Sunday, November 4, 2012

UMNO Gigil: Ramai Pemimpinnya Bakal ke Penjara?

Pakatan Rakyat (PR) akan mengheret ke mahkamah mana-mana individu atau pemimpin Umno-BN yang pernah terlibat dengan rasuah sekiranya diberi peluang menerajui kerajaan.

Mereka yang terlibat dengan perbuatan tidak bermoral akan dihadapkan ke mahkamah untuk dibicarakan demi memastikan keadilan dapat ditegakkan.

Demikian ujar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ucapannya di program Himpunan Kebangkitan Rakyat yang diadakan di Seremban Jaya malam tadi.

Menurut Anwar lagi, tindakan pemimpin Umno-BN menyalahguna kuasa dan kedudukan mereka ketika berkuasa telah mengakibatkan kerugian yang besar kepada rakyat dan negara ini.

“Saudara, kita tak nak ganggu dia, tetapi yang dia kata kalau kita menang, kita akan jadi alat dan pencacai kepada DAP (tetapi) sebenarnya yang mereka takut adalah harta yang mereka rampas daripada rakyat.

“Anak Perdana Menteri, anak bekas Perdana Menteri, kerjanya, bilion ringgit dia ambik, apa kamu ingat duit ini bapa kamu punya ke atau rakyat punya.

“Syarikat petroleum bilion ringgit bila untung beli syarikat arak dan ustaz Umno pun kata hidup Melayu,” sindir Anwar.

Sebelum itu, Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang pula sekali lagi memberi jaminan bahawa DAP tidak pernah berhasrat menghapuskan keistimewaan orang Melayu.

Beliau turut mengajak rakyat Malaysia menjadikan Najib sebagai Perdana Menteri terakhir dari Umno-BN.

“Najib Razak pecah rekod sebagai Perdana Menteri yang memiliki penggal terpanjang sebelum pilihan raya, tetapi kalau dia tak bubar, maka pada 23 April 2013 Parlimen akan terbubar secara automatik.

“Kita boleh bagi dia peluang untuk cipta satu lagi rekod iaitu Perdana Menteri terakhir Umno-BN,” ujar Kit Siang.

Kit Siang turut menyentuh skandal RM40 juta ‘Aman gate’, kenderaan SUV mewah, Hummer, milik Micheal Chia tetapi digunakan oleh anak kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri. -selangorku

125 comments:
Write comments
  1. Yg nakal nya,ramai jugak pencacai umno kata Anwar sebat duit petronas dulu,kah kah kah. Nak jadi anjingUMNO pun, jgn sampai nampak. Ala kadar je lah. Naik jet tu jadi masalah bg mereka. BN Pusat ndak pertikai pun isu jet tu sebab dkalangan YB BN pun ramai yg naik jet mewah atas urusan peribadi,lagi slah tu. Hanya pencacai angkatNAJIS UMNO kat bawah je melalak.

    ReplyDelete
  2. Anuar naik jet bukannya guna duit rakyat. Umnooo saba pula terima 40 juta dari tauke balak dari saba. Balak yg dijual hasil dari pembalakan haram. Maknanya 40 juta tu hasil saba yang dirompak, rakyat saba punya...

    ReplyDelete
  3. YANG SALAH - ADA BUKTI..PASTI DUHUKUM! SEJARAH PERJUANGAN UMNO ADALAH BUKTINYA. ADA YG DIPENJARA..ADA YG DIBUANG JAWATAN, ADA YG DIBATAL PELANTIKAN..& ADA YG DIPECAT DARI PARTI UMNO / BN.

    Peguam SUARAM Akhirnya Mengaku Menulis Surat Kepada Peguam Perancis APA PULA CERITANYA??

    BEBERAPA KES PR SEPERTI ELIZABETH WONG, AZMIN ALI, SKANDAL YAB KM P. PINANG, SITI AISHAH ABDUL GHANI (ADUN , CEO KHTP HJ SOBRI OSMAN, HAMDAN CHE KHALIB, OMAR MUHAMAED (PERUPOK), DRS SAIPOL BAHARIN MOHAMAD - ADUN SELISING, DLL YG KITA KETAHUI MERAPU NIH.. GIMANA PULA YA???

