Tuesday, November 6, 2012

RM40 juta kini dalam akaun Umno Sabah?

Wang seludup RM40 juta yang diserahkan oleh ahli perniagaan, Michael Chia kepada Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman kini berada dalam akaun Umno Sabah.

Maklumat itu dinyatakan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan dari Barisan Nasional kepada Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli pada satu program di Sabah dua hari lalu.

“Saya dimaklumkan oleh Rahman Dahlan. Persoalan besar ialah, kenapa sekarang? Semenjak 2008, wang itu baru timbul dalam akaun Umno Sabah?” katanya kepada pemberita di depan ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya hari ini.

“Mengikut skop besar SPRM, fail ini patut dibuka semula. Ia tak sukar. Kalau perkara (siasatan) boleh dibuat terhadap rakyat biasa, tanpa kuasa dan sumber, lebih-lebih lagi (membabitkan pimpinan) kerajaan.

“Ini kes berprofil tinggi. Hal ini kemudiannya terpulang kepada SPRM. Ada banyak versi berbeza. Kita akan terus menjejak petanda dan akan ada beberapa lagi pendedahan,” jelas Rafizi.

Mengikut Seksyen 16 (a) Akta SPRM 2009, mana-mana orang yang sendiri atau melalui atau bersama mana-mana orang lain secara rasuah atau menerima atau bersetuju menerima bagi dirinya atau mana-mana orang lain melakukan kesalahan rasuah.

“Sebab itu SPRM dituntut membuat siasatan,” tegasnya.

Turut hadir bersama Rafizi membuat laporan di ibu pejabat SPRM ialah Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Fariz Musa yang juga Ketua Penyelaras Jingga 13.

Isu RM40j: PKR buat laporan SPRM terhadap Musa, Nazri

Pengarah Strategi PKR Mohd Rafizi Ramli hari ini membuat laporan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu wang RM40 juta yang didakwa melibatkan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz.

Rafizi berkata, laporan SPRM dibuat terhadap Musa dan Nazri kerana didakwa disebabkan hubungkait yang ada antara mereka tentang isu wang RM40 juta yang dibawa oleh ahli perniagaan, Michael Chia.

"Jadi satu laporan SPRM dibuat dan saya minta SPRM buka satu fail untuk siasat kes RM40 juta terhadap Musa Aman dan Michael Chia, dan juga Nazri dan anaknya.

"Nazri tak menafikan dan mengatakan anaknya tak ada kaitan dengan dia.

"Berdasarkan Akta SPRM, ada asas untuk mereka mulakan siasatan," katanya dalam sidang media sebelum masuk ke bangunan SPRM di Putrajaya hari ini. -mk

280 comments:
Write comments
  1. mooyeeding malay [boyan] 1st hr tu challenge rafizi utk buat report [walau pun MACC adalah macai govt]...apa modal dia lepas ni utk kc pusing2 cerita???

    ReplyDelete
  2. Rafizi Ramli, ayam tambatan PKR dan anak emas Anwar Ibrahim berkokok lagi.

    ReplyDelete
  3. tindakan Rafizi yang membuat siri pendedahan kononnya kerajaan Barisan Nasional mengamalkan rasuah dalam pentadbirannya sudah dilihat seakan-akan menjurus ke arah meroyan dan fanatik.

    ReplyDelete
  4. Yang penting bagi pembangkang sesuatu isu itu ada kene mengena dengan kerajaan BN dan lebih beruntung bagi mereka bagi mereka jika isu tersebut mempunyai nilai negatif.

    ReplyDelete
  5. Menghidu sesuatu yang boleh memberi kelebihan politik kepada mereka, pembangkang tidak menunggu lama tetapi terus menerkam untuk menuduh kerajaan dan menconteng imej seburuk yang mungkin

    ReplyDelete
  6. Anwar sehingga kini terus membisu mengenai dakwaan memiliki aset bernilai RM3 bilion dalam 20 akaun besar semasa menjadi Menteri Kewangan ataupun pendedahan video seks dengan seorang pelacur berbangsa Cina.

    ReplyDelete
  7. Setelah gagal membuktikan kemampuan mereka membela nasib rakyat, pembangkang tidak ada pilihan lain kecuali mereka-reka fitnah terhadap kerajaan.

    ReplyDelete
  8. Semua ini dilakukan berdasarkan pembohongan atau dalam bahasa pakar propaganda 'half truths' yang dipintal atau 'spin' supaya dilihat sebagai 'credible' atau berwibawa dan seterusnya boleh diyakini oleh rakyat.

    ReplyDelete
  9. Apa dah jadi dgn pemimpin BN/UMNO yg bnyak terpalit dgn rasuah yg seakan-akan tiada hentinya wang rakyat d rimbat dgn sewenang-wenangnya.Bila bapa dah jadi menteri ....si anak juga berperangai seperti menteri juga, sbagai rakyat biasa kami mahu kes ini d siasat dgn jujurnya.

    ReplyDelete
  10. mantera said...
    November 6, 2012 7:36 AM

    pecacai tahap kelas 3 jer..

    ReplyDelete
  11. Komen cai cai be end tak ada yang bernas. Komen yang sama yang diulang ulang. Kadangkala tak ada kena mengena denga isu. Orang kalau buat kerja kerana duit, gitulah jadinya. Kalau ikhlas, kita akan cuba cari komen komen yang bernas supaya orang lain akan cuba menghayati kebenaran komen komen tersebut.

    ReplyDelete

  12. mantera said...
    November 6, 2012 7:36 AM


    KAH...KAH..KAH... SYAITAN BERSUARA... KAH..KAH..KAH.. PENYOKONG TEGAR PARTI SYAITAN BERKUMANDANG... KAH..KAH..KAH.. SATU SATUNYA SYAITAN YANG DIKENALI.. KAH..KAH..KAH ... SATU SATUNYA SYAITAN YG BOLEH DILIHAT.... KAH..KAH...KAH..

    ReplyDelete
  13. Rafizi gi REPORT dekat SPRM (Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia) atau SPRM (Suruhanjaya Penutup Rasuah Menteri) ?

    ReplyDelete
  14. Kalau Rafizi dpt 'tangkap' kegiatan rasuah,seleweng wang atau seludup wang atau bagai2 lagi, tak kan SPRM yg dianggotai oleh bukan calang2 orang tak nampak apa kemelut yg berlaku dlm UMNO dan pemimpin2nya. Kalau si MANTERA atau PETRUSS atau WALES atau mana2 PATI yg jadi pegawai SPRM ,ndak kita pertikai le kalu ndak jumpa apa2.

    **yassir arafat

    ReplyDelete
  15. Kalau PR buat kesilapan cepat-cepat masuk TV 3 tapi kalau BN buat kesalahan tidak di peduli oleh kerajaan Kenapa?

