Tuesday, November 6, 2012

Tindakan undang-undang terhadap Utusan, B. Harian



Hudud forum Nurul IzzahNaib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar hari ini telah mengarahkan peguamnya untuk mengambil tindakan terhadap beberapa media arus perdana termasuk laman blog terhadap dakwaan yang mengatakan beliau menyokong "kebebasan beragama" dalam satu forum baru-baru ini.

"Saya telah mengarahkan peguam-peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Utusan Malaysia, Berita Harian, serta kemungkinan beberapa media termasuk blog-blog, berkaitan laporan berunsur fitnah aqidah yang telah memutar belitkan sebahagian dari kenyataan penuh saya tempoh hari," katanya dalam satu kenyataan kepada media hari ini.

Bagi tujuan tersebut, Ahli Parlimen Lembah Pantai itu (gambar) diwakili oleh peguam, Hanipa Maidin dan Sulaiman Abdullah.

"Saya tidak merelakan fitnah aqidah sebegini diteruskan dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang, demi menegakkan kebenaran dan demi keadilan," jelasnya lagi.

Ketika sidang media awal hari ini, Nurul Izzah telah menyatakan kesediaannya untuk bekerjasama dengan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) berhubung dakwaan yang dikeluarkan oleh media berhubung isu tersebut.

"Saya sedia (dipanggil Jais) ... (tetapi) atas nasihat peguam, saya akan mengambil tindakan undang-undang," katanya.

"Peguam saya akan ambil tindakan seterusnya, saya tidak diberi lagi (untuk) keluar kenyataan," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Sementara itu, bercakap kepada pemberita, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, isu yang dibangkitkan terhadap anaknya itu adalah helah politik untuk mengalihkan perhatian daripada isu penyelewengan Umno-Barisan Nasional (BN).

"Ini soal agama bukan mainan, kalau Umno nak guna agama, kalau betul Jais (perjuangkan Islam) ... ambil tindakan terhadap orang Islam terlibat dalam perjudian, kenyataan yg disesatkan, tapi tiada.

"(Tetapi) agama digunakan sebagai mainan politik Umno," tegasnya lagi.

Malah, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu juga turut menyelar ulama Umno yang membisu dalam banyak isu-isu keagamaan dalam Umno, sebaliknya menyerang Nurul Izzah dengan gambaran menyokong "pluralisme".

"Kezaliman, rasuah, penyelewengan Umno, ustaz Umno tak berani sentuh, mereka guna pluralisme agama secara umum.

"Pluralisme agama kalau mereka meremehkan Islam, maknanya menolak hukum dan menyatakan semua agama itu sama.

"Soal agama, akidah, kita (PR) tidak berganjak, tetapi ini hanya mengalih pandangan kerana ustaz Umno tak berani sebut berkenaan penghinaan terhadap agama, kezaliman dan rasuah," tegasnya lagi.

Izzah sebelum ini telah dikecam pelbagai pihak kerana kenyataan yang dikeluarkannya dalam satu forum yang didakwa "menyokong" kebebasan beragama masyarakat di negara ini.

Isu itu telah mendapat perhatian umum yang melihat kenyataan itu keterlaluan kerana majoriti masyarakat negara ini adalah Melayu dan beragama Islam.

Anwar juga turut menyokong tindakan Nurul Izzah untuk membawa perkara itu ke mahkamah bagi membolehkan tindakan perundangan boleh diambil terhadap pihak-pihak yang membuat tuduhan tersebut. -TMI

74 comments:
Write comments
  1. Itu kerja akhbar suara syaitan. Apa nak heran. Dulu masa kes liwat 11 DS Anwar,ramai kaum lain dr agama kristen ,buddha dan hindu yg sama2 sokong perjuangan PR tolong 'sembahyang' cara mereka dan berdoa kpd Tuhan,juga cara mereka. DS Anwar tak pernah minta pun ddoakan cara hindu,kristen tapi keputusan masing2 dgn cara masing2. Dapat kat akhbar suara tu...dia kata Anwar amalkan agama pluralisme.Pulak dahh. Aku dengar tajuk akhbar isu Nurl izzah ni,dah tau dr awal apa isu sbnarnya. Akhirnya benar la apa yg dsangka tu.

    **Raja Sulu'

    ReplyDelete
  2. GE Lim tempah RM1 million Porshe Panamera said...


    Hebat! Anwar agen Zionis bertaraf `Warshipful Master` spt yg baru diumum di USA.

    INILAH WAJAH SEORANG PUTERI BERTUDUNG YANG SEKULAR (DALAM DIAM)

    ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata." - Nurul Izzah, puteri reformasi yg minat muzik underground ini juga adalah agen muda Zionis.

    Spt bapanya – `Anwar Agen Zionis bertaraf `Warshipful Master` sentiasa berusaha membukti pihak mereka liberalisasi walau pada aqidah & Islam!! Allah bagi semua Tuhan2 Hindu, Kristian, Buddha, Yahudi, dll; menyokong Wahhabi & Syaiah di mana2 negara Islam; Semua orang boleh murtad termasuk orang2 Islam; Orientalis / bukan Islam boleh mengutuk / mencerca Nabi Muhammad s.a.w; menyokong manifestasi 1 Kristian; menyokong LGBT; menjahanamkan jati diri Malaysia; focus pada US & Zionis.

    & Nurul Iman Anwar baru tamat dari perkaderan dgn jurulatih zionis di Singapore. Akan membawa mesej politik yg sama coz duit poket `tajaan Barat`nya lebih banyak dari Izzah.

    Nurul Izzah puteri reformasi PR ini suka tafsir dan mengeksploitasi al quran!! Pastinya akan disokong + difatwa perjuangan Izzah adalah HALAL mengikut al Quran oleh ulama yg mendakwa setaraf Nabi Muhammad, iaitu Nik Abdul Aziz dalam nafsu memenangkan PR.

    Ironinya, MAHKAMAH yg dikutuk jahat, berat sebelah, zalim pula diguna bagi kepentingan bapa + anak ini. mereka kini juga mendakwa sering dianiaya, tiada duit dan tidak berharta dalam menarik perhatian rakyat!

    **SESUNGGUHNYA TIADA SIAPA YG ZALIM KE ATAS PIHAKMU MELAINKAN DIRIMU SENDIRI!!


    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, ADA FERRARI DAN ADA PORSHE

    ReplyDelete
  3. BAPA SI PELIWAT & ZEONIS! tunggu masa je nak tunjuk pada semua mengenai sifat Anwar biseksual nih! (Bila pemimpin UMNO suruh jangan aibkan orang, kami patuh wp bukti dalam & luar negara memang ada!)

    ANAK yg diumum Puteri Refomasi ni main cakap sesuka hati jerr! Bukannya teraskan Islam tapi berfokus ANWAR IBRAHIM BETUL! KERAJAAN PUSAT SALAH & JAHAT.