    ANWAR SENDIRI DAH NYATA MEMILIKI KEMEWAHAN LUAR BIASA, LETAK NAMA ORANG LAIN. TETAPI ANDA DAYUS & MEMPERTAHANNYA SEHABIS JIWA!! SO, SUDAH TERANG LAGI BERSULUH..ANDA MEMANG KURANG ADIL & BERAT SEBELAH!! SUSAH NAK MASUK SYURGA NIE

    DRP ORANG UMNO

    ReplyDelete
  4. Anonymous 1.19pm!! KALAU HATI TELAH DISELAPUT KEKOTORAN, SEMUANYA TAK NAMPAK

    ReplyDelete
  5. Anonymous said...November 5, 2012 1:19 PM

    UTUSAN MELAYU tiap hari tabur fitnah atas suruhan tuannya UMNO bila disaman di Mahkamah asyik kalah itu MASUK SYURGA?

    ReplyDelete
  6. Anonymous 1.19pm!! Kau ahli syurga?

    ReplyDelete
  7. Ada kes ke YB Elizabeth,YB Azmin, Siti Aishah dan lain2 individu spt yg BARUA umno ANYNOMOUS 1.19 PM : Nov 5 tulis tu. Ndak tau pulak. Tapi yg jelas dan nyata mcam Khir Toyo, Musa Aman, anak2 Najib dan Nazri serta bagai2 lagi pemimpin UMNO. Yg utama,kroni mereka. Jadi apa masalah sebenar . Yg tahu Anwar ada kekayaan luar biasa tu,kekayaan apa ye? Eh eh he BARUA Umngok nih. Senyap suda isu liwat. Dah ndak laku nak jual kot. Ndak ada org beli, hilang modal. Trpaksa la pula usung cerita Anwar kaya raya. Kah kah kahh. Fakta ndak ada.

    ReplyDelete
  8. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 5:52 PM

    Anonymous said...
    November 5, 2012 10:50 AM

    jadi dari mana datangnya duit untuk sewa jet mewah AnuWar tu bro?? dari soros? tabung tin milo PAS? atau AnuWar menabung sejak kecil??

    ReplyDelete
  9. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 5:56 PM

    Anonymous said...
    November 5, 2012 10:29 AM

    isu jet peribadi tu bukan isu kecik..kenapa sampai sekarang AnuWar tidak dedahkan kos sewaan? alang2 mahu bersikap telus, dedahkan la butiran terperinci berkenaan dengan kos sewaan.. AnuWar tu bergaji seringgit.. so MANA DATANGNYA DANA??

    ReplyDelete
  10. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 5:58 PM

    Anonymous said...
    November 5, 2012 2:44 PM

    begitu juga dengan kau bro.. kalau hati sudah biasa membohong, fitnah macam AnuWar, apa sahaja Pakatan buat semuanya ok.. maklumlah AnuWar tu ANUGERAH TUHAN..

    ReplyDelete
  11. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 5:59 PM

    Anonymous said...
    November 5, 2012 5:00 PM

    SUARAM sudah kantoi membohong.. Malaysia kini sudah kantoi menerima dana soros.. teruskan la bersekongkol dengan kuasa asing.. elok untuk kesihatan..

    ReplyDelete
  12. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:03 PM

    Anonymous said...
    November 5, 2012 5:30 PM

    kalau kau tahu sangat, cuba kau jelaskan dari mana datangnya sumber kemewahan Pakatan.. boleh naik jet, boleh naik bas.. ada truck pula tu untuk berkempen.. tapi bila berkempen, boleh pula cakap "TOLONG DERMA KEPADA TABUNG PAKATAN RAKYAT, PARTI KAMI MISKIN!".. habis kena kencing semua penyokong2 pakatan lepas tengok Anugerah Tuhan pujaan mereka tersengih2 naik jet mewah..

    ReplyDelete
  13. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:07 PM

    PENCACAI2 PAKATAN SILA JAWAB SKANDAL BAKAL2 KERAJAAN PALING BERSIH DAN TELUS KORANG...

    1. Skandal Talamgate yang melibatkan transaksi hampir RM 1 Billion.

    2.Penduduk Selangor juga berhadapan dengan krisis air yang semakin hampir, terbaru Empangan Air Sg Selangor semakin kering dan sekarang hanya mencatat jumlah simpanan air sebanyak 52%, merosot sebanyak 48%.