    ReplyDelete
  16. November 6, 2012 7:36 AM

    Setelah gagal membuktikan kemampuan mereka membela nasib rakyat, pembangkang tidak ada pilihan lain kecuali mereka-reka fitnah
    ( Siapa yang mulakan fitnah bukankah UTusan Melayu atas arahan tuannya UMNO serta TV suku. Agakmnya sdra ini salah makan ubat lalu meroyan tak tentu fasal)

    ReplyDelete
  17. bermakna tipulah si Bumburing konon wang itu sudah masuk dalam akaun seorang pemimpin BN Sabah.. siap dia cakap kononnya wang itu boleh dikeluarkan oleh ahli2 keluarga pemimpin itu.. membohong saja la kerja pembangkang.. bertaubat la..

    ReplyDelete
  18. persoalan paling bodoh dari Rafizi.. "kenapa sekarang?".. so kenapa baru sekarang di Rafizi bising2 pasal sumbangan rm40 juta ini?? kenapa tidak masa tahun 2008?? lembu, lembu..

    ReplyDelete
  19. Anonymous said...
    November 6, 2012 9:13 AM

    kalau pakatan buat kesilapan semua ok.. Anwar naik jet ok, Anwar naik bas mewah ok, Anwar ada simpanan rm3 billion ok, Anwar ada banglo rm7 juta ok, etc, etc... patutlah janji air percuma terbengkalai..

    ReplyDelete
  20. kenapa Rafizi tidak buat laporan SPRM sekali dengan isu Hummer?? terkantoi ka?? bukankah Rafizi bermati2an mahu mengaitkan micheal chia dengan keluarga Nazri?? so lapor la isu Hummer..

    ReplyDelete
  21. November 03, 2012
    KUALA LUMPUR, 3 Nov — Ekoran beberapa dakwaan yang dibuat Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli, tentang hubungan Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dan peniaga balak Sabah, Michael Chia, Timbalan Perdana Menteri hari ini menggesa pemimpin PKR itu untuk membuat laporan kepada pihak berkuasa daripada menuduh perkara yang bukan-bukan tanpa asas yang kukuh.

    ReplyDelete
  22. Tan Sri Muhyiddin Yassin (foto fail) menegaskan pihak pembangkang agar tidak menjatuhkan hukuman hanya kerana terdapat satu pihak menuduh, sebaliknya ia perlu di bawa kepada pihak berkuasa untuk dilihat dari aspek perundangan.

    ReplyDelete
  23. “Pihak pembangkang akan kemuka macam-macam ... kalau dia (Rafizi) fikir tidak berapa tepat, kemuka kepada polis, SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) boleh siasat, kita jangan jatuhkan hukuman kerana satu pihak menuduh,” tegas Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran.

    ReplyDelete
  24. “Jangan mudah buat ‘judgement’, ia mesti dilihat dari prinsip kebertanggungjawaban dan undang-undang.”

    ReplyDelete
  25. Nazri cabar Rafizi untuk buat report berkenaan dengan isu Hummer.. kenapa sekarang dia lapor isu RM40 juta pula?? mau cover malu selepas gagal menjawab soalan wartawan?? Rafizi ada buat sidang media sebelum ini berkenaan dengan video Hummer Nedim.. tapi bila wartawan tanya tidak nampak kelibat keluarga Nazri, mulalah si Rafizi marah2 dan menghentikan sidang media.. BANGANG!

    ReplyDelete
  26. “Kita ada sistem, ada undang-undang, tapi kita jangan buat dakwaan awal,” tegas Muhyiddin kepada pemberita selepas merasmikan Perhimpunan Khas Guru Malaysia anjuran Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) di sini.

    ReplyDelete
  27. Rafizi juga menunjukkan dalam video tersebut kereta Audi hijau, yang didakwa dipandu oleh Nedim, dan Toyota Vellfire hitam yang dipandu oleh isterinya.

    Menurut Rafizi, kenderaan Hummer tersebut selalunya digunakan oleh pemandu peribadi keluarga dan pengawal peribadi mereka dan digunakan untuk kenderaan “menyimpan barang”.

    Bagaimanapun, tidak ada satu video memaparkan Nedim atau ahli keluarganya.

    ReplyDelete
  28. dulu rafizi cakap mahu terbang ke Hong Kong.. kenapa sekarang dia beralih kepada SPRM pula?? takut tidak mati akal jika ICAC cakap tidak ada unsur2 rasuah??

    ReplyDelete
  29. Banyak RM40 juta yg UMNO selewengkan tu. Asalnya wang kepunyaan rakyat Sabah sebab apa, kan wang hasil negeri Sabah tu. UMNO nih,kiri kanan TIBAI duit rakyat. SPRM pulak trpaksa menikus,takut. Kena sdra Rafizi pulak jerit sana sini, hai Malaysia Tanahair ku. Hancuurrr dikerjakan oleh Be End

    ReplyDelete
  30. Rafizi mahu tutup isu2 sumbang di negeri2 pembangkang dengan kes yang sudah settle.

    ReplyDelete
  31. Kalau betul mahu perangi rasuah. tu di Kelantan skandal projek di Lembah Sireh yang sepatutnya siap 2007. tapi sampai sekarang masih gantung.. apa kes???

    ReplyDelete
  32. Jet peribadi Anwar & kereta Ferari Azmin Ali. Mewah nampak pembangkang2 business apa Anwar & Azmin Ali buat. Banyaknya duit. Kalau sponsor, siapa sponsor?? baniknya hati.

    ReplyDelete
  33. Rafizi tamberang saja lebih. Wartawan tidak nampak Nedim bawa kereta Michael Chia dalam video yang Rafizi tayangkan.

    ReplyDelete
  34. Lebih besar cakap Rafizi tapi tiada action. Bila mahu terbang ke Hong Kong

    ReplyDelete
  35. In the middle of people talk about the issue, Datuk Musa Keeps his promise to the the people. recently he launched the pesta Nelayan..
    The State government would like the Federal government to study and reconsider building the Menumbok bridge to ease travel between Labuan and the mainland of Sabah.

    ReplyDelete
  36. “I believe if the bridge can benefit the people, it will be reconsidered by the Federal government,” Chief Minister Datuk Seri Musa Haji Aman said when launching Pesta Nelayan here yesterday.

    ReplyDelete
  37. In his speech, he also said support, continued cooperation and involvement of everyone were key to the success of the government’s endeavour to assist the people.

    ReplyDelete
  38. Now Rafizi wants to earn credit.

    ReplyDelete
  39. wahai penyokong2 umno sekalian, sabar saja bah..jgn emosi sgt..penyakit barah dalam umno baru saja mau meletup sana sini kalau PR memerintah, lagi banyak rasuah dan slahguna kuasa umno akan terbongkar.

    kepada penyokong umno, jadilah warga malaysia yg cerdik sikit. kalau dah ada isu rasuah, tunggu dan lihat saja bah' sepatutnya kita jadi warga yg bijak berfikir' kita ni apa ada? kais pagi makan pagi kais petang makan petang saja pemimpin kaya raya tapi main kotor lagi lepas tu di pertahan pula..tak kenalpun nazri sama korang'

    kita tunggu saja bah..samada pihak pembangkang atau kerajaan kalau salah tetap salah, kalau perlu siasat, biarkan saja proses penyiasatan berjalan. itupun penyokong umno susah sangat mau paham. jgn ingat kami yg sokong pembangkang jadi penyokong fanatik, tidak.. kalau pembangkang menang dan gagal mentadbir dgn baik, kami akan humban balik pemimpin pembangkang dlm tong taik dlm PRU seterusnya.