    Dah lempar batu, sembunyi tangan pulak! Kata dianiayai. Dikambinghitamkan paper! YG SALAH PIHAK LAIN. SEDANGKAN BERCAKAP MEMANG TAK PIKIR! Dah memburuk2kan mahkamah, Alih2 cari peguam!?? Bawa ke mahkamah!!!?? Cari injunksi??!! Takutkan `atas pagar` & bloggers dgn MAHKAMAH! *media tajaan Zeones (nyata / tak nyata) nih, cepat2 dakwa Izzah betul. Dianiaya oleh media2 perdana!! Dalam mengabui fikiran rakyat yg berusaha mencari kebenaran, blog buka perbahasan. So, selamatlah Izzah selepas dirasionalkan.

    Dasar minah double standard! Korang yg menganut PR nih akan membuta tuli menyokong putri nih! TERUTAMA PENGANUT2 AJARAN PAS. Itula malaun kangkung suka diiktiraf CERDIK!! hap tuiii

    ReplyDelete
  4. apa mau heran, anwar pun ada bisness maa..yg lain tu PR dapat duit dari sumbangan org ramai yg menyokong perjuangan yg betul.

    memang kapal UMNO senget sebelah sbb penuh dgn ulama2 bisu. bila MCA terang2 menghina hukum islam, tiada satupun org berkenaan berani komen. tapi kalau isu itu dari PR, siang malam hujan panas di ulang2 siar.

    PAS sudah minta nurul perjelaskan tentang kenyataannya tetapi adakah UMNO sudah minta sui lek perjelas kenyataannya yg menghina islam?

    sendiri fikir laa..

    ReplyDelete
  5. Apa nak diherankan dengan UTUSAN penabur fitnah ajaran tuannya UMNO. Dalam Al-Quran ada mengatakan fitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh tapi UMNO lakukan juga kerana UMNO ketepikan agama Islam sebenarnya. Kalau UMNO amalkan ajaran Islam sebenar pasti dia akan tegur perbuatan akhbarnya Utusan yang memfotnah!

    ReplyDelete
  6. siapa tuan sabahdaily pula ye? aku tau.

    ia dapat duit & peruntukan pon aku memaaaangg tau! hehe hehehe

    ReplyDelete
  7. NURUL JANGAN TAKUT UNTUK SAMAN UM/BH SEBAB SEKARANG HANYA SEBILANGAN KECIL SJA ORANG MELAYU BACA SURAT KHABAR UMNO NI....SAYA DOAKAN MUDAH2AN KILANG UM/BH AKAN MUSNAH....APABILA TUANNYA UMNO DIMUSNAHKAN PRU13 NANTI.....

    ReplyDelete
  8. Anonymous said...
    November 7, 2012 10:54 AM

    oii anjing pecacai..tiada paksaan bagi sape2 untuk memeluk agama Islam, tapi bila dah Islam mmgla dah tak boleh tukar agama.... termasukla bagi orang melayu....kalau anda melayu tetapi anda tidak dikenalkan dengan Islam, maksudnya anda bukan Islam, ianya bukan automatik.... dan Islam tak paksa pun anda masuk Islam, walaupun anda melayu....yang penting bukan lahir Islam, tapi mati sebagai Islam <-- inilah maksud nurul izzah yang cuba diputarbelitkan...

    ReplyDelete
  9. heran kenapa bila solek hina Islam dan Najib BERDIAM diri JAIS tak siasat, ustaz2 umno tak kritik...yg saya tahu ramai yg murtad tapi kerajaan tak dpt buat apa2 sebab undang2 yg kamu buat itu tak menghalang murtad..berlaku adillah pd diri sendiri ..bila buat komen

    ReplyDelete
  10. Apabila penilaian manusia yang tidak mampu mentafsir. Kadangkala aku pelik di Malaysia ini. Bila hukum Allah di persenda dan di hina, tiada siapa pun yang bangkit mempertahankannya. Perjuangan memang penuh liku. InsyaAllah YANG HAQ TETAP YANG HAQ dan YANG BATHIL TETAP YANG BATHIL

    ReplyDelete
  11. Utusan yang buat tafsiran atas kenyataan Nurul Izah- saya faham maksud kenyataannya adalah rakyat adalah bebas menganut dan mengamalkan agama masing-masing di negara ini tanpa paksaan dan Islam adalah agama rasmi yang terpelihara seperti mana termaktub dalam Perlembagaan
    - kenyataannya tiada kaitan langsung dengan isu murtad pun. Utusan ja yang pandai-pandai manipulasi dan buat tafsiran tahap anjing. Kenapa orang UMNO ni makin bodoh dan sewel dekat-dekat PRU13 ni?

    ReplyDelete
  12. Macamana BN nk singkir parti yang biadap pada Islam sedangkan mereka pun serupa.....sepatutnya rakyat & umat Islam patut singkir parti yang biadap pada Islam. pikir2lah sendiri...

    ReplyDelete
  13. Bagusla .....orang kafir dah berani hina Islam kat Malaysia ni.... Mana perginya para Pahlawan Melayu/Islam. UTUSAN MALAYSIA diam menikus. WWahai saudara-saudaraku, bangkitlah...jangan dibuai mimpi. Kalau filem hina Nabi kita, semua cepat melenting. Kalau dah hina hukum ALLAH??????

    ReplyDelete
  14. hehe mereka tu takut dgn CSL

    ReplyDelete
  15. Sepatutnya Umno bersikap tegas dan keras terhadap kenyataan pemimpin mana-mana parti komponennya yang bersikap biadap terhadap agama Islam dengan menyingkirkan mereka dari BN.

    Kenyataan kasar dan biadap dari presiden MCA terhadap hudud bukan sekali diucapkan, malah telah beberapa kali disiarkan dalam media sebelum ini.

    Namun sehingga sekarang tidak ada tindakan keras dibuat oleh pemimpin Umno terhadap pemimpin tersebut. Presiden MCA masih diberikan ruang dan tempat untuk bercakap apa sahaja termasuk mengkritik pelaksanaan syariat Islam.

    Pemuda PAS menegaskan kenyataan Dr Chua telah mengundang kemarahan umat Islam di negara ini. Umat Islam tidak sesekali akan reda dengan penghinaan beliau terhadap agama Islam seperti ini.

    Umat Islam kini semakin sedar bahawa Umno bukan lagi tempat selamat untuk berpaut buat agama Islam kerana mereka melihat Umno terlalu lemah menegur pemimpin komponen mereka yang menghina Islam, apatah lagi untuk memartabatkan agama Islam di negara ini.

    ReplyDelete
  16. apa dah jadi dengan orang-orang islam yang ada di dalam parti umno/bn ini CSL buat kenyataan terang-terang hina islam menikus saja...!!!