    3. Skandal Pasir Selangor,

    4. Skandal PKNS,

    5. Skandal Yayasan Selangor,

    6. Skandal UNISEL

    7. Kecuaian pengurusan sampah di Selangor

    8. Rumah urut yang menajdikan Anwar, Khalid dan Ronnie sebagai pelupor industri seks dan rumah urut di Selangor.

    9. Geran Selangorku RM300 juta yang dipegang erat oleh MB juga semakin ketara dipertikaikan oleh rakyat.

    10. Lapuran Ketua Audit Negara sendiri menyatakan bagaimana TAWAS yang dibiayai oleh MBI Incorporated itu telah gagal kerana tidak diurus dengan sempurna.

    11. Janji-janji dalam manifesto pakatan Selangor 2008 bukan lah satu perjanjian

    12. Skandal bas mewah Khalid Ibrahim

    13. Rampas tanah pertanian

    14. Dan lain-lain yang suatu ketika sudah dibentang di DUN Selangor sebanyak 30 isu-isu semua

    PESANAN: KALAU MEMILIH KERAJAAN, JANGAN BERSIKAP DOUBLE STANDARD.. APA MAKNA PERUBAHAN JIKA KERAJAAN YANG MAHU DIPILIH ITU SAMA SAJA AMALAN RASUAHNYA..

    ReplyDelete
  14. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:12 PM

    Hebat! Azmin Ali ada ferrari

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA MISKIN

    Sebelum ini, kita hanya mendengar laporan bahawa Azmin memiliki kereta mewah berkuasa tinggi, Ferrari sahaja. Sebagaimana kita tahu, ferrari juga mahal harganya. Jika anda bukan jutawan, jangan bermimpi untuk memiliki kereta idaman ramai ini. Namun kini, kita diberitahu bahawa Azmin baru beli Audi Q7 pula. Banyak betul duit Azmin, ye?

    Menurut Azmin sendiri, wang tersebut datangnya dari Tauke Wong, tauke balak dari Sarawak. Itu dahulu. Kini, Azmin lebih “advance” kerana memiliki sumber dana dari luar negara. Khabarnya dari puak-puak Yahudi dan Zionis yang menyokong Anwar.


    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, DAN ADA FERRARI

    ReplyDelete
  15. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:15 PM

    Hebat! AnuWar ada Jet harga USD39 juta

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA MISKIN

    Belum pun memerintah, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat telah mempamerkan cara hidup mewah mengatasi kedudukan mereka sebagai pembangkang di negara ini, lengkap dengan bas dan jet mewah untuk ke mana-mana. Apatah lagi dengan Anwar sendiri memiliki tidak kurang dari tujuh orang pengawal keselamatan yang mengiringinya pada satu-satu masa. Senario ini semakin jelas di mata rakyat jelata sejurus selepas melihat gambar Anwar dan pemimpin PR lain yang dimuat naik oleh Tian Chua di laman sosialnya. Kelihatan mereka semua tersengih-sengih bangga dan teruja sekali menaiki jet mewah untuk ke Sabah, Sarawak dan Labuan sempena menyambut Hari Malaysia.

    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, DAN ADA FERRARI

    ReplyDelete
  16. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:16 PM

    Hebat! AnuWar ada Jet harga USD39 juta

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA MISKIN

    Ketika diasak dengan pelbagai persoalan, Anwar, Tian Chua dan Nurul Izzah masing-masing memberikan jawapan yang berbeza. Kata Anwar, jet tersebut adalah ditaja oleh ‘kenalannya’. Sementara Nurul Izzah pula berkata ia dipinjamkan, tetapi Tian Chua pula dengan otak separuh bingai terlebih dahulu menyatakan yang ianya disewa.

    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, DAN ADA FERRARI

    ReplyDelete
  17. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:16 PM

    Hebat! AnuWar ada Jet harga USD39 juta

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA MISKIN

    Namun kenyataan Tian Chua lebih tepat apabila Datuk Mohd Taufik Omar, Pengerusi Tjets Sdn bhd mengakui bahawa syarikat beliau telah menyewakan jet Dassault Falcon 900 yang bernombor N990BB itu kepada Anwar, dengan kos yang dirahsiakan. Kos menyewa jet mewah tentunya mahal. Walaupun si otak bingai Tian Chua cuba memperkecilkan jumlahnya dengan menyatakan ianya ‘murah’ tetapi ia tidak membawa makna bagi rakyat selagi butiran terperinci seperti invois, resit dan juga sumber kewangan yang digunakan untuk membayarnya tidak dibentangkan.