    ReplyDelete
  40. Selagi tidak ada kebenaran yang kita ketahui sepenuhnya selagi itulah tidak perlu untuk mempercayai dakwaan dan tuduhan tersebut. Ini untuk kebaikkan kita semua.

    ReplyDelete
  41. Rakyat akan menyokong bagi mereka yang telah melakukan sesuatu yang bermanfaat dan berfaedah kepada mereka.

    ReplyDelete
  42. Biarkan saja apa yang Pembangkang cuba katakan. Itu hal mereka yang penting sekali kerajaan lakukan yang terbaik untuk rakyat.

    ReplyDelete
  43. Bukti sudah ada. betul itulah yang kita mahu lihat dan bukannya cakap kosong semata-mata.

    ReplyDelete
  44. Selagi isu ini masih dikitar semula selagi itulah PR akan meneruskan usaha mencari sokongan. Tapi rakyat tidak akan melihat semua itu sebenarnya. Tapi mereka lebih menlihat akan pembangunan yang ada. Itulah yang saya tahu. Jadi kerajaan teruskan usaha yang baik untuk rakyat.

    ReplyDelete
  45. Yang terbaik adalah pilihan utama oleh rakyat.

    ReplyDelete
  46. RM40 itu telah pun dinyatakan yang mana duit itu tidak ada unsur rasuah seperti apa yang Rafizi kitar semula isu ini. Itulah yang kita tahu. tapi menjadi masalah Rafizi cuba untuk mengulang isu sama untuk kepentingan peribadi semata-mata.

    ReplyDelete
  47. Terbaik untuk PR supaya belajar menerima kenyataan dan kebenarnya. Tidak perlu menafikan sesuatu yang benar.

    ReplyDelete
  48. SRPM tidak pernah takut untuk menyiasat akan kes ini. Tapi SPRM telah memaklumkan kepada Rafizi untuk memberikan bukti yang ada untuk mendakwa seseorang. Cakap kosong rasanya tidak akan kemana pun. Itulah yang perlu dilakukan oleh Rafizi.

    ReplyDelete
  49. Tidak ada bukti yang dapat diberikan, jadi memang sia-sialah usaha itu dan semua itu cumalah cakap kosong semata-mata.

    ReplyDelete
  50. SPRM tidak akan menyebelahi mana-mana pihak yang salah tetap akan salah. Itulah juga apa yang ICAC Hong Kong katakan yang mana mereka tidak akan menyebelahi mana-mana pihak tidak kira siapa pun mereka. Rasuah haruslah ditangani.

    ReplyDelete
  51. Seperti Kes RM40m itu, sebenarnya kes ini telah pun selesai dan telah disiasat oleh pihak SPRM dan juga ICAC. Tapi menjadi masalah adalah Pembangkang tidak dapat menerima kenyataan.

    ReplyDelete
  52. Selama ini pun tidak ada bukti yang kukuh diberikan kepada pihak berkuasa. Kebanyakkan cumalah cakap kosong semata-mata.

    ReplyDelete
  53. Seperti yang kita tahu sebenarnya PR sedang kehausan isu sudah ini. Jadi sebab itulah kenapa isu sebegini sedang dikitar semula.

    ReplyDelete
  54. Tidak perlulah risau akan perkara ini. Sebenarnya PR yang tidak dapat menerima kenyataan sebenarnya. Bukannya salah BN pun.

    ReplyDelete
  55. ISu yang dipermaikan oleh Rafizi cuma permainan politik peribadi semata-mata. Dakwaan Rafizi hanya melibatkan anak Nazri sahaja.

    ReplyDelete
  56. Nazri tidak menjadi liabiliti kepada Barisan Nasional (BN) kerana pendedahan Rafizi tidak ada kena mengena dengan Nazri.

    ReplyDelete
  57. Rafizi cuma mendedahkan hal anak Nazri bukannya hal Nazri, jadi Nazri tidak ada kaitan dalam kesalahan ini. Begitu juga dengan ISU Datuk Musa. Tidak ada yang tepat.

    ReplyDelete
  58. Kebijaksanaan kedua- dua belah pihak untuk membuktikan siapa betul dan siapa salah dalam hal tersebut. Jadi yang pasti RM40m itu cuma sumbangan yang diberikan oleh pihak tertentu kepada kerajaan BN.

    ReplyDelete
  59. Apa pun pihak berkuasa akan pasti menjalankan tanggungjawab mereka untuk menyiasat perkara ini. Rafizi tidak perlu risau mereka tahu apa yang dibuat.

    ReplyDelete
  60. Datuk Musa sengaja dikaitkan dalam hal ini supaya menjadikan Datuk Musa ini sebagai beban kepada UMNO. Tapi semua itu tidak akan berjaya kerana semua ini cuma rekaan cerita daripada pembangkang .

    ReplyDelete
  61. Jadi tidak ada yang menjadi beban dalam hal ini. Datuk Musa telah pun memberikan yang terbaik kepada rakyat Sabah. Jadi teruskan usaha yang terbaik dan tidak perlu terpengaruh dengan pemainan politik pembangkang ini.

    ReplyDelete
  62. Kaitan yang dibuat oleh Rafizi cuma serangan peribadi semata-mata. Tapi pernahkah melihat mereka ini menyuarakan masalah rakyat? Tidak ada bukan. Ini bermakna mereka cuma inginkan kerajaan dan bukannya kepentingan rakyat.

    ReplyDelete
  63. Duit itu tidak ada unsur rasuah pun seperti yang didakwa oleh Pembangkang. Inilah Pembangkang tidak tahu cerita cuba memutar belitkan cerita pula.

    ReplyDelete
  64. Jika Nazri dapat menjelaskan perkara sebenar kepada umum, Rafizi akan dilihat menggunakan isu dan politik murahan. Memang isu ini isu murahan yang dibuat oleh Pembangkang. Tidak ada kebenaran yang dapat didedahkan oleh pembangkang seperti Rafizi ini.

    ReplyDelete
  65. Rafizi cuma tahu bercakap kosong saja mengenai perkara sebegini. Dibawa kes ini saman menyaman nampak sangat Rafizi takut dan cuba untuk menukar topik.

    ReplyDelete
  66. PKR...atau scale yg lebih besar adalah PEMBANGKANG.

    Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal meminta agar Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berhenti bermain politik dan menipu rakyat dalam isu rumah kos rendah, sebaliknya mengakui bahawa sememangnya kerajaan negeri yang ditadbir oleh PKR tidak prihatin terhadap nasib rakyat miskin dan sederhana di negeri tersebut.

