
  1. Oh..iya lah. aku ingatkan dari PR. PR sentiasa menepati janji-janjinya pada pengundi!

    buktinya penyerahan bersyarat rumah kepada sebahagian penduduk Kampung Buah Pala yg manyokong kepemipinan DAP. yg tak sokong pentadbiran DAP ndak diberi!! hahahaha

    ReplyDelete
  2. Tidak pasti lagi akan kebenaran dalam semua sms ini. Mungkin ada pihak sengaja mengunakan nama BN.

    ReplyDelete
  3. Tidak perlulah terpedaya dengan permainan seperti ini.

    ReplyDelete
  4. Jika kita lihat sendiri bantuan yang diberika ini bukannya untuk politik tapi sebagai tanggungjawab kerajaan.

    ReplyDelete
  5. Cuma ada pihak yang kurang senang dengan kejayaan yang telah dilakukan oleh kerajaan BN.

    ReplyDelete
  6. Kita perlu melihatnya secara positif.

    ReplyDelete
  7. Siapa tidak cemburu kalau seseorang itu berjaya dengan baik.

    ReplyDelete
  8. Inilah dia cara pembangkang untuk menghasut dan menghantui fikiran rakyat.

    ReplyDelete
  9. Sebelum ini surat disertakan dengan surat BR1M. tapi kenapa banyak-banyak penerima hanya 1 orang yang mendapat surat tersebut.

    ReplyDelete
  10. Menghairankan bukan lakonan yang dibuat oleh pihak pembangkang ini.

    ReplyDelete
  11. Pembangkang semakin ketandusan isu untuk dipolitikkan.

    ReplyDelete
  12. Ini sah budak lai. kecil-kecil dah diajar menipu oleh Azmin Ali suruh ni..

    ReplyDelete
  13. Konvensyen Pakatan Rakyat yang bermula di Shah Alam dimulakan dengan hambar meskipun konvesyen itu membariskan tiga pemimpin utama PKR, DAP dan PAS.

    ReplyDelete
  14. Hanya kira-kira 300 orang mengisi dewan persidangan Pusat Konvensyen Shah Alam

    ReplyDelete
  15. Kebanyakkan perwakilan yang datang berlegar di luar dewan sehingga memaksa juruacara untuk membuat pengumuman meminta mereka masuk ke dewan

    ReplyDelete
  16. Timbalan Presiden PKR Azmin Ali terus menjaja nama Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri yang dipersetujui bersama oleh Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  17. Namun berbeza dengan pandangan Ketua Penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man yang berkata persoalan siapa menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menawan Putrajaya banyak bergantung kepada parti mana memenangi jumlah kerusi paling tinggi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

    ReplyDelete
  18. PAS masih belum memberi persetujuan kepada mana-mana individu untuk dilantik sebagai PM.

    ReplyDelete
  19. Kesimpulan mudah.... puak PAS memang bodoh sombong.

    ReplyDelete
  20. Nik Aziz dah membelakangkan Pakatan Rakyat untuk memberi tumpuan kepada kempen pertahan Kelantan. Dia dah rasa bahawa ramai penyokong PAS tak akan keluar mengundi.

    ReplyDelete
  21. Nik Aziz tahu ramai rakyat Kelantan dah sedia tukar kerajaan baru yang tak boleh mentadbir, banyak skandal dan gagal beri kemudahan asas seperti air.

    ReplyDelete
  22. Banyak skandal penyelewengan bawah menantu Nik Aziz ariffahmi, Husam, Nik Amar dan Takiyuddin. Mereka baru tahu duit air diseleweng dan kini rakyat tak dapat pun air bersih.

    ReplyDelete
  23. Tanah dah diberi kepada taukeh Cina untuk pajakkan jangkamasa panjang seluas sekurang-kurangnya 81,000 ekar. Banyak lagi penyelwengan dan penindasan tanah, rumah murah Kesedar, penafian geran tanah, rampasan tanah, pemberiaan tanah pada kroni, ladang rakyat untuk kroni pas dan bukan rakyat, penindasan terhadap orang asli

    ReplyDelete
  24. ni semua kerana PAS adalah parti hopikrit yang menjaja ugama untuk mendapatkan kesetiaan membabi buta pada ulamak PAS yang macam ular dalam semak. Mengguna ugama untuk menakut-nakutkan agar rakyat akur pada ulamak sesat PAS.