    ReplyDelete
  17. Inilah Izzah Anwar.. dipuja sebagai Puteri Reformasi sama ada oleh PKR, DAP mahupun PAS. Hanya memperjuang seorang manusia - Anwar Ibrahim & sekutunya! Dia bertudung. Tapi tak pernah perjuangkan Islam. Hanya mencerca..mengutuk & membangkitkan semangat marah orang PR aje!! Selain itu, bercakap `tak tentu butir` lebihnya untuk menjaga hati pengundi-pengundi bukan Islam di Malaysia. Hanya berfokuskan `keadilan bagi pihak bapanya`.. pihak yang lain adalah salah & tak betul.

    Dah kecut kena tibai.. cari mahkamah! pohon injunksi. Mahkamah pun bagi lah..jika rasa nak kalah nanti, kutuk mahkamah??!!! kepada rakyat, hebahkan `kuasa rakyat`.. `rakyat hakim negara`.. `BN/ Umno kawal mahkamah`.. Cari kambing hitam bagi menjaga reputasi pihaknya. Sabar aje lahh

    BN jamin sifat wasotiyyah & adil bagi kehidupan orang-orang beragama. Nabi Muhammad tidak dihipokrasi! PAS yg mengeksploitasi Islam pun ditegur dalam hormat. Pemimpin-pemimpinnya tidak hilang / dibunuh seperti negara jiran. Era Najib juga pembangkang tidak masuk penjara hanya semata mengarut dalam politik! tidak Agama-agama lain berlangsung kepada penganutnya dengan tertib. Islam & ulama amat dihormati / dihargai, manakala penganut agama-agama lain disayangi
    BUKAN MACAM IZZAH!! MAINKAN TAFSIR QURAN SEDANGKAN DIA MEMENANGKAN AGAMA YANG LAIN!! MENAIKKAN EMOSI SEMUA ORANG AGAR MERAPU DGN AGAMA MASING2! PENGANUT2 PAS MEMUJA PULA IZZAH SEBAGAI AGAMAWAN SEBAB DISAYANG / DIMENANGKAN TOK GURU


    *atukku Umno, bapaku Umno, Aku memang UMNO!! Anakku ahli UMNO. keluargaku UMNO. Keluarga mertua aku pun mula bersama UMNO

    ReplyDelete
  18. Ye u right. Tetapi Ramai snagt yg bodoh dia ingat di lahir dlm keluarga islam maka islam lah. Solat tak pernah buat, Puasa lagi lah, Aurat asik tak tutup. Ada kah itu Islam yg di pertahankan...Islam kah kita kalau selalu meninggalkan Solat... Tanya lah diri sendiri... Sekali meninggal solat tanpa sebab dan tanpa sesalan hilang lah Islamnya. Tahu kan anda yg ini...

    ReplyDelete
  19. wah hari ni baru tgk mashitah bersuara... time CSL terang2 hina hudud ustazah menyorok kat mana ye ustazah?

    ReplyDelete
  20. ak pilihanraya ni banyak fitnah menfinah...lain yg dicakap lain yg. digembar gemburkan..Fitnah lebih berat dr mmbunuh.....Maksud Firman Allah: " Apabila datang kpd. kamu org fasiq mmbawa suatu berita hendaklah kamu selidiki/siasat kebenarannya.."

    ReplyDelete
  21. kata Nurul Izzah, dia menentang LGBT tetapi menurutnya, sesiapa sahaja yang menjadi pengamal LGBT tetapi melakukannya secara sembunyi-sembunyi dan bukan terbuka, wajar dihormati dan tidak dikenakan sebarang tindakan undang-undang.

    Sebabnya, bagi Izzah ini, ia merupakan hak peribadi setiap individu untuk berbuat apa-apa sahaja dan hak peribadi serta privasi tersebut tidak boleh diganggugugat oleh sesiapa pun termasuklah undang-undang negara.

    ReplyDelete
  22. Anonymous said...
    November 7, 2012 11:24 AM

    haram jadah tu mulot puaka..satu pun komennya tak membina serupa makan taik shj. anak beruk mana terputus rantai ni? menyalak aje kalo ko tak tahu menahu pasal apa2 cerita, baik ko duduk diam2.nko bodo bin bangang...fakta rubishh yg nko pkai...tapi aku harap nko dapat hidayah dri Allah SWT dri tersesat lebih jauh... ini org gila meroyan jng layan pencacai umgok nie.....

    ReplyDelete
  23. ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata." ujar YB Nurul Izzah Anwar

    ReplyDelete
  24. Penulis penulis upahan UMNO ni sengaja jadikan modal pertikaian benda benda yang tidak jelas untuk menjatuhkan lawan sbb takda isu lain..ilmu dia dlm perkara itu bukan adapun..buat buat tahu aje..menyemakkan keadaan..jangan layan puak puak neh....

    ReplyDelete
  25. KENYATAAN NURUL IZZAH PADA PARA PEMBERITA KETIKA DISOAL PEMBERITA

    ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata." ujar YB Nurul Izzah Anwar.

    seperti isu murtad, arak & kelab-kelab malam yang berleluasa di negeri PR, pastinya kenyataan ini dianggap seumpama fatwa oleh penganut2 PR terutama PAS!!!

    *ikhlas dgn perjuangan Umno, KK

    ReplyDelete
  26. DAH DEKAT PILIHAN RAYA. CUBA ANDA PERHATIKAN CARA BERKEMPEN ANTARA PR DAN BN SEPERTI BERIKUT: PR-MEMBELA RAKYAT MEMPERJUANGKAN HAK RAKYAT DEMI RAKYAT, MEMELIHARA AGAMA DAN KAUM MENYELURUH, MEMBERI PENERANGAN TENTANG RASUAH YG DILAKUKAN BN. TETAPI BN-MEMBUAT FITNAH, MEMUTARBELITKAN KENYATAAN,MENGAPI-APIKAN ISU AGAMA DAN MEMECAHBELAHKAN KAUM (DIDEPAN MELAYU CAKAP LAIN DIDEPAN CINA CAKAP LAIN), MEMBERI GULA-GULA JANGKA PENDIK.FIKIR-FIKIRKANLAH.

    ReplyDelete
  27. Ooo..inilah news yg meletop sekarang nie pada orang Islam..yg menggerunkan Izzah lalu dia & Anwar berusaha tutup dgn undang2. Jadi, dia salahkan akhbar perdana? SAMANLA JIKA BERANI!!?? Atau inkjunksi utk sembunyi marah umat Islam lagi? Sama berputar alam macam bapak dia nie. tk anony 8.09 pm. jika tak, aku pun susah hati sebab tak tau ucapan sebenarnya si izzah

    ReplyDelete
  28. mana itu yb marsitah masa soi lek perlekehkn hudud!! menikuss...skrg kunu baru mau bsuara utk membodek mau dicalonkn pru13 laituu...