    Jelasnya, isu rumah kos rendah yang dibangkitkan oleh Presiden MCA Selangor, Datuk Donald Lim Siang baru-baru ini mendedahkan hanya 287 buah rumah kos rendah yang baru siap dibina berbanding 23, 637 buah seperti yang dijanjikan oleh kerajaan negeri, sudah cukup untuk membuktikan kerajaan Selangor langsung tidak ambil pusing terhadap nasib rakyat di negeri ini.

    ReplyDelete
  67. “Kerajaan Selangor hari ini lebih tertumpu untuk menjual aset-aset kerajaan, membiayai hutang-hutang syarikat korporat berbanding untuk memikirkan nasib rakyat. Sepanjang empat tahun pemerintahan mereka, takkanlah hanya 287 unit saja yang mampu mereka bina? Sedangkan rakyat yang mendaftar untuk rumah kos rendah ini lebih daripada 2,000 orang.

    ReplyDelete
  68. “Kami Pemuda UMNO Selangor sejak setahun yang lalu telah membangkitkan perkara ini, namun tidak ada sebarang respon daripada kerajaan negeri. Saya sendiri tidak pernah dengar atau terbaca pengumuman dari kerajaan negeri, atau majlis pecah tanah dari kerajaan negeri untuk bina rumah-rumah kos rendah ini,” tegas beliau kepada UMNO Online di sini hari ini.

    ReplyDelete
  69. Ungku Salleh Ungku Jamal turut mempertikaikan tindakan kerajaan negeri Selangor yang lebih mendahulukan agenda-agenda lain sepanjang tempoh PKR memegang kuasa daripada mendahulukan kehendak rakyat di negeri ini.

    ReplyDelete
  70. “Apa yang saya lihat, Tan Sri Khalid terlalu banyak mendahului kepentingan politik parti sehingga segala-galanya menjadi sukar. Bahkan, perkara-perkara yang mendahului kepentingan rakyat juga tidak dapat didahulukan kerana terlalu lebih berpolitik. Hari ini, beliau memperkudakan exco-exconya untuk menjawab isu rumah kos rendah ini untuk menutupi kelemahan kerajaan pimpinannya.

    “Bagi saya, jika benar kerajaan negeri yang ditadbir oleh PKR ini benar-benar berjuang untuk rakyat, sepatutnya mereka dahulukan pembinaan rumah kos rendah ini untuk rakyat miskin di negeri ini dan bukannya mendahulukan perkara-perkara lain yang ada kepentingan untuk survival politik mereka,” ujarnya.

    ReplyDelete
  71. statements from Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal

    ReplyDelete
  72. This story is yet to put to rest. Weird.

    ReplyDelete
  73. Kan duit itu adalah sumbangan politik kepada UMNO Sabah, apa yang heran sangat kalau duit itu dah dimasukkan dalam akaun UMNO Sabah?

    ReplyDelete
  74. Rafizi kata beliau nak ke Hong Kong untuk bertemu dengan ICAC, kita tunggu dan lihat nanti apa yang terjadi.

    ReplyDelete
  75. Nazri kata anaknya tidak perlu beritahu semua hal, tidak hairan kalau Nazri tidak tahu tentang kereta mewah itu.

    ReplyDelete
  76. Masalah ni bukan dah selesai ka?

    ReplyDelete
  77. Beliau berkata hubungan antara Michael Chia dan anaknya itu adalah hal mereka berdua.

    ReplyDelete
  78. Memang hal ini dah sepatutnya selesai bila SPRM mengumumkan bahawa tiada unsur rasuah didapati daripada kes ini, tapi pihak pembangkang masih belum puas hati lagi.

    ReplyDelete
  79. “I wish to stress that without all these, our objectives cannot be achieved,” he said.

    ReplyDelete
  80. Urging fishermen to make use of the opportunities provided by the government, he said with efforts and increase in productivity, fisheries would be a profitable and competitive sector.

    ReplyDelete
  81. Musa added that the government provided services and assistance for fishermen as it cared for their well-being.

    ReplyDelete
  82. “They contribute significantly to the development of the fisheries sector,” he said.

    ReplyDelete
  83. The Sabah Government has set aside RM300 million in the 2013 state budget for implementation of various youth development programmes.

    ReplyDelete
  84. On the proposals made by Kuala Penyu Assemblyman John Teo yesterday, the Chief Minister said he would study them.

    ReplyDelete
  85. He said it was important for local leaders to meet the grassroots to find out their needs so that the government could look into it.

    ReplyDelete
  86. Musa also thanked the Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak for listening to the people of Sabah. “He will do what is good for Sabahans”.

    ReplyDelete
  87. He also said the presence of people from different religious and cultural backgrounds at the festival would further strengthen unity and cooperation.

    ReplyDelete
  88. “This is important as with unity and stability, the government can focus its efforts on more development across the state,” he added.

    ReplyDelete
  89. And, commending the initiative taken to organise the festival, Musa said the event benefitted the people, especially fishermen.

    ReplyDelete
  90. Musa also said the festival reflected the government’s recognition for the fishing community’s contributions.

    ReplyDelete
  91. And on the water supply issue, he said a RM49 million project to increase water production was being implemented and expected to be fully completed by middle of next year.

    ReplyDelete
  92. “We are doing this for the people,” he added.

    Musa added that the 2013 State Budget allocated RM375.58 million for the agriculture sector which included fisheries, to ensure the sector would continue to be commercially-oriented and competitive.

    ReplyDelete
  93. “It is the biggest Budget for the people of Sabah, including in Menumbok in line with our ‘Kata di kota, janji ditepati’.”

    ReplyDelete
  94. He also said Menumbok which is very near to the duty-free island of Labuan, was strategically located.

    ReplyDelete
  95. “Menumbok has a lot of potentials which can be explored such as tourism, agriculture, fisehries, handicraft, among others,” Musa said, adding that these sectors could raise the socio-economic status of the local residents.

    ReplyDelete
  96. The people here, he said could seek the service of experts as well as advice and assitance from the relevant government department and agencies

    ReplyDelete
  97. Meanwhile, the Chief Minister urged the fishing community to continue suppporting the Barisan Nasional government.

    ReplyDelete
  98. “I see that Menumbok is a BN stronghold and so, the people must not be easily influenced by those who are out to disunite us.

    ReplyDelete
  99. “What is important is that we must remain united and work togeether,” he added.

    ReplyDelete
  100. And, he also said he would be leaving for Kuala Lumpur on Monday to sign an agreement with an American company which is investing RM2billion in a losbster farming project.

    ReplyDelete
  101. Jawatankuasa Teknikal pula ialah sokongan kepada Jawatankuasa Kabinet, ditubuhkan bagi memastikan strategi dan program-program untuk meningkatkan pembangunan kaum bumiputera di Sabah dan Sarawak dapat dilaksanakan.

    ReplyDelete
  102. Yang penting kerajaan telah memberi yg terbaik untuk kita.

    ReplyDelete
  103. Chief Minister Datuk Seri Musa Aman said state ministries which received funds from the allocation included Youth and Sports, Resource Development and Information Technology, and Agriculture and Food Industry.