    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, DAN ADA FERRARI

    ReplyDelete
  18. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:17 PM

    Hebat! AnuWar ada Jet harga USD39 juta

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA MISKIN

    Jika wang sewaan dikeluarkan dari poket Anwar sendiri, maka Anwar perlu menjelaskan dari mana datangnya wang yang begitu banyak sedangkan beliau hanya bergaji seringgit. Jika dari poket kerajaan negeri Selangor, maka Khalid Ibrahim perlu menjelaskan kenapa wang rakyat Selangor digunakan untuk kepentingan parti politik PKR. Dan Jika ianya ditaja, iaitu dibayar oleh pihak lain seperti kata Anwar, maka Anwar bertanggungjawab kepada rakyat untuk mendedahkan penajanya sebagaimana pemimpin-pemimpin Pakatan mendesak pemimpin-pemimpin BN untuk mendedahkan penaja sumbangan politik RM40 juta ini.

    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, DAN ADA FERRARI

    ReplyDelete
  19. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:17 PM

    Hebat! AnuWar ada Jet harga USD39 juta

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA MISKIN

    Dr. Hatta Ramli, Bendahari PAS Pusat yang turut berada dalam jet berkenaan juga wajib menjelaskan kepada penyokong PAS dan rakyat sekalian tentang sumber penajaan jet tersebut. Sudah tentu rakyat juga ingin tahu dan ingin pastikan yang ianya bukan diambil dari Soros atau derma ikhlas yang disumbangkan oleh penyokong-penyokong PAS yang terpedaya dengan ungkapan pemimpin-pemimpin PR kononnya parti mereka miskin dan tidak ada sumber dana. Begitu juga jika ianya dipinjamkan, dedahkan siapakah yang begitu baik hati, pemurah lagi kaya raya untuk meminjamkan sebuah jet mewah kepada Anwar.

    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, DAN ADA FERRARI

    ReplyDelete
  20. Anwar USD39 million JETNovember 5, 2012 at 6:18 PM

    Hebat! AnuWar ada Jet harga USD39 juta

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA MISKIN

    NASIHAT BLOGGER BULLET UNTUK PENYOKONG2 PAKATAN: kenapa penyokong-penyokong PR tidak mempersoalkan perkara ini secara TERPERINCI? Apakah ketelusan hanya perlu di pihak BN, tetapi tidak dipihak PR? Jika pemimpin BN menerima dana dari pihak yang perihatin tehadap perjuangan BN, bukan main lagi dikutuk mereka, macam-macam persoalan dan pertikaian ditimbulkan, tetapi apabila pemimpin PR bermewah dengan sumber yang jelas haram atau diragui, tidak pula menjadi masalah kepada mereka. Seharusnya, penyokong-penyokong PR bangkit bersama dengan seluruh rakyat Malaysia menuntut PR menjelaskan isu jet peribadi ini dengan terperinci lengkap dengan dokumen-dokumen bukti bagi menepati perjuangan mereka menuntut kerajaan yang bersih, telus, adil dan berintegriti.

    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, DAN ADA FERRARI

    ReplyDelete
  21. kenapa kit siang tak nk sentuh skandal azmin, skandal anwar,skandal pasir diselangor, isu talam dan byk lagi skandal pembangkang.

    ReplyDelete
  22. Jom kita tengok kronologi menarik ni..kebangangan pemimpin so call Melayu UMNO....dan kebijaksanaan Think Tank PR...bila Rafizi membangkitkan sumbangan haram RM40 juta pada UMNO Sabah..yg berlaku pada tahun 2008..perangkap sudah dipasang..bila isu itu dibangkitkan di Parlimen.. dgn gagah dan macho bongkak.. si Nazi mengatakan 'Tak salah pun menerima sumbangan dari Micheal Chia lagipun bukan utk individu tapi UMNO Sabah'.. begitulah lebih kurang si Nazi ni dgn bergaya menjawab..sebagai menteri Undang-Undang.....Rafizi tersenyum..kerana perangkap serambang dua matanya telah dimakan...oleh bapak jerung.... maka dikeluarkan bukti siapa Michael Chia dimata Nazi dan Nadem...kenderaan Hummer setengah juta rinngit ibarat kereta mainan Nadem...ada conflict of Interest sini... dan kenapa Michael Chia tidak didakwa.... kali ini SPRM terperangkap bersama UMNO, Nazi, Musa dan Michael....hehe.. sekali pancing.. bukan sekor jerung tapi 5 ekor jerung... itulah Rafizi dari PR..!!!