    ReplyDelete
  29. Bagi saya rakaman asal tanpa tapisan kenyataan penuh YB Nurul Izzah ini perlu disiarkan di TV1, TV3, Astro Awani & Bernama TV. Habis itu jika kurang jelas maksudnya tanya lagi YB Nurul Izzah maksudnya sebenar. Selepas itu kita tanya Pakar Agama yang tidak terikat kepada PR mahupun BN umpamanya Dr. Asri atau lain-lain Ilmuan Islam seumpamanya secara langsung di TV. Sebagai contoh siaran 'Helo Malaysia' Bernama TV, Jemput sekali Pakar-Pakar Agama ini bersama YB Nurul buat penjelasan. Masaalah sekarang bila berita sudah disiarkan pihak yang ada kepentingan plitik, tanya pula pihak lain lagi untuk komen dan sengaja lagi diputerbelit macam mana nak cari kebenarannya. Ini soal Agama Islam, kita harap Pemimpin dan juga penyokong kedua belah pihak bertindak lebih matang dan bertangongjawab dalam menyelesaikan sesuatu isu.

    ReplyDelete
  30. Kalau berani mahu saman teruskan saja. Tapi jangan pula memakan sendiri nanti.

    ReplyDelete
  31. Kalau kita lihat sebenarnya PKR ini sekarang semakin bermasalah seperti di Selangor sendiri, anak ikan Azizah (Faekah) dan anak ikan Anwar (Azmin) telah berpecah dua menjadikan selangor ada dua puak PKR. Iaitu puak Khalid dan juga puak Azmin. Ini bermakna PKR tidak ada sikap berjuang bersama dan inginkan kuasa untuk diri sendiri semata-mata.

    ReplyDelete
  32. Nurul izzah diajukan adakah prinsip mempercayai apa2 kepercayaan / agama terpakai untuk melayu
    ( Sebelum itu saya nak tanya UMNO adakah semua ahli UMNO itu Melayu dalam erti kata Islam. Ramai orang Kadazan/Dusun masuk UMNO selepas parti Akar dibubarkan dengan alasan mahathir waktu itu bahawa Kadazan/Dusun adalah rumpun Melayu. Jadi kalau Melayu itu semua Islam maka UMNO harus memecat orang-orang bukan Islam dalam UMNO kerana automatik mereka tidak layak masuk UMNO kerana mereka bukan beragama Islam. Kalau UMNO kata mereka Melayu yang bukan beragama Islam maka kenyataan Nurul itu tidak salah kerana ia merujuk kepada Melayu yang bukan beragama Islam sebab Nurul kata beliau tidak boleh menerima perbuatan orang yang murtad. )

    ReplyDelete
  33. SIKIT-SIKIT NAK CARI SALAH ORANG. MEMANG DASAR UMNGOK NAK SENSASIKAN BERITA KALAU TIDAK MANE ADA ORANG NAK BACA BERITA HAIRAN N UTUSAN MELOYA NI...YANG BACA CUME MAKCIK-MAKCIK N PAKCIK-PAKCIK YANG DUK KAT KG TRADISIONAL JE....SYABAS IZZAH TEGAKKAN KEBENARAN WALAUPUN PAHIT...SETIAP KEBAIKAN YANG DIBUAT MEMANG PENUH DENGAN DUGAAN DAN RANJAU....ALLAHU AKBAR DAN REFORMASI....

    ReplyDelete
  34. Bagi yang pro Umngok memang Allah dan pekak dan tuli kan pancaindera mereka....Mereka dah tidak dapat bezakan yang mana benar dan yang mana palsu...setiap cerita yang dapat keuntungan cuba disensasikan...Tunggulah...akan tiba jua kejatuhan UMNGOK di bumi Malaysia ini......

    ReplyDelete
  35. Kami dari gabungan Ikhwanul Muslim & anak-anak Melayu Pulau Piang telah termakan hasut/fitnah Anwar & pemimpin Pas sewaktu PRU 12. Kini nasib kami langsung tak dipedulikan oleh Anwar & Pas. Bayangkan Azan dan bacaan Quran di waktu subuh tidak dibenarkan Lim Guan Eng. Kami menyeru seluruh umat Islam Malaysia bangkit & jangan buat kesilapan seperti kami. Jangan percaya lagi kat Pakatan Haram.

    ReplyDelete
  36. Anwar anggap seluruh ahli parlimen tak bersedia untuk menjawap tohmahan dan fitnah,zaman BN menjadi punching beg sudah lama berakhir. Dakwaan dan tohmahan Anwar dan pemimpin pakatan perlihatkan kelangsungan bagaimana fungsi otak kacang digunakan sepenuhnya.

    ReplyDelete
  37. Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menolak dakwaan bahawa kerajaan pimpinan Barisan Nasional menzalimi mana-mana pihak atau negeri yang ditadbir pakatan pembangkang. Ia sebagai respons kepada dakwaan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang membangkitkan isu kononnya kerajaan persekutuan menzalimi negeri-negeri berkenaan daripada segi bantuan kewangan.

    ReplyDelete
  38. La niee, ternyata siapa zalim siapa..??? Sampai bila kita kena tanggung beban dorang akibat ketidak-cekap mengurus dan mentadbir negeri di bawah pemerintahan Persetubuhan Haram para Pakatoon nie? Alahai, Kelantan hanya mampu kutip cukai RM249 juta je berbanding bantuan kerajaan pusat sebanyak RM 4,300 juta. Apa Nik Aziz & Husam Musang dok buat selama ini? Kedah dapat bantuan kerajaan pusat RM6,000 juta tapi hanya mampu memperolehi cukai RM1,000 juta saja? Mana kepakaran parasit-parasit PAS terutama Professor Dr. Mahfuz @ Mr. Bean tuuu...??? Selangor melalui si Gagap dan Punaisihatnya yang berharga RM1.00 tu membebankan kerajaan pusat RM1,500 juta. Manakala Penang dengan si Apek Tongkang memeningkan kerajaan pusat dengan bebanan RM3,700 juta. Betul-betullah kita rakyat jelata dan Kerajaan Pusat memikul biawak-biawak hidup!

    ReplyDelete

  39. Anonymous said...
    November 8, 2012 3:56 PM


    haram jadah tu mulot puaka..satu pun komennya tak membina serupa makan taik shj. anak beruk mana terputus rantai ni? menyalak aje kalo ko tak tahu menahu pasal apa2 cerita, baik ko duduk diam2.nko bodo bin bangang...fakta rubishh yg nko pkai...tapi aku harap nko dapat hidayah dri Allah SWT dri tersesat lebih jauh... ini org gila meroyan jng layan pencacai umgok nie.....