    ReplyDelete
  104. The allocation is aimed at helping youths progress through training and acquiring skills, among others

    ReplyDelete
  105. Dompok said it is the democratic right fo PAS to push for the Hudud Law but it was not part of the bargain which Sabahans agreed to form the country.

    ReplyDelete
  106. Dompok has denied claims by Bumburing that the party was on the verge of leaving the BN.

    ReplyDelete
  107. CM advises youths to be always aware of the current situation so as not to be easily deceived by the opposition

    ReplyDelete
  108. Unlike many Pakatan Rakyat supporters who keep closing their own eyes on all Pakatan Rakyat weakness , flaws , mistake , fraud , scandals and problems. For them whatever wrong in Barisan Nasional will forever be wrong and whatever wrong in Pakatan Rakyat will forever be right.

    ReplyDelete
  109. Pkr akan bertanding di kawasan campuran.dap akan bertanding di kawasan majoriti cina. manakala pas akan bertanding di kawasan majoriti pengundi melayu.

    ReplyDelete
  110. 1. pr mentadbir baru 5 tahun di selangor dan memang ada kemajuan seperti dalam laporan audit negara.
    2. adakah menjadi polisi dan amalan dalam umno bahawa hanya dengan membuat penafian sahaja kes semua selesai dan tak perlu tindakan lanjut? walau apapun, sumbangan 40 juta memang meragukan apatah lagi sumber duit dari seseorang yg memang rapat dgn musa.
    3. kenapa korang pertahankan sangat seseorang yg diragui ketelusannya? sepatutnya biarkan saja sesiapa saja siasat musa dan umno sabah dan lihat apa hasilnya.
    4. sumbangan 40 juta bukan rekaan oleh pr tetapi diakui sendiri olrh najib. kalau amalan pemberian ini tidak dikawal hanya akan menggalakkan rasuah.
    5. anwar telah melalui hampir semua perbicaraan dan ternyata ada tuduhan yg hanya dicipta untuk menjatuhkan beliau. jadi, mengapa musa tidak perlu menghadapi perbicaraan sedangkan kes sangat jelas.
    6. pemberian ic haram kepada PTI disabah oleh umno/bn sudah cukup menjadi alasan yg kuat org2 sabah wajib tukar kerajaan yg ada sekarang.
    7. musa aman sering melaungkan sabah maju, ekonomi sabah mapan, kewangan diurus dgn baik tetapi mengapa negeri sabah menjadi negeri termiskin di malaysia?
    8. para penyokong umno, berfikirlah menggunakan otak dikepala dan jangan berfikir menggunakan otak di lutut.

    ReplyDelete
  111. Pakatan Rakyat Nepotism is way worst than Barisan Nasional. What about DAP Lim Dynasty ? Lim Kit Siang (Father) , Lim Hui Yin (Daughter– Penang DAP State Committee) , Lim Guan Eng (Son) , Betty Chew (Daughter in Law). Anwar Ibrahim (Father) , Nurul Izzah (Daughter) , Wan Azizah (Wife). Nga Kor Ming & Ngeh Koo Ham (Cousin). Karpal Singh (Father) , Gobind Singh (Son) , Jagdeep Singh (Son). Nik Abdul Aziz (Father) , Nik Abduh Nik Aziz (Son).

    ReplyDelete
  112. Corruption? Nga Kor Ming came into power less than 49 days in Perak already gave out the state tailoring contract to his wife . Is this not the world fastest corruption after coming into power?

    ReplyDelete
  113. POSTER PRU PKR MENGGUNAKAN ISU BASI ! HAHAHAHA

    ReplyDelete
  114. Beluran MP Ronald Kiandee assured that the problem of the 6 villages located within the Bugaya Forest Reserve in Sugut will be resolved soon.

    ReplyDelete
  115. State Mismanagement. Tua Pek Kong temple is being demolished under Lim Guan Eng administration in Penang. What about Selangor Talam scandal? What about Indian temple being demolished under Pakatan Rakyat administration in Selangor? What about all the fake illusion promises and manifesto that Pakatan Rakyat had failed to fulfill in all their states?

    ReplyDelete
  116. The list just goes on and on. It is PR supporters to chose to defend all the Pakatan Rakyat leaders who is hit with list of corruption. It was PR supporters that close their eyes and shut down their ears in all Pakatan Rakyat wrong doings.

    ReplyDelete
  117. When we shouted for UBAH/CHANGE it should be a slogan of changing from bad to good and not from bad to worst or just another same changes (bad to bad). Almost every single problems and weakness that you can find in Barisan Nasional it also do happen inside Pakatan Rakyat. What changes are we talking about?

    ReplyDelete
  118. Langkah itu selari dengan hasrat kerajaan Barisan Nasional di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahu melihat masyarakat di seluruh negara mendapat kebajikan yang sewajarnya

    ReplyDelete
  119. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    1. Corruption

    Pakatan Rakyat – They are clean because MACC had yet to convict any of those who was hit with corruption scandals

    Barisan Nasional – MACC is Barisan Nasional political tool therefore BN leaders are free from MACC Conviction therefore they are corrupted

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  120. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    2. Court Case

    Pakatan Rakyat – When Anwar was brought to the court case before even the court verdict is given then Pakatan Rakyat already spreading that Barisan Nasional is dirty to assassinate Anwar Ibrahim political struggle and Anwar Ibrahim is innocent . If Anwar is being charged by the court then our court is dirty but then if Anwar is being released by our court then Anwar is innocent.

    Barisan Nasional – When MCA Tun Ling Liong Sik was brought to the court and before even the verdict is given Tun Ling Liong Sik is label as corrupted because he was brought to the court.

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  121. The government had invested RM90.82 million as of December 31, 2009 against the total revenue of RM91.37 million including the RM1.4 million from the log auction.

    ReplyDelete
  122. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    3. Apology

    Pakatan Rakyat – When DAP Manohoran and Ngeh Koo Ham apologize about their tweet then they are sincere in their apology therefore they should be forgiven.

    Barisan Nasional – When our Prime Minister Najib and MCA President Dr Chua Soi Lek apologize then they are not sincere and they should not be forgiven

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  123. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    4. Dato Lee Chong Wei Reward

    Pakatan Rakyat – When DAP rewarded Dato Lee Chong Wei then it is actually to recognize his contribution towards our country sports development.

    Barisan Nasional – When MCA rewarded Dato Lee Chong Wei then MCA is looking for political publicity .

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  124. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    5. Hudud

    Pakatan Rakyat – When DAP Karpal Singh , Lim Kit Siang and their leaders questions about Hudud then they are the hero and champion of the non-Malay community.

    Barisan Nasional – When Dr Chua Soi Lek and leaders from MCA questions about Hudud then MCA is insulting Islam.

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  125. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    6. Development of College/University

    Pakatan Rakyat – When Pakatan Rakyat Kedah state government develop an Islamic University in Kedah then it is actually for the betterment of the community .

    Barisan Nasional – When MCA develop TAR College then it is actually SHAME TO YOU MCA.

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  126. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    7. Government Allocation to the Rakyat

    Pakatan Rakyat – When Pakatan Rakyat in their leading states giving out money to the people then they are a caring government .