    ReplyDelete

  23. Anwar USD39 million JET said...
    November 5, 2012 5:56 PM


    KAH...KAH..KAH... SYAITAN BERSUARA... KAH..KAH..KAH.. PENYOKONG TEGAR PARTI SYAITAN BERKUMANDANG... KAH..KAH..KAH.. SATU SATUNYA SYAITAN YANG DIKENALI.. KAH..KAH..KAH ... SATU SATUNYA SYAITAN YG BOLEH DILIHAT.... KAH..KAH...KAH..KENAPA JET ITU BAPAK KAU YANG PUNYA...

    ReplyDelete
  24. Pakatan Rakyatkalau bercakap kononnya merekalah yang paling bersih, paling tulus, paling adil dan paling saksama tapi sebenarnya lebih bersifat kepada penyamun dan perompak.

    ReplyDelete
  25. kerajaan pakatan di Selangor, telah melakuan penyelewengan yang bukan sedikit.

    ReplyDelete
  26. Pencurian dan rompakan harta rakyat di Selangor sekarang bukan lagi dilakukan secara tersorok di malam hari seperti skandal pasir oleh kerajaan pakatan Selangor, malahan ianya dilaksanakan secara terang-terangan di siang hari.

    ReplyDelete
  27. belum lagi pendedahan tentang penyalahgunaan dana negeri bagi tujuan peribadi dan tujuan parti politik. PKR dan DAP dikesan paling banyak menyalahgunakan dana negeri untuk kepentingan mereka.

    ReplyDelete
  28. Azmin Ali dikatakan memiliki kekayaan luar biasa yang berjumlah RM30 juta.

    ReplyDelete
  29. Selain Azmin Ali, isterinya Shamsidar juga turut dikaitkan dengan dalam pemberian wang yang lumayan dan disediakan kereta yang lengkap dengan pemandu.

    ReplyDelete
  30. kekayaan Azmin begitu luar biasa, dia perlu perjelaskan dari mana dia memiliki kekayaan tersebut.

    ReplyDelete
  31. namun, Azmin Ali membisu mengenai pemilikan wang, harta yang aset yang besar serta saham jutaan ringgit di bawah nama isterinya.

    ReplyDelete
  32. Anwar pula sehingga kini terus membisu mengenai dakwaan memiliki aset bernilai RM3 bilion dalam 20 akaun besar semasa menjadi Menteri Kewangan ataupun pendedahan video seks dengan seorang pelacur berbangsa Cina.

    ReplyDelete
  33. Anwar pula sehingga kini terus membisu mengenai dakwaan memiliki aset bernilai RM3 bilion dalam 20 akaun besar semasa menjadi Menteri Kewangan ataupun pendedahan video seks dengan seorang pelacur berbangsa Cina.

    ReplyDelete
  34. Begitu juga di Selangor, Anwar membisu mengenai isu geran Selangorku berjumlah RM300 juta yang dpercayai adalah dana politik PKR yang dicuri daripada perbendahaan negeri.

    ReplyDelete
  35. Hakikatnya semakin banyak isu yang dibongkar oleh pembangkang, semakin rakyat sedar bahawa mereka sebenarnya amat terdesak atau 'desperate' untuk mencari populariti.

    ReplyDelete
  36. RAFIZI banyak bersabar UMNO niiii dia perintah MALAYSIA dia guna segala jentera TIPU, SAMUN, ROMPAK, RAMPAS, DAN SALAH GUNA KUASA, RAMPAS HARTA NEGERI KELANTAN [ROYALTY] untuk kepentingan PIHAK TERTINGGI DI DALAM UMNO TANPA rasa MALU di kalangan pemimpin UMNO, PErasuah ISA SAMAD, KHIR TOYO, aruah datuk Z, SHAHIDAN KASIM , IDRIS JUSUH, TOK DET kenapa kes mereka entah ke mana, kawan2 ambo dalam UMNOOO insaflah kembali pada islam sebenar bagi peluang kali niii pada PAS MENTADBIR NEGARA, mau ingat orang islam tak hidup alam dunia dia akan hidup satu alam akhirat yang kekal untuk selama2nya sekarang dia boleh tipu allah tetapi di sana IA Tidak kenal NAJIB, MAHATHIR, HARUSAANI, JAMIL KHIR, MASITAH, semua kita sama yang beza amalan kita saja, faham orang islam.......takbirrrr...

    ReplyDelete
  37. Komen cai cai be end tak ada yang bernas. Komen yang sama yang diulang ulang. Kadangkala tak ada kena mengena denga isu. Orang kalau buat kerja kerana duit, gitulah jadinya. Kalau ikhlas, kita akan cuba cari komen komen yang bernas supaya orang lain akan cuba menghayati kebenaran komen komen tersebut.