    ReplyDelete
  40. Sorry tuan-tuan.. untuk makluman you all dalam kes ini, MalaysiaKini yang MEMAKLUMKAN berita Nurul Izzah Anwar dahulu. Pastu, baru Utusan, BH, TV3. Situasinya diterjemah seperti begini –

    ''Apabila anda bertanya saya, tidak ada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah? perkara ini /kebebasan beragama.. bukan hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata / kepada orang-orang Melayu." ujar YB Nurul Izzah Anwar.

    Aku sebagai orang atas pagar berpendapat Puteri Reformasi ini memang TIDAK LANGSUNG MENYOKONG / MENJAGA AGAMA ISLAM!!!!!!!!!!!!!

    Maaflah kepada ahli-ahli parti pembangkang yang dah buta hati & minda hanya akibat Sindrom Anwar Ibrahim betul.

    Padahal kamu dikencingkan setiap masa & isu. KAMU ADALAH HAMBA ANWAR & ZIONIS! BUKAN LAGI HAMBA ALLAH. Tugas kamu adalah MEMBENCI orang-orang positif, fokus keluarga bersopan, bahagia & mahu maju! suu dzon dengan pemimpin! sedangkan pembalasan Allah sentiasa berlaku. Contohnya Anwar Ibrahim & dosanya yg berlaku sekarang!!

    ReplyDelete
  41. Bro.. Mk dan MI melaporkan pembohongan Utusan...

    ReplyDelete
  42. Betapa banyaknya dosa2 pengarang dlm akhbar tu ye. Angkara putar belit mereka, umat Islam brbalah mngenai berita palsu mereka.

    " wal fitnatu asyaddu minal khotr"....Jgn kita baca utusex yg menybar fitnah celaka.

    ReplyDelete
  43. Dah kerja akhbar suara syaitan bg pihak parti syaitan. Apa kita nak heran?

    ReplyDelete
  44. Anonymous said...November 8, 2012 3:57 PM

    Kerajaan Sabah lagi bodoh ada hasil minyak minta 5% saja akibatnya jadi negeri termiskin di Malaysia hingga bina jambatanpun tak dapat akibatnya rakyat terpaksa bergotong royong buat jambatan sendiri dengan menebang pokok kayu untuk dibuat jambatan. Contoh jelas gambar disebelah itu. Ini kamu bangga dengan Bn/UMNO Penipu dasar tidak ada otak untuk berfikir!

    ReplyDelete
  45. Kalau mengaku Islam tapi tidak solat bukanlah Islam namanya. kan Solat itu tiang agama kalau tidak solat runtuhlah agamanya sekaligus dia bukanlah seorang Islam kerana solat lima waktulah yang membezakan kita orang Islam dengan orang bukan Islam.

    ReplyDelete
  46. Izzah dalam statementnya juga amat menghormati sesiapa yg meliwat! tak perlu ditegur. dia amat menghormati peliwat asalkan perkara ini tidak dilakukan secara terbuka!! *****dalam Islam perkara maksiat bukan boleh disokong / dipertahankan! INI NDA` BOLEH, bro!

    agaknya suami si izzah, Raja Ahmad Shahrir Raja Salim yg mempunyai simpanan tunai di American Express Bank dan Citibank- lebih USD 15 million)dah..ehem,ehem.. dia juga?? maklumlah, dia liberal dan plural gituu! ok saja ba. hehehe

    ReplyDelete
  47. kawe selaku anak kelate marah kak demo.. izzah!! ya Allah, bukalah hidayah pada kami semua agar memelihara Isle

    ReplyDelete
  48. Anonymous said...
    November 7, 2012 6:59 PM
    Inilah Izzah Anwar.. dipuja sebagai Puteri Reformasi sama ada oleh PKR, DAP mahupun PAS. Hanya memperjuang seorang manusia - Anwar Ibrahim & sekutunya! Dia bertudung. Tapi tak pernah perjuangkan Islam. Hanya mencerca..mengutuk & membangkitkan semangat marah orang PR aje!! Selain itu, bercakap `tak tentu butir` lebihnya untuk menjaga hati pengundi-pengundi bukan Islam di Malaysia. Hanya berfokuskan `keadilan bagi pihak bapanya`.. pihak yang lain adalah salah & tak betul.

    Dah kecut kena tibai.. cari mahkamah! pohon injunksi. Mahkamah pun bagi lah..jika rasa nak kalah nanti, kutuk mahkamah??!!! kepada rakyat, hebahkan `kuasa rakyat`.. `rakyat hakim negara`.. `BN/ Umno kawal mahkamah`.. Cari kambing hitam bagi menjaga reputasi pihaknya. Sabar aje lahh

    BN jamin sifat wasotiyyah & adil bagi kehidupan orang-orang beragama. Nabi Muhammad tidak dihipokrasi! PAS yg mengeksploitasi Islam pun ditegur dalam hormat. Pemimpin-pemimpinnya tidak hilang / dibunuh seperti negara jiran. Era Najib juga pembangkang tidak masuk penjara hanya semata mengarut dalam politik! tidak Agama-agama lain berlangsung kepada penganutnya dengan tertib. Islam & ulama amat dihormati / dihargai, manakala penganut agama-agama lain disayangi
    BUKAN MACAM IZZAH!! MAINKAN TAFSIR QURAN SEDANGKAN DIA MEMENANGKAN AGAMA YANG LAIN!! MENAIKKAN EMOSI SEMUA ORANG AGAR MERAPU DGN AGAMA MASING2! PENGANUT2 PAS MEMUJA PULA IZZAH SEBAGAI AGAMAWAN SEBAB DISAYANG / DIMENANGKAN TOK GURU


    *atukku Umno, bapaku Umno, Aku memang UMNO!! Anakku ahli UMNO. keluargaku UMNO. Keluarga mertua aku pun mula bersama UMNO syaitan yang dikenali....

    ReplyDelete
  49. Harap Nurul SAMAN saja mereka yg memfitnah itu termasuk president JATI yg makin mengarut itu. kerana utusan banyak memesong fikiran rakyat memang dasar barua utusan meroyan.

    ReplyDelete
  50. Ramai yg tidak sedar pada tahun 2010 Dr. Maza mengeluarkan kenyataan sama.. tapi kerana Dr. Maza adalah ulama, bekas Mufti Perlis dan pakar mengenai Islam.. tidak ada sorang pun pemipin UMNO yg berani mengangkat kening.. begitulah juga dgn pihak berkuasa yg menjaga hal ehwal islam diSelangor.. kerana mereka tau Dr. Maza menyatakan sesuatu yg benar.. mereka tidak berani menjadikannya isu politik kerana pasti akan ditelanjangkan sorang sorang oleh Dr. Maza..bila Nurul mengulangi kenyataan yg sama.. maka ibarat Hyeina dan anjing liar.. melolonglah pemimpin UMNO termasuk Najib.. hehehe.. aku rasa bermimpi bila membaca kenyataan Najibsoros.. dan Mudimelayu...hilarious. tak boleh diterima oleh akal.. mcm mana sorang yg membisu dan membiarkan Islam dihina tiba-tiba menasihati org Islam agar speak up terhadap gerakan liberalisma dan pluralisma sedangkan mereka merujuk pada UMNO sendiri.!!! hehehe..