    Barisan Nasional- When Barisan Nasional is giving out money to the rakyat then they are a vote buying government

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  127. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    8. Nepotism

    Pakatan Rakyat – They are capable blood related and elected nepotism

    Barisan Nasional – They rise because of their family members.

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  128. TV1, TV2, TV3 yang dikawal sepenuhnya olih UMNO .Buka saja TV akan terdapat drama atau movie yang disiarkan hampir 80% mempromosi kehidupan cara kristian.Dan lebih menjijik , apabila ditampil saja watak watak manusia koperat dalam drama drama ni, penampilan kehidupan barat menjadi suatu yang wajib.
    Ini belum diambil kira siaran siaran hiburan yang secara totalnya bukan lagi mirip tetapi cedokan 100% apa yang artis artis bukan Islam amalkan.
    Olih itu, umno jangan hipokrit dengan menfitnah orang ini orang itu menjadi agen kristian atau yahudi kerana TV TV ini adalah saluran rasmi UMNO dan kerabatnya

    ReplyDelete
  129. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    9. Cross Over

    Pakatan Rakyat – Whenever anybody from Barisan Nasional were to cross over to Pakatan Rakyat then they are clean and good leaders

    Barisan Nasional – Whenever anybody from Pakatan Rakyat were to cross over to Barisan Nasional then they being bought and corrupted leaders

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  130. The Double Standard & Hypocrisy Pakatan Rakyat Supporters/Troopers/Leaders

    10. Supporters

    Pakatan Rakyat – Whenever there anybody who supported Pakatan Rakyat then they are good people , clean and not being paid

    Barisan Nasional – Whenever there people who supported Barisan Nasional then they are bad , dirty and being paid.

    Pakatan Rakyat is hypocrite to the core!

    ReplyDelete
  131. dania said...
    November 6, 2012 1:27 PM


    Meraka ini bukan BODOH SEBARANG BODOH . . . . BODOH MEREKA INI SEPERTI TAHAP 3A . . . .DISURUH PEMIMPIM UMNO MAKAN TAIK MEREKA AKAN MAKAN TAIK ITU . . . dah sudahlah PENCACAI-PENCACAI UMNO jangan membodohkan diri serta keluarga anda . . . . UNDI JE PAKATAN RAKYAT

    ReplyDelete
  132. I think the whole point is just to add more points to another side.

    ReplyDelete
  133. Air Asia Lantik Tony Pua DAP Serang Malindo Airways?

    ReplyDelete
  134. Tayangan Video Nazri Aziz Ala Ala Porno Anwar Ibrahim Didedahkan Rafizi Mafia Gay.Hhaha

    ReplyDelete
  135. Guan Eng sendiri terlibat didalam proses runding terus terhadap ECK Sdn Bhd dalam projek bernilai 74juta menambun tanah di Batu Kawan. Rafizi tak nak bongkar?

    ReplyDelete
  136. Cukup2 la dengan segala tohmahan.

    ReplyDelete
  137. Rasuah politik yang paling tertinggi, yang patut dikutuk adalah parti politik yang menjanjikan syurga jika pengundi memberi sokongan kepada mereka dalam pilihan raya. Parti yang mana telah menjanjikan syurga kepada pengundinya?? Hahahaha

    ReplyDelete
  138. China’s north-western Shaanxi province is keen to strengthen ties with the Malaysian Malay Chamber of Commerce (DPMM) which is leading the biggest international participation to the province’s largest annual trade show

    ReplyDelete
  139. Rafizi the trumpet blower...Anwar's little pet!

    ReplyDelete
  140. Sabah Chief Minister Datuk Seri Musa Aman wants the Anti-Corruption Agency (ACA) to be more aggressive in its probe on any misappropriation of funds and power abuse in the state administration.

    ReplyDelete
  141. Dato’ Patrick DIBUNUH kerana merancang untuk mendedahkan cerita RASUAH yang menggila di dalam Kerajaan Negeri Selangor. Arahan siapa? Ketakutan apa yang mereka nak sorokkan?

    ReplyDelete
  142. rakyat sabah bukan lagi senang2 diperbodohkan dengan politik tangki air dan RM50.00 oleh umno. agaknya rm40.juta itu akan digunakan untuk beli undi time PRU nanti. berilah apa saja, rakyat tetap akan undi PR nanti.

    umno ini memang pelahap dan gila kuasa. konon2 giliran ketua menteri bagus ttapi bila sampai giliran umno, terus sistem giliran di mansuhkan. inilah contoh umno ini pelahap sebenarnya. sudah hampir 20 tahun umno perintah sabah, cuma gelaran fix deposit bn saja yg sabah dapat selain menjadi negeri paling miskin di malaysia.

    buruk2 pun selangor, baru 5 tahun memerintah ada juga yg rakyat dapat. selain jumlah pelaburan bertambah, dana ngeri juga bertambah.

    berlainan di sabah, semakin lama umno perintah, semakin ramai PTI yg dapat ic haram. mangkali org kuat umno dlm sabahdaily ini keturunan PTI.

    ReplyDelete
  143. tak payahlah bermati-matian membela penjenayah..di sabah semua org tahu ini rasuah tapi tak dapat berbuat apa2..semua laporan tiada tindakan..mujurlah ada org spt Rafizi ni

    ReplyDelete
  144. SPRM bos dia....menteri ini.Peguam Negara bos dia pun .....menteri ini.SPRM walau pun dikatakan badan bebas...dibawah naungan SPB yg dipertuan agong dan raja2 melayu tetapi SPRM lebih condong dan taat setia yg terlalu menebal kpd umno.sebenarnya rakyat malaysia dah tiada tempat utk mengadu bila berlaku kes2 penyelewengan menteri2.kes NFC....menteri bebas.suaminya yg kena itu pun belum tentu lagi.....kes michael chia, menteri terlepas....anak kena....itu pun belum tentu lagi.dua dua terlepas......

    ReplyDelete
  145. Anonymous said...
    November 6, 2012 2:51 PM

    sbb tu sabah tdak maju sbbb ada org otak mcm kau lah...org naik train laju dah tp org sabah masik naik lori ayam buat pick up..brp lama dah umno mmrintah dmna keseimbngn pmbgnn yg diajnjikan,,,lu fikir la brooo

    ReplyDelete
  146. Anonymous said...
    November 6, 2012 3:20 PM

    Bro.. Sebab Rafizi bukan pencacai UMNO mcm kau...hehe

    ReplyDelete
  147. menerima rasuah balak 40 juta dianggap tak bersalah betul2 otak lembu..

    ReplyDelete
  148. rafizi tiada kredibiliti...jet peribadi anwar dia senyap...kelemahan2 kerajaan2 negeri2 pembangkang dia senyap...kenapa? mungkin ada sudah disumbat dalam mulut dan perut dia...

    ReplyDelete
  149. anwar dapat jet peribadi...rafizi dapat apa pula? keretapi peribadi kah? azmin sudah dapat ferrari...