    ReplyDelete
  38. mantra said...
    November 5, 2012 7:47 PM

    bongok seko ni....pon takde modal.

    ReplyDelete
  39. Nasib kamu akan ditentukan. Salah tetap salah. Tidak kemana. Tidak bulan ini, bulan depan. Tidak tahun ini, tahun depan.
    Perasuah akan terima hukuman tetapi bukan di mahkamah umno. Mahkamah yg menyebelahi juak-juak umno.

    Ingat. Rasuah adalah satu kesalahan. Ingat BN tidak perintah Malaysia selama-lamanya. BN akan tewas juga akhirnya. Pasti nasib kamu akan ditentukan dimahkamah Rakyat bukan mahkamah umno.

    Kepada Pemimpin rakyat jang bertolak ansur dengan penjenayah seperti ini.

    ReplyDelete
  40. Woi SPRM, Polis Bahagian siasatan jenayah...Hampa tak malu kaaaa...Makan gaji buta kaa!!!?? apa kerja yang hampa buat....Rafizi yang tidak dibayar gaji macam hampa pun. Beliau pula yang bekerja untuk MALAYSIA..untuk SELURUH RAKYAT MALAYSIA...Rafizi yang tunjukkan PENYANGAK dan PEROMPAK rakyat...PENGKHIANAT NEGARA KITA...Depa SPRM dan Polis buat apa hah!!!! Perompak2 tu pulak pemimpin hampaaaa!!! AYUH SELURUH RAKYAT MALAYSIA...TURUNKAN PEMERINTAH YANG JAHAT, KITA DAULATKAN PEMIMPIN RAKYAT. PRU13 SUDAH DEKAT...AYUH BEKERJA, SEBARKAN MAKLUMAT YANG TEPAT KEPADA RAKYAT. BERITAHU MEREKA PEMIMPIN yang memerintah sekarang ORANG JAHAT-JAHAT.

    ReplyDelete
  41. Komen ANJING2 UMNO tu sebenarnya sebuah illustrasi. Khayalan. Tapi jgn silap..org bodoh mcm ni yg UMNO cari utk sebarkan propaganda jahat UMNO. UMNO yg sebat duit negara,mereka tolong kecoh Anwar kaya raya. Kalau nak kenal, lihat komen illusi mereka,samakan.

    ReplyDelete
  42. Anwar USD39 million JET said...
    November 5, 2012 6:03 PM

    kalu puak2 umgok gerenti dah kena bayar dgn nasi bungkus, air kotak, rokok, baju t-shirt dan pengangkutan... hehehehe...Bukan macam siNajib tu,orang2 dia dimana tempat dia nak melawat tu akan dipaksa untuk menghadir kan diri,Kalau tak hadir maka gelap lah masa depan orang yang hadir tu,cerita begini dah lama terjadi, sejak zaman TMM lagi,sebabnya aku pun bekas kakitangan kerajaan juga,sebab tu tahu,pekara begini pernah terjadi pada aku.

    ReplyDelete
  43. tak perlu bagi bas, tak perlu bagi duit. Rakyat adalah tuan. kami tuntut hak kami. sudah 55 tahun rakyat jadi mangsa ketamakan dan kerakusan pemimpin BN/UMNO. Wahai!!! Pemimpin BN/UMNO...Kami tuan kamu kuli.....Kembalikan hak kami. Pd PRU13 ini out you go.....

    ReplyDelete
  44. tak perlu risau jika tak bersalah.

    ReplyDelete
  45. Memang mnggigil le. Contoh dah brlaku depan mata iaitu dnegara2 teluk. Kemana perginya bekas2 pemimpin agong yg selama ni hebat brkuasa dan menzalimi pmbangkang serta rakyat jelata. Bangkit rakyat, tau le nasib pemimpin zalim tu. Ada yg dah 'jalan' dan ada yg trpaksa melarikan diri keluar negara. Ada yg dbunoh oleh proksi mereka juga. Di Malaysia, benda sama boleh brlaku bila PR mmerintah nanti. Sebab itu mnggigil,bah.

    ReplyDelete
  46. Heret dulu si Azmin Ali yang didakwa terlibat dalam rasuah dengan Vincent Tan.

    ReplyDelete
  47. Raja Petra pernah dedah Azmin ali menerima kbayaran peribadi daripada Vincent Tan setiap bulan, Anwar patut siasat.