    ReplyDelete
  51. Tahniah YB Izzah, ini lah perkara terbaik dilakukan. Dharap JAIS dapat meneliti CD audio dan transkrip yang diberikan dan memberi komen berkenaan perkara tersebut sebab banyak bijak pandai yang bodoh bangang spt beberapa Menteri, Hassan ali, zul nordin dan beberapa MP lain memberi komen tanpa mengetahui apa butiran yang disampaikan oleh YB Izzah.

    ReplyDelete
  52. Saman saja surat khabar tandas tu sampai dia bankrupt.

    ReplyDelete
  53. Nurul Izzah `Puteri Reformasi PR` ini suka tafsir dan mengeksploitasi al quran mengikut kehendaknya!! bukan semuanya berpihak pada keagungan Islam & aqidah! Ironi, tafsirannya hanya untuk kegembiraan Zionis & Orientalis. Murtad pun disokong??!! LGBT pun dihargai tanpa teguran??!! Pastinya akan disokong + difatwa perjuangan Izzah adalah HALAL mengikut al Quran oleh ulama yg mendakwa setaraf Nabi Muhammad, iaitu Mahagurumu N.Ajis dalam nafsu memenangkan PR. Takut dengan kemarahan org2 Islam, pelbagai pemimpin PAS akan dakwa mengkaji dulu. Sedangkan walau apa pun Izzah tipu, sebenarnya mereka memang sokong.

    Ahli2 PAS akan membabi menyokong sebab mmg mereka dah dibrainwash!! Mental block!! Hati busuk!! Suka mencarut!! Tak bersyukur walau anak ke sekolah & menerima pelbagai bantuan dari kerajaan BN. Penganut2 PAS ini akan kembali memuja Nurul Izzah sebab Nurul ni sentiasa dimenangkan Nik Aziz. Kata2 Nik Aziz diadjust Nik Aziz ialah kata2 Nabi, sedangkan dia hanya orang biasa yg makin banyak berdosa di sebalik pakaian & mengeksploitasi Islam. Mengaku ulamak konon!! KESALAHAN IZZAH BUKAN DITEGUR, SEBALIKNYA DIMENANG & DIPUJA! TANGGUNGLAH DI AKHIRAT NANTI. TERLALU BERTUHANKAN POLITIK!!

    Mari kita berbahas mengenai perjuangan Islam yg betul dalam bahasa Melayu / Inggeris / Arab! Aku cabar kau.

    Mahagurumu N.Ajis Pembawa Ajaran Sesat!! Aqidahnya dah makin terconer 180 darjah! Itu faktanya. Sorry 2 say, Nurul Izzah patut elakkan diri dari memalu kedudukan Islam kerana jmengeksploitasi Islam bagi kepentingan Kristian..

    ReplyDelete

  54. Pasal apa kait PAS? Isu agama; Nurul Izzah rujuk ke JAIS. Dah betullah tu. Ikut Islam; mudah..

    Ikut bisikan syaitan tak dikenali & cakap setan2 dikenali tu yg boleh menyusahkn/merosakkan/menyesatkan...

    Lebih berpolimik antara ciri gambaran mentaliti masyarakat tak maju.

    ReplyDelete

  55. Anonymous said...
    November 10, 2012 8:22 AM


    masa Chua Soi Lek hina hudu dan Islam, 2 magkuk nie (Zul Kulim & Hassan Jati ) takder bunyi langsung... Zul Kulim muka langsung tak nampak kat Parlimen, Hassan Jati takde suara langsung... skarang Bila kenyataan Nurul Izzah diputar belit, sibuk dan bercakap... Baik diam dr bersuara menunjukkan kebodohan sendiri... nak berlagak jadi Hero Agama, nie ler sebenarnya pencacai agama, megangkat diri konon nak memertabatkan Islam... Rakyat kenal siapa sebenarnya yang membela Islam dengan sungguh2 dan siapa yang bertopeng... apa2pun Hassan Jati, sebelum cakap pasal Islam nie... Hutang dah abis bayar ker?? kalo belum tak usah sembang ler...

    ReplyDelete
  56. Pas tak perlu layan isu ini..hanya membuang masa, ianya menjadi isu besar kerana dipromosi oleh Akhbar dan TV UMNO. Jati dan Perkasa pun tumpang semangkuk untuk menunjukkan mereka ini pembela Islam yang sejati. Tapi yang herannya..bila presiden MCA hina hukum Islam, mereka semua diam tak berkokok.

    ReplyDelete
  57. Islam itu bukan Melayu dan Melayu itu bukan Islam...!!! Nusantara kepulauan Merlayu termasuk Malaysia, Indonesia, Filifina, Thailand, dan lain-lain. Fahami hal itu betul-betul...!!! Agama Islam tidak pernash memaksa mana-mana bangsa termasuk Melayu menganut Islam. Omno sudah meroyan di hujung hayatnya, he...he...he....

    ReplyDelete
  58. Kau tahu, Muhyiddin dah menasihat, memujuk & memahami CSL dlm satu pertemuan!!. Tengok apa omongan CSL slps ini. Yg aku dimaklumkan CSL berjanji tadak akan buat apa2 statement pasal perundangan Islam!

    Nik Aziz mengarut menyokong Izzah pun kau subahat??!! Haiii mahagurumu Nik Aziz. Dah melemparkan hudud, dia buat tak tau aje. Sape2 tak buat dituduhnya fasik & secular. Bila PM Najib bagi kebenaran pada negeri yg nak buat terutama negeri2 PR, cepat2 usulkan ia untuk seluruh Malaysia. Rupanya hanya meletak hudud. Perincian Hukum buat deqq.. dakwa masternya lulusan SYARIAH walau ijazahnya Lughatul Arabiyyah??!!!! Itu yg masa Nik Aziz kawin dgn Tuan Sabariah (isteri yg saban waktu tepuk dinding ATM ambik duit haram utk makan anak2 & semua keluarga). terdedah sana, terbuka sini!! Tak tau le jika PR dapat memerintah Malaysia dgn kekuatan kerusi yg dominan pada DAP.

    Izzah pun muka syurga?? Walau hatinya hasad & hanya menyokong bapak dia & Kristian sahaja!! Martabat Islam berada di LUBANG DUBURNYA! cakap hanya meremehkan Islam.