    ReplyDelete
  150. kalau dalam akaun UMNO, jadi betullah duit itu adalah sumbangan politik dan bukannya duit untuk kegunaan peribadi musa aman...yang bermakna tiada unsur rasuah dalam isu ini seperti yang dinyatakan sebelum ini...

    ReplyDelete
  151. petrus said...
    November 6, 2012 5:51 PM

    Sebab itu fitnah dan fitnah adalah amalan UMNO.. hehe

    ReplyDelete
  152. lu x silap saya, bumburing ada cakap konon rm40 juta tersebut dalam akaun peribadi seorang pemimpin UMNO...bumburing juga cakap ahli2 keluarga pemimpin UMNO yang tidak didedahkannya itu boleh membuat transaksi secara bebas ke atas akaun tersebut...rafizi pula cakap rm40juta dalam akaun UMNO sabah...konon rahman dahlan yang bagitau...jadi ini bermakna bumburing saja mereka cerita...rafizi tiada komen kah? sudah terang2 bumburing berbohong...mungkin berbohong atas arahan pemimpin PR...

    ReplyDelete
  153. fitnah apa pula? sudah terang2 bah...kenapa rafizi tiada komen? takut anwar tidak bagi dia naik jet kah? hehe

    ReplyDelete
  154. petrus said...
    November 6, 2012 5:53 PM

    SPRM tidak memihak pada ikan bilis...hehehe..tapi melindung permimpin jerung umno/bn..

    ReplyDelete
  155. dan kenapa rafizi yang sibuk2? anwar macam senyap saja...anwar takut bagi komen sebab takut disoal oleh wartawan berkenaan isu jet peribadi kah?

    ReplyDelete
  156. ya kah? itu pendapat peribadi atau pendapat dari PR?

    ReplyDelete
  157. kenapa anwar senyap saja? rafizi yang disuruh bercakap bagi pihak anwar disebabkan takut dengan isu jet peribadi? atau rafizi sengaja mencari publisiti untuk mengintai peluang bagi menggantikan anwar sebagai ketua umum PR selepas PRU13?

    ReplyDelete
  158. isu jet peribadi anwar juga berprofil tinggi...rafizi tidak buat report kepada SPRM untuk buka kertas siasatan kah?

    ReplyDelete
  159. rafizi pula ada berapa banyak harta? luar biasa juga kah macam bos? bos rafizi dengar2 ada rm3billion..

    ReplyDelete
  160. Anonymous said...
    November 6, 2012 12:16 PM

    wahai penyokong Pakatan yang bengong.. kenapa Rafizi senyap berkenaan dengan isu jet Anwar? kenapa rafizi senyap berkenaan dengan ferrari Azmin, kenapa Rafizi senyap berkenaan dengan bas mewah khalid? kenapa rafizi senyap berkenaan dengan isu Talam dan kenapa rafizi tidak buat laporan berhubung dengan akaun rm3 bilion Anwar?? kalau mahu membanteras rasuah, jangan bersikap double standard.. dan jangan jadi bodoh menyokong membuta tuli..

    ReplyDelete
  161. rafizi ada ke hong kong jumpa dengan ICAC kah? hari tu cakap mahu pergi...mcamana lah? apa jawapan ICAC?

    ReplyDelete
  162. PAS pun senyap dalam isu jet peribadi anwar...PAS ni budak kecil ke? disuruh oleh PKR mendiamkan diri di kelantan...atau PAS senyap sebab takut disoal mengenai kegagalan dan kelemahan pentadbiran kerajaan negeri PAS di kedah?

    ReplyDelete
  163. rafizi tak nak tunjukkan report yang dibuatnya kepada SPRM ke? atau masuk saja di dalam, keluar ikut jalan belakang?

    ReplyDelete
  164. Pasal banyak sangat ditangkap menipu hingga kena beberapa saman dalam kes NFC, lobi untuk syarikat pro PKR Ingress dalam tuduhan kroni dalam projek LRT Ampang terhadap George Kent, dll, orang sudah mula hilang kepercayaan kepada Rafizi.. akur saja la..

    ReplyDelete
  165. Kewibawaan Pengarah Strategik PKR terang-terang dipersoalkan. Percubaan untuk spin gagal gila. 7 video yang ditayang untuk menunjuk kenderaan Hummer yang dikatakan diguna anak Nazri tiada satu pun menunjukkan gambar ahli keluarga Nazri atau Nazri Aziz sendiri.

    ReplyDelete
  166. Para wartawan yang hadir naik marah kerana rasa tertipu. Apabila diasak berkali-kali oleh wartawan, Rafizi trumpet terus menamatkan sidang medianya.

    ReplyDelete
  167. dulu anwar pernah janji sabah akan maju dalam 100 hari...janji kosong yang sama diberikan semula oleh anwar dekat2 pru13...otak rasional manusia tahu dalam 100 hari mana mungkin sabah akan maju...inilah sikap dan kebodohan pemimpin2 PKR...

    ReplyDelete
  168. rafizi disuruh makan taik oleh anwar, dia akan makan tu...percaya kah kamu? sebab kalau tidak, anwar tidak mahu bagi rafizi naik jet peribadinya...atau diturun pangkat jadi tukang buka pintu kereta daripada pengarah strategik PKR..

    ReplyDelete
  169. agak bertuah Pakatan Rakyat kerana mempunyai orang macam Rafizi yang langsung tidak memiliki perasaan malu apatah lagi bersalah.. kehulu kehilir mengganggu keluarga orang lain, mengganggu privacy orang lain semata2 untuk kepentingan politik Anwar..

    ReplyDelete
  170. Anonymous said...
    November 6, 2012 5:34 PM

    rasuah apa pula? sudah dibuktikan dalam siasatan bahawa tiada elemen rasuah dibuktikan yang mana melibatkan km sabah...

    ReplyDelete
  171. rafizi ni banyak merepek saja...macam tu sarawak report...merapu, meroyan tak habis2...

    ReplyDelete
  172. petrus said...
    November 6, 2012 6:00 PM

    Kalau ada isu serta hujah dgn datanya sekali dan kalau ada telur silakan... Tapi kalau nak gunakan hujah spt dlm Utusex, Berita Hairan dan TV/RTM/Astro/ saja x payahlah buat memalukan mak bapak hang saja...

    ReplyDelete
  173. PKR sudah terdesak barangkali...kenyataan2 anwar sudah tidak boleh pakai maka dia guna pengarah strategik PKR, rafizi ramli...PKR takut kalau anwar kerap muncul akan nanti menjadi liabiliti kepada PKR/PR disebabkan oleh isu jet peribadi...azmin juga disuruh senyap sebab isu ferrari dan hubungannya dengan tauke balak sarawak, tauke wong...

    ReplyDelete
  174. wales said...
    November 6, 2012 6:16 PM

    kalau dia jumpa ICAC, alamat mati kutu la dia.. kalau jumpa SPRM, boleh lagi dia cakap SPRM kenapa kawal oleh Nazri.. kalau ICAC?

    ReplyDelete
  175. Anonymous said...
    November 6, 2012 6:34 PM

    yang kau marah apasal? jangan2 kau ni si rafizi ni kan...