    ReplyDelete
  25. UMNO BN panipuu! tidak menepati janji. orang PAS & PKR di tempat aku pun dapat BR1M. aku ndak dapat!! BN panipuuu!! mana ke adilan. aku sokong BN juga. tapi disabalik semua parti yg ada, kau tetap dihatiku. buruk2 engkau..kau tatap berusaha bantu rakyat.

    aku tatap bersamamu, Najib! hidup BN!!!!!

    ReplyDelete
  26. Kerajaan Negeri Selangor yang dipimpin oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini sekali lagi berdepan dengan gerakan menuntut janji-janji yang telah ditaburkan lima tahun lalu sebelum mereka berkuasa di negeri Selangor ini.

    ReplyDelete
  27. Jika sebelum ini, kumpulan yang menuntut janji air percuma, elaun ibu tunggal, bantuan RM50 kepada anak-anak yang belajar di pra-sekolah, hari ini kumpulan warga emas yang dipimpin Pengerusi Penyelaras Tuntutan Warga Emas Selangor, Datuk Ismail Kijo menfailkan saman melalui Tetuan Kamaruddin & Partner di Mahkamah Tinggi Shah Alam menuntut caruman takaful yang dijanjikan dalam manifesto pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12).

    ReplyDelete
  28. Peguambela, Kamaruddin Ahmad berkata, plaintif-plaintif adalah penduduk negeri Selangor yang bertaraf warga emas yang sejak lima tahun ini tidak menerima dan gagal menerima caruman takaful sebanyak RM2,500 sebagaimana yang dijanjikan oleh kerajaan negeri Selangor.

    ReplyDelete
  29. “Defendan pertama adalah kerajaan negeri Selangor yang terdiri daripada parti-parti politik dikenali sebagai Pakatan Rakyat yang dianggotai Parti Tindakan Demoratik (DAP), Parti Islam SeMalaysia (PAS) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Defendan kedua adalah Menteri Besar Selangor dan Ketua Eksekutif Defendan Pertama.

    ReplyDelete
  30. “Semasa tempoh berkempen untuk pilihanraya umum yang diadakan pada bulan Mac 2008, defendan pertama telah berjanji kepada rakyat Selangor termasuk plaintif-plaintif untuk membuat caruman takaful sebanyak RM2,500 kepada golongan warga emas di negeri Selangor sekiranya pakatan pembangkang ini memenangi pilihanraya tersebut,”katanya.

    ReplyDelete
  31. Beliau berkata demikian selepas menfailkan saman permulaan 1001 orang warga emas dari daerah Shah Alam, Ampang, Gombak, Hulu Langat dan Kuala Selangor di Mahkamah Tinggi Shah Alam, pagi tadi.

    ReplyDelete
  32. Tambahnya, berdasarkan manifesto pakatan pembangkang, setiap warga emas di negeri Selangor layak menerima caruman takaful tersebut daripada defendan pertama.

    ReplyDelete
  33. Berdasarkan definisi yang digunapakai oleh pakatan pembangkang, golongan warga emas ini meliputi semua rakyat Selangor semua rakyat Selangor yang berusia 60 tahun ke atas.

    ReplyDelete
  34. “Manifesto defendan pertama yang telah dideklarasikan kepada penduduk negeri Selangor semasa berlangsungnya kempen pilihanraya umum ke-12 pada tahun 2008 merupakan satu representasi oleh pakatan rakyat yang menjadi anggota defendan pertama.

    ReplyDelete
  35. “Manifesto defendan pertama menjadi asas kepada kerajaan yang ditadbir defendan pertama dan defendan kedua. Kini, warga emas yang merupakan plaintif meletakkan setinggi harapan ke atas manifesto defendan pertama sebagai tempat pembelaan kebajikan hidup plaintif melalui caruman takaful yang dijanjikan kepada golongan warga emas ini,” tambahnya.

    ReplyDelete
  36. Kini, kerajaan negeri bukan sahaja gagal membuat apa-apa caruman takaful kepada warga emas ini malah telah menyalahgunakan kuasanya dengan tidak mengambil sebarang tindakan untuk memastikan tanggungjawabnya membuat caruman takaful kepada warga emas di negeri Selangor ini.

    ReplyDelete
  37. Dalam masa yang sama, Datuk Ismail Kijo menyamakan pakatan PKR-DAP dan PAS ini sebagai Pakatan Kasanova Rakyat kerana menjanjikan manifesto yang hanya ingin menarik hati orang yang ingin mereka pengaruhi (kalau kasanova, dia nak menarik hati perempuan-perempuan yang mereka hendak miliki), tetapi apabila dah selesai, bila dia dah dapat semua, ia akan ditinggalkan begitu sahaja.