    Siapa yg BERSUBAHAT DLM PERKARA INI, JANGAN HARAP TERMAKAN DGN JANJI MAHAGURU ULAMA` PERASAN NIK AZIZ MASUK SYURGA DAN MENGAKU RAPAT DGN ALLAH! Yg aku tahu dia nak menang dan pungut gaji, emolument dan pencen lebih RM 50 ribu sebulan seperti sekarang! Ada hati nak jadi menteri, dah congak gaji + pencenlah tu??

    Dgn pengundi cakap pasal syurga neraka.. dgn anak bini cakap pasal untung dunia. dgn DAP terima hujahan DAP, dgn PKR betul & angguk aja, Dgn Allah `sembang` pasal teraniaya, dgn Syiah..bersetuju menjadi penaungnya!!!!!

    aku jemput nik aziz berhujjah dgn aku dalam lughatul arobiyyah! atau aku akan datang berbahas dgnnya waktu dia berceramah nanti. insya allah

    * Selangorku tertipu

    ReplyDelete
  59. Anonymous said...November 9, 2012 3:26 PM

    Betul itu brother menayang video lucah oleh tiga T ahli UMNO juga patut dihormati!

    ReplyDelete
  60. Hairannya ada juga orang yang ada kilang arak di luar negara mengaku Islam! Agak-agaknya hasil jualan dari arak itu dibelanja kat mana ya? Hasil jualan arak itu halal atau Haram? Mungkin Jamil dan Masitah tau jawapannya. Bukan begitu Anonymous November 7, 2012 11:24 AM

    ReplyDelete
  61. siapakah yang telah berkuasa memerintah negara Malaysia lebih 50 tahun? Bukankah sebelum ini pada tahun 2006 kenyataan daripada Tan Sri (Dr) Haji Harussani Zakaria, Mufti Kerajaan Negeri Perak telah mengatakan menerima laporan menerusi kajian sekumpulan Melayu profesional dan intelektual bahawa terdapat jumlah mereka yang murtad tersebut mencapai sehingga 100,000 orang? Di mana Pemuda Umno ketika itu?

    ReplyDelete
  62. Putar belit akhbar SUARA SYAITAN dr kebenaran PARTI SYAITAN,apa nak buat.

    ReplyDelete
  63. NIK AZIZ BAPA MEMANG KAFIR! TIDAK LAYAK LAGI MEMERINTAH KELANTAN SERAMBI MEKAH/ MALAYSIA..INIKAN PULA SI IZZAH, PASTI SOKONGNYA DAN PENGANUT2 PAS AKAN AKUR..

    # KEPADA ALLAH
    • Sentiasa memakhlukkan Allah spt Allah sdg duduk bersila lendik di arasy di dalam ceramahnya di masjid2.
    • Fatwa2 Nik Aziz makin bercanggah dgn FIRMAN2 Allah! Di mana Harun Din? Ustaz Nasa, mana cucu cicit Tok Kenali? Mengapa diam?? Bangkitlah. Betulkan PAS atau keluarlah dari PAS!! Jangan membetulkan yang salah! Sanggupkah tuan2 selaku ulama menjadi kafir, taghut, fasik & munafik membiarkan shj Nik Aziz yg mudah panas & berdendam ini BARAN apabila disoal / ditegur?
    • 2 Masjid dalam 1 kampung (terutama di kampung2 Kelantan/ Trgganu); memulaukan imam dlm sebarang majlis yg tidak sehaluan dgn mereka (Imam Rosli Latif/ Us Saidi, Kelantan);
    • HALAL dlm bersyubahat isu murtad (persefahaman dgn gereja, asalkan boleh menyokong PAS);
    • bertindak sebagai paderi utk Islam ? – boleh memaaf atau mengkafirkan sesiapa yg dikehendaki. Padahal hanya berkelulusan Bahasa Arab (al Azhar)
    • arak + rumah urut DISOKONG (Ronnie Liu & Theresa Kok)
    • menyokong Ambiga & LGBT (BERSIH 3.0); KEBESARAN ALLAH DIKESAMPINGKAN DEMI MENCARI POPULARITI. Mengelak dari ditegur.. ia `pendekatan politik`!! Sedangkan Kelantan tak maju pun; Hudud tak buat! Perpecahan umat Islam kian kronik & membarah.

    # KEPADA NABI MUHAMMAD s.a.w
    • Kenyataan Nik Aziz sentiasa menghina Nabi Muhammad s.a.w. - Nabi Muhammad s.a.w tiada apa2 kelebihan!
    • Nabi seperti orang2 kampung. Dipanggil Adik Mat / Abg Mat shj.
    • Jangan buat Sambutan Maulud untuk baginda Nabi Muhammad s.a.w! Duit dari krj pusat utk Maulud buat aje tandas!
    • Dia galak menggambarkan dia mulia seumpama Nabi Muhammad s.a.w.
    • Mengaku ulama padahal ilmunya boleh dipertikaikan tahap kecerdikan qualitinya!!??
    • Mendakwa seperti Nabi2, dia boleh berhubung terus dengan Allah (agar dia dipandang mulia dan sentiasa disokong walau apa juga isu oleh penyembah2 PAS).

    # SIFAT & SIKAP –
    • pemutar belit - Nik Aziz tinggi sifat auta, putar belit, Tafsir Birroie (cth-tupai pun `dibelitnya` boleh makan hga lah dibetulkan oleh TG Hj Zakaria- pemimpin PAS ketika itu)
    • berpura2 dan hipokrit. Menunjuk2 solat & berdoa di merata tempat. Dalam Islam kita diajar riak & gedebe? Anwar, Izzah, Karpal, G.E Lim – SENTIASA BETUL!! - Us. Nor Deris.
    • riak – solat di hadapan `gambarnya sedang menangis seumpama Solat seorang Syiah`! Nik Aziz sentiasa menghina Nabi Muhammad s.a.w.
    • Jawapan2 kepada yg bertanya begitu meninggi diri. Tidak memandang & menghormati siapa yg bersalam dengannya!
    • negatif - Menggalakkan penganut2 PAS jahat, mencerca, biadap, samseng, hasad, negative dgn pihak2 yg menyoal tindakan PAS / PR walau hanya komen/ menyoal. PAS mengajar pengikut mrk supaya menolak pendapat orang lain, walaupun benar;

    • Menggalakkan 2 imam terhadap imam UMNO & PAS. Menyebabkan perpecahan mukim.
    • Sentiasa menyokong siapa yg suu dzon dgn kerajaan pusat!
    • Mencerca dan mengajak rakyat berdendam+sts skeptikal dgn umarak; menghina para ulama khususnya Mazhab Syafie;
    • tak suka berbincang/ dialog utk pemurniaan Islam
    Kebangkitan satu persatu sekolah pondok Kelantan & ustaz2 dari sekolah tersebut telah mula khuatir dgn perjuangan PAS kini spt Us. Saidi, Us. Hj Deraman, Us. Ya, Us. Naim, Us. Rosli Latif, Us. Abdullah Saamah, Us. Hamid Derani, Us. Baihaki, Us. Suhaimi, Us. Nor Deris juga Prof. Nasoha harus diteliti oleh kita semua.