    ReplyDelete
  48. Kenapa Anwar Ibrahim sanggup tutup mata sebelah bila ada kes rasuah berkaitan dengan orangnya sendiri.

    ReplyDelete
  49. Jika mahu membanteras rasuah, sepatutnya siasat mereka yang menjadi suspek tidak kira sama ada mereka dari BN ataupun PR.

    ReplyDelete
  50. RPK juga berkata pihak berkuasa sudah mempunyai bukti yang kukuh untuk mendakwa Azmin, tapi tiada tindakan lanjut diambil?

    ReplyDelete
  51. Siapa Cina yg dihumban kepenjara kerana mempertahankan maruah seorang gadis sunti Melayu yg menjadi mangsa buas seorang VVIP..??.. dan Cina itu sekarang diangkat oleh rakyat utk menjadi KM...itulah sahabat aku Sdr. Lim Guan Eng.. perkauman memang senjata UMNO.. mereka tau jika rakyat bersatu.. peluang PR cukup cerah.. PR bukan perkauman.. PR mengamalkan dasar Colour Blind..semakin bertamadun sesuatu masyarakat.. semakin mereka menolak politik kebencian dan sentimen perkauman... kerana itu UMNO sanggup melakukan apa saja menghalalkan cara semata utk terus berkuasa...

    ReplyDelete
  52. Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah akan kekal kepada Pakatan Rakyat kerana rakyat mahukan Kerajaan yang bersih dan buat kerja dgn betul. Dalam PRU13 kita rampas semula Perak dan Trengganu yg dirampas Umno dgn cara tdk betul. Tambah lagi beberapa negeri spt Melaka, N.Sembilan dan Johor dan akhir sekali Sabah dan Sarawak...o...Pakatan Rakyat menang besar dalam PRU13...gelora perubahan telah sampai...dah settle!

    ReplyDelete
  53. Mereka lebih tertumpu untuk menarik pembeli-pembeli asing untuk membeli hartanah di negeri ini. Tidak pernah dalam sejarah, wujudnya kerajaan yang sebegini rakus dan berat sebelah seperti mana yang diperlihatkan oleh kerajaan DAP di Pulau Pinang

    ReplyDelete
  54. rakyat juga sudah muak mendengar janji-janji DAP untuk membina rumah-rumah kos rendah yang sudah beberapa kali diumumkan, namun sehingga hari ini tidak nampak sebarang perlaksanaannya.

    ReplyDelete
  55. kononnya kerajaan negeri dalam perancangan untuk membina rumah-rumah kos rendah bagi membantu rakyat miskin, tetapi janji hanya tinggal janji. Rakyat sudah meluat melihatkan sikap kerajaan DAP yang seolah-olah cuba memperbodohkan rakyat dengan sikap hipokrit mereka itu.

    ReplyDelete
  56. Kita sudah dengar bermacam-macam rancangan kononnya untuk membina rumah kos rendah untuk rakyat, tetapi kita tak nampak sebarang perlaksanaan yang dibuat. Semenjak memerintah Pulau Pinang selama empat tahun yang lalu, tidak ada sebuah rumah kos rendah yang dipacakkan oleh kerajaan DAP untuk rakyat miskin di negeri ini

    ReplyDelete
  57. isu tanah Kampung Manggis yang ingin dibeli oleh sebuah syarikat perumahan melalui MCA Pulau Pinang, DAP dilihat cuba menekan dengan menggandakan harga tanah tersebut sekali ganda dari harga asal. Opposition style

    ReplyDelete
  58. klu UMNgOk hangkang dlm GE13, pasti ALGOJO akan ada banyak kerja...

    ReplyDelete
  59. Bagus DAP drp UMNO tu sebenarnya. Banyaakkk kelebihannya. Belum compare PR dgn BN. Jauh baikk PR.!!

    ReplyDelete
  60. Umno/Bn dah perintah 52 tahun so banyak dah rasuah dan banyak tokoh UMNO keluar umno dan mati dilaur umno sebab perjuangan umno dah berubah rasuah dan derhaka kepada negara memberi ic biru kepada pendatang asing.Hari ini remaja dah menganti penyokong umno totok dah tua dan banyak dah mati,wal hal remaja harini dah berpelajaran tak mudak ditipu macam dulu2 lagi so tukarlah kerajaan ini di PRU 13 dan kita buka sejarah baru.