    ReplyDelete
  38. “Janji-janji manifesto dari pakatan PKR-DAP-PAS hanya bertujuan untuk menarik dan mempengaruhi pengundi-pengundi memandangkan Pilihanraya Umum ke-13 sudah semakin dekat.

    ReplyDelete
  39. “Untuk apa mereka membentangkan manifesto baru pakatan pembangkang sedangkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai antara pemimpin kanan yang turut dipertanggungjawabkan menguruskan negeri Selangor mengatakan bahawa manifesto bukan janji.

    ReplyDelete
  40. “Tan Sri Khalid Ibrahim sendiri mengatakan bahawa manifesto itu bukan janji. Kalau manifesto bukan janji, jadi nak buat apa buat manifesto? Kini dah buat janji baru,” ujarnya yang juga Ketua UMNO Bahagian Ampang.

    ReplyDelete
  41. The people in this district welcomed the approval of an allocation of RM40 million to build the Sekolah Menengah Desa Wawasan whose students have been long squatting at SK Garas, Mukim Kirokot Tambunan.

    ReplyDelete
  42. The approval of the development was announced by deputy Prime Minister, Tan Sri Muhyiddin Yassin, who is also the Minister of Education in conjunction with the 1Malaysia People’s Assembly Programme-‘Gelombang Biru’ in Keningau, recently.

    ReplyDelete
  43. Deputy Chief Minister Tan Sri Joseph Pairin Kitingan, who is also the Minister for Infrastructure Development, said the approval of the SMK Desa Wawasan project reflected the federal government’s concern on the educational and manpower development of the Kadazandusun Murut community.

    ReplyDelete
  44. In addition, Pairin said the people should give a chance to the development of the educational projects which is being implemented by giving unequivocal support to the government under the leadership of the Prime Minister.

    ReplyDelete
  45. “For four years, he (Najib) had worked very hard, never stop and listens to the people problems and taking the initiative to travel all over the country. Nevertheless, he also listened to the people’s grievances like the setting up the Royal Commission (RCI) on illegal immigrants in Sabah. “said Pairin.

    ReplyDelete
  46. Pairin added, he described Najib as a ‘Doctor of Politics’ who has made many changes with the approach taken which had a vital impact on the people. The most important is with Najib administration which is closer to Sabah than his predecessor and a good relationship that benefited the people of the state.

    ReplyDelete
  47. The government is promising more aid such as the Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) if it gets the mandate to continue with its economic transformation programmes that have been acclaimed the world over.

    ReplyDelete
  48. Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said the implementation of the economic transformation programmes had not only been able to spur the country's current economic growth but to also raise the national income.

    ReplyDelete
  49. "With increased national income, the government has been able to return it to the 'rakyat' through such aid as BR1M 1, BR1M 2.0 and BR1M 3.0," he said.

    ReplyDelete
  50. Najib, who is also Umno president and Barisan Nasional (BN) chairman, said if the people wanted the beneficial national economic transformation agenda to continue, they should give BN the mandate to continue governing the country.

    ReplyDelete
  51. "If the mandate is given (to BN) to form a strong government, Malaysia will have an awesome and brilliant future," he said.

    ReplyDelete
  52. The prime minister said the government, through the economic transformation programmes, had managed to raise the people's per capita income to US$9,750 at the end of 2011 from US$6,700 at the end of 2009.

    ReplyDelete
  53. He said this was in line with the government's effort towards making Malaysia a high-income nation by 2020.

    ReplyDelete
  54. Najib said the success of Malaysia's economic transformation programmes which boosted economic growth and increased the national income had been acknowledged by the managing director of the International Monetary Fund, Christine Lagarde.

    ReplyDelete
  55. He said in his meeting with Lagarde, she admitted that Malaysia was one country that the agency had to review its projected economic growth to a higher level.

    ReplyDelete
  56. The success of managing the country's economy, said Najib, had also given Qatar's investment agency the confidence to invest in building Harrods Hotel in Malaysian, the first in the world.

    ReplyDelete
  57. He said besides Harrods Hotel, the investors who had confidence in Malaysia's economic transformation programmes would also be investing billions of ringgit to build a 65-storey Four Seasons Hotel in the federal capital.