    Justeru, bersamalah kita mengelak orang sebegini dari terus2an menjadi wakil Rakyat kerana Nik Aziz seumpama `Iblis Perkasa` yg sentiasa mempengaruhi khalayak yg berjaya. Banyak lagi isu & points yg boleh saya ajukan jika u all mahu. Mmg saya bersedia.
    kepada Izzah juga, Agaknya bila dah main2 surah al quran..kali itu kena balik pada kita! Wahai org2 yg beriman, masuklah kamu ke dalam Islam seluruhnya. & jgnlah kamu menuruti langkah2n syaitan, sesungguhnya syaitan itu MUSUH yang nyata bagimu! *wallahu a`lam

    ReplyDelete
  64. Apa nak herannya akhbar tu. Kan SUARA SYAITAN sesuai la dgn PARTI SYAITAN YG DKENALI tu. Hah hah haaah

    ReplyDelete
  65. saman menyaman jadi budaya sekarang.

    ReplyDelete
  66. mudahnya anda cop orang yg tak sekutu dgn anda sbagai syaitan! macamana nak pohon ampun nih..beb? kita sbagai umur umat Nabi Muhammad s.a.w bukannya lama..utama & besarkan Allah, yea??!!

    ReplyDelete
  67. Saman Malaysiakini dulu Izzah…coz di antara media, Malaysiakini lah yang terdahulu membawa mesej ini. Izzah..Zionis..Kristian..Assunta..LGBT..aset peribadinya berjuta2 dollar US! Kita amati & analogi penelitian saya di bawah-

    Kerajaan Syria yg menggerunkan Zonis dah berjaya diumum sbg negara kejam & jahat! Pemimpin2 PKR, PAS, DAP, STAR sebulat suara menyakinkan kita bahawa Syria jahat & sentiasa membunuh rakyatnya yang menentangnya.. Sehubungan itu, BN juga terdiam dalam mempertahan KEDAULATAN Syria. Awal Muharram? Israel mengebom pihak tidak bersenjata lagi? Israel juga memberi isyarat akan menyerang negara yg amat didendaminya – Syria!! Tiada bantahan dari hampir semua negara Islam. Bakti Syria dalam mempertahan Palestin ntah ke mana? Hampir semua negara Islam terjerat dgn hutang membusung, pemimpin diikat & kecelaruan `media2 pembangkang` di dalam negara. Negara2 Islam pengganas??

    Mana Anwar si Anak Menteri, Mengapa Azmin, Izzah, Wan Azizah diam??!! Dr. Badrul Amin lagi lah diam! Ironinya, Tok2 guru PAS pula suruh dok diam2 atas nama `ini muslihat berpolitik`. Jangan bagi Lim, Anwar, Gobind, Karpal, Theresa, Elizabeth, Kamaruddin Jaafar, Ronnie, Tian Chua, Sivarasa, Ambiga tak suka! Maluu!! Muslihat politik membenarkan syaitan `dilawat` saban masa. Dalam hal ini tindakan Umno yg buat itu. utk Islam, rakyat& Malaysia ditertawa...ini..hanya disinis, diejek& dicop Syaitan, dalam MENGHALAL SETIAP PERBUATAN JAHAT PAS! Yg tak buat apa2 kerja / menipu akaun dipuji MEDIA SEHALA secara menggila! So, `kelabulah` lagi rakyat yg berfikir2 mau undi siapa! Mahathir yg di luar BN Umno masih digeruni??

    Jika Anwar kahwin lari Wan Azizah di Siam dulupun itu Syurga.. / `Tuhan Baharu` dihukum oleh `N.ajis Syiah` -, penganut2 PAS akan akur. Sapa2 mengkritik hal ini, mereka adalah SYAITAN & wajib diperangi.Inilah sindrom pengikut2 PAS!! Mereka mmg PENGANUT AJARAN BARU! Pemikiran tertutup. Cakap/ blog mencarut, x bersyukur & samseng (SIFAT `TUHAN` MEREKA PUN MMG MACAM NI). Bersangka negative & jahat walau `anak bersekolah kerajaan BN`! JIKA BN UMNO ITU PENJAHAT @ DIDAKWA SYAITAN, MENGAPA KELAKUAN KAMU MENGALAHKAN SYAITAN?? MANA TARBIYYAH & DAKWAH KAMU??

    ReplyDelete
  68. Dalam pada itu, Muhyiddin ketika ditanya mengenai tindakan Nurul Izzah yang mahu menyaman Utusan Malaysia berkata:

    ''Dia (Nurul Izzah) biasa begitulah bila surat khabar dah keluar kenyataan. Lagipun Utusan (Utusan Malaysia) petik daripada portal. Yang itu (portal) dia tak nak saman, Utusan dia nak saman.

    ''Jadi biasa taktik itulah nak tunjuk konon dia tak salah, surat khabar yang putar belit. Tapi fakta itu (kenyataan Nurul Izzah) ada, boleh kita browse through (layari) tengok apa yang berlaku dalam kenyataan media sosial itu,'' tegasnya.

    ReplyDelete
  69. so kenapa Nurul Izzah tidak saman portal yang lebih dulu memetik kenyataan beliau??

    ReplyDelete
  70. Kenapa tidak memasukkan nama Malaysiakini dalam senarai media yang mahu disaman? Apakah kerana Malaysiakini propembangkang maka Nurul Izzah tidak mahu mengheret Malaysiakini untuk turut disaman? Kenapa perlu ada double standard?

    ReplyDelete
  71. soal saman menyaman pun ada sikap double standard?? itulah, lain kali jangan bedal apa saja isu ikut suka hati..

    ReplyDelete
  72. Anwar juga tolong putarbelitkan fakta yang kononnya Utusan kata dan pada masa yang sama saman Utusan sebab putarbelit fakta, walhal dia yang tolong putarbelitkan fakta bagi pihak Utusan.

    ReplyDelete
  73. Anonymous said...November 14, 2012 12:48 PM

    mudahnya anda cop orang yg tak sekutu dgn anda sbagai syaitan!
    ( Mahatahir yang merujuk BN sebagai SYAITAN YANG DIKENALI. Salahkan Mahathir sebab kata begitu beb )

    ReplyDelete
  74. Anonymous said...
    November 16, 2012 6:17 PM

    Malaysiakini lebih dulu ambil kenyataan Nurul Izzah.. kenapa tidak gelar saja Malaysia kini sebagai suara syaitan?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.