    ReplyDelete
  61. Nak kurangkan rasuah kubur kan BN/umno di PRU 13 nie.

    ReplyDelete
  62. Apa saja la,yg penting kuburkan Be End,sudah 55 tahun,bersara lah di dlm penjara.....

    ReplyDelete
  63. GE Lim tempah RM1 million Porshe Panamera said...


    Hebat! GE Lim dah tempah Porshe Panamera harga RM 1 juta

    TOLONG DERMA LAGI KEPADA PAKATAN, PEMIMPIN2 PAKATAN KATA PARTI MEREKA
    MISKIN

    NASIHAT BLOGGER BULLET UNTUK PENYOKONG2 PAKATAN: kenapa penyokong-penyokong PR tidak mempersoalkan perkara ini secara TERPERINCI? mengapa terdapat anony yg sokong dalam bahasa yg hampir sama?

    Apakah ketelusan hanya perlu di pihak BN, tetapi tidak dipihak PR?

    Jika pemimpin BN menerima dana dari pihak yang perihatin tehadap perjuangan BN, bukan main lagi dikutuk mereka, macam-macam persoalan dan pertikaian ditimbulkan, tetapi apabila pemimpin PR bermewah dengan sumber yang jelas haram atau diragui, tidak pula menjadi masalah kepada mereka.

    Seharusnya, penyokong-penyokong PR bangkit bersama dengan seluruh rakyat Malaysia menuntut pemimpin PR menjelaskan isu jet peribadi ini dengan terperinci lengkap dengan dokumen-dokumen bukti bagi menepati perjuangan mereka menuntut kerajaan yang bersih, telus, adil dan berintegriti.

    PARTI MISKIN TAPI ADA JET, ADA BAS, ADA TRAK, ADA FERRARI DAN ADA PORSHE

    ReplyDelete
  64. Anonymous said...November 6, 2012 3:59 PM

    kononnya kerajaan negeri dalam perancangan untuk membina rumah-rumah kos rendah bagi membantu rakyat miskin, tetapi janji hanya tinggal janji.
    ( Yang Muhyidin lakukan pecah tanah PPR di Batu Sapi 2010 itu dan sampai sekarang hanya papantanda yang berdiri bukan MEMPERBODOHKAN RAKYAT? Yang ini rakyat tidak meluat?)

    ReplyDelete
  65. Anonymous said...November 6, 2012 3:59 PM

    Mereka lebih tertumpu untuk menarik pembeli-pembeli asing untuk membeli hartanah di negeri ini.
    ( Kalau beli tak apa juga tapi kerajaan UMNO Sabah memberi tanah NCR di Sabah hingga penduduk kampung diusir dari kampung mereka macam mana. Ini tidak rakus?)

    ReplyDelete
  66. Betul ka sampai menggigil?

    ReplyDelete
  67. If that's true, I think UMNO has decreased some of the people though.

    ReplyDelete
  68. In fact, the people are always been supportive to the present government.

    ReplyDelete
  69. Never accuse anybody.

    ReplyDelete
  70. Kalau bilang Bumburing sama Lajim, kita mana boleh halang nanti lain kejadian lagi terjadi.

    ReplyDelete
  71. Political fights are always there.

    ReplyDelete
  72. Apa saja karenah orang politik, memang banyak.

    ReplyDelete
  73. Sabah BN remains strong as ever.

    ReplyDelete
  74. No matter how long it takes, I believe the people will always choose BN.

    ReplyDelete
  75. The Heart of Borneo (HoB) aims to conserve and manage the ecologically inter-connected highlands of Borneo and parts of the adjacent foothills and lowland rainforests, which straddle the borders of three ASEAN countries, covering an area of approximately 22 million hectares.

    ReplyDelete
  76. UMNO gigil pembangkang nak tolong ke?

    ReplyDelete
  77. The Sabah Government through the Sabah Forestry Department remains committed to this initiative and has in fact designated about 4 million hectares of the state’s landmass, mainly comprising of the important inland and highland forest ecosystems, as part of this initiative.

    ReplyDelete
  78. Much has been achieved in Sabah since the inception of HoB.

    ReplyDelete
  79. The State Government recognizes the need for wide stakeholder participation, and for this reason adopts an open and wide partnership programme at the local and international levels as part of our efforts to institutionalize the conservation and management of our forests. This international conference and past forums and meetings are examples of this.

    ReplyDelete
  80. The protection of the HoB is therefore critical in ensuring clean water supply to the large number of settlements in