    ReplyDelete
  58. The prime minister said the Iskandar Malaysia Development Region since it was launched in 2006 until the end of 2012 also had managed to attract RM106 billion worth of investments from in and outside the country.

    ReplyDelete
  59. On this Feb 19, Najib said, he and his Singapore counterpart Lee Hsien Loong would visit Iskandar Malaysia to launch the iconic Wellness Township project.

    ReplyDelete
  60. "The country's economic transformation programmes are going on rapidly and the people have already received the benefits. The proof of the succees of these transformation programmes can be seen around us," he said.

    ReplyDelete
  61. He cited the Johor Premium Outlet (JPO) located in Kulaijaya which would begin its phase two expansion project although the outlet was officially opened only recently.

    ReplyDelete
  62. Najib said under the phase two project, the JPO management would add 70 more shops.

    He said the market was waiting for a clear mandate from the people for the government, which would see it (market) move to a higher level, further boosting investors' confidence in the Malaysian economy.

    ReplyDelete
  63. "All will benefit if they make the right decision," he added.

    According to him, one benefit after another received by the people as a result of the successful economic transformation programmes implemented proved that the government had fulfilled all its promises.

    ReplyDelete
  64. "We have not been selling promises like what has been done by the opposition. The BN government practises 'Janji Ditepati' (Promises Fulfilled) on all its promises made to the people," he said.

    ReplyDelete
  65. Are you ready for PSYyy?? Yaaa. are you ready for BeEnd? NOOoo. Are you ready for BeEnd?? NOoo. Heeii! dah jawapan nya NO,berapa kali mau tanya daaa.

    ReplyDelete
  66. Hanya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang mampu menjamin masa depan yang lebih baik dan stabil untuk rakyat Malaysia, kata perdana menteri kepada belia hari ini memandangkan pilihan raya akan menjelma.

    ReplyDelete
  67. Datuk Seri Najib Razak telah berkata kepada ribuan belia yang berkumpul di sini adalah penting mereka membuat pilihan yang betul semasa mengundi, dan berkata partinya telah memberikan bukti dan berkeupayaan untuk membawa perubahan kepada negara untuk sejak 55 dulu.

    ReplyDelete
  68. “55 tahun dulu, pengundi sebaya kamu menentukan keputusan ... buat keputusan dengan bijak ... mereka memilih kerajaan, dan kerajaan memerintah negara ini dan melakukan perubahan sejak 55 tahun dahulu.

    ReplyDelete
  69. “12 kali kita sudah mengadakan pilihan raya. Beliau, orang tua berikan kepercayaan kepada kerajaan dan kerajaan yang sama akan membuktikan keupayaan untuk bawa perubahan demi perubahan,” katanya diikuti sorakan oleh peserta yang hadir.

    ReplyDelete
  70. “Sebab itu hari ini kita yakin, kami (BN) telah menunaikan janji, kita berhimpun (hari ini) kerana Malaysia adalah kisah kejayaan, yang diakui negara lain.“(Ini) negara di mana perhimpunan belia ini akan rasa yakin, di bawah kerajaan esok akan lebih baik berbanding hari ini,” katanya.

    ReplyDelete
  71. aku tetap sokong `Dacing`. janji ditepati, bantu rakyat, terbuka...

    ReplyDelete
  72. Aku tatap sokong DACING utk panggil INDON dtg Sabah selepas Tentera Suluk dtg...Hi hi hiii.

    ReplyDelete
  73. Ndak ada ke yassir arafat palsu disini,yah !! Mau dibaca komen bodohnya guna nama org lain,mbah.

    **yasir arafat

    ReplyDelete
  74. SMS macam tu sesiapa pun boleh hantar..

    ReplyDelete
  75. Semua komen ni macam sorang jer buat...

    ReplyDelete
  76. Kerajaan tidak begitu bodoh untuk buat begini.

    ReplyDelete
  77. Ini hanya mainan pihak tertentu untuk mengenakan kerajaan. Rakyat tau menilai.

    ReplyDelete
  78. Pemberian BRIM ada keiklasan dari kerajaan untuk membantu rakyat.

    ReplyDelete
  79. malam2 najib menyeru untuk jasanya di kenang. sms cam ni kan tidak mustahil. cuma nanti kalau dah publish cam ni masing2lah tuduh menuduh. Biarlah rakyat yang tentukan. rakyat pun ada mata jugak...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.