    ReplyDelete
  176. timmy said...
    November 6, 2012 6:27 PM

    haha.. betul bro.. Rafizi sanggup buat juga tu selagi permintaan itu datang dari Anwar..

    ReplyDelete
  177. itulah pasal...rafizi ni banyak cakap kosong saja...saja mahu cari publisiti sebagai modal untuk menggantikan anwar sebagai ketua umum PR selepas anwar bersara berikutan kekalahan PR pada PRU13 nanti...rafizi tidak berani sebut pasal ICAC sebab takut kantoi..

    ReplyDelete

  178. laim said...
    November 6, 2012 6:32 PM

    Musa Aman ni...PR tidak sesekali mencipta isu utk menjatuhkan UMNO..!! Tapi ..UMNO sendiri tak pernah sunyi dari isu dan kontroversi.. PR tidak peduli..UMNO nak mampusker.. makan duit haramke.. UMNO sokong Soros ker.. tapi apa keutamaan PR adalah kebajikan rakyat dan negara terpelihara..kerana itu sudah menjadi tanggung jawab PR .. Siapa yg rakyat boleh harapkan lagi..??

    ReplyDelete
  179. kalau itulah keutamaan PR, isu bekalan air di selangor sudah lama diselesaikan...tetapi yang berlaku ialah isu ini makin teruk...

    ReplyDelete
  180. Nak tahu semua penyelewengan dan kebobrokan UMporNO dan Be End??? Jatuhkan mereka dlm PRU 13, baru terdedah macam apa yang berlaku di Kedah, Penang dan Selangor.... Ayuh jatuhkan Umnuuu dan Be End..

    ReplyDelete
  181. UMNO akan berdolak dalih utk menubuhkan RCI...sebabnya sebelum isu 'sumbangan' wang haram oleh MC...'sumbangan demi sumbangan' telah diterima oleh individu tertentu yg memegang jawatan Menteri diSabah...penubuhan RCI akan membuka pekung UMNO ...dan mendedahkan rahsia yg disembunyikan oleh UMNO selama ini.. bahawa mereka menerima sumber dari pengubahan wang haram ...

    ReplyDelete
  182. Maka kata pemutusnya dalam isu ini adalah bermaksud, duit RM40 juta adalah Rasuah atau sumbangan juga belum jelas. Parlimen cakap lain, ICAC cakap lain, SPRM dah clearkan UMNO Sabah, so dimanakah kedudukan duit dan org yang telah melanggar peraturan wang kelaur dan masuk kedalam sesebuah negara tersebut. Dulu nak bawa lebih dari RM1000.oo pun kena declare di air port, la ni dah tak yah ke?

    ReplyDelete
  183. KALAU MENTERI UMNO BUAT KEJA NI SAMPAI BILA PUN SPRM TIDAK AKAN DAPAT MELAKUKAN TUGAS DENGAN BAIK.....INI KENYATAAN...HAAA2 TAPI JANGAN PIHAK PEMBANGKANG ......HARI2 KELUAR TV3, TV1, TV2 SEMUA AKAN BUAT STATEMENT.....LIHAT ANAK KM SERAWAK SAHIH GUNAKAN WANG RM760,0000 DALAM TEMPOH 6 BULAN....MANA DIA PUAK2 ATAU PENCACAI UMNO, PERKASANYA EZAM MD, NOR, ZULKIPLI NORDIN, HASAN ALI .........MANA DIA........

    ReplyDelete
  184. laim said...
    November 6, 2012 6:48 PM

    buat-buat tak faham. Kerajaan negeri Selangor setuju dengan Langat 2 dengan syarat hendaklah berbincang sekali dengan perstrukturan air dengan SYABAS. Takkan nak lindungi SYABAS menindas rakyat negeri Selangor. Nampak sangat BN mengunakan watak samseng apabila berbincang masaalah air ini.

    ReplyDelete
  185. wales said...
    November 6, 2012 6:40 PM

    Sikit pun aku tak percaya..!! 100% ada unsur haram dari transaksi itu.. darimana sumber duit..kenapa pada UMNO Sabah.. bukannya PBS..?? Kota Belud.. pun bukannya bersih syarikat YGP milik dia dgn KJ pun tidak pernah diaudit...

    ReplyDelete
  186. yg keluar dlm TV3 parit dan longkang yg kotor bukan sungai utama,,,cubala TV3 tayangkan keadaan sungai dan empangan yg sebenar baru boleh buka mata luas,,, air jdi isu,,, sampah pun jdi isu,,,apa ini semua,,,sampah memang tiada kesudahan,, di sabah pun banyak sampah yg terbiar terutam musim cuti umum kerjaan,,..

    ReplyDelete
  187. ISU AIR INILAH SHJ SISA NYAWA UMNO YG TINGGAL DI SELANGOR. HAKIKATNYA UMNO DAH KERING IDEA DAN DI PENGHUJUNG NYAWA..

    ReplyDelete
  188. Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan diharap meminta 2 juta saja dari 40 juta itu bikin jalan raya sana kiau yang runtuh, Joseph Pairin janji 16 juta sekarang pun tak ada..

    ReplyDelete
  189. Alah penyokong pembangkang bising saja...Rafizi senang2 kata akan ke Hong Kong konon, nak menyiasat...sekali tengok p sana jln2 makan angin haha...

    ReplyDelete
  190. Rafizi kata nak ke Hong Kong, rasa2 kapal terbang apa dia naik? Apa lagi, jet peribadi la, complimentary dari kroni Anwar hahaha...

    ReplyDelete
  191. Rafizi kena ingat, kalau nak jadi whistle blower, kena anonymous, baru kena protect under whistle blower act...tapi beliau buat tuduhan secara terbuka, ini secara terang2ngan menunjukkan rafizi mau publicity saja...

    ReplyDelete
  192. Mr. Rafizi’s conduct is a pure case of character assassination as he would stoop to despicable means to obtain information in order to taint the reputation and good name of certain individuals or his political rivals.

    ReplyDelete
  193. Penjilat pengampu pemimpin umnobn ...hanya di situlah periuk nasi mereka...siapa yang penjilat bagus dan rangking teratas...banyaklah habuan...teruskan menjilat.

    ReplyDelete
  194. The action of the people coming to his defence in claiming that he is a whistleblower who is being victimized for being a member of the Opposition, despite knowing that he did not come with clean hands is also aclear case of manipulating and distorting the provisions of the law to confuse and influence the public, or rather, pretending to be ignorant of the letters the law or just plain stupidity on their part.

    ReplyDelete
  195. sepatutnya anwar juga perlu disiasat.

    ReplyDelete
  196. I believe anwar is a very corrupted person. We be doom if PR wins in the next election.

    ReplyDelete
  197. What is taking rafizi so long to fly to hong kong? He could just use anwar private jet plane mah.

    ReplyDelete
  198. Rafizi is only chasing for publicity. Nothing matters to him.

    ReplyDelete
  199. the opposition is only good at promising something that is nice to hear but in reality the promise is impossible to be executed.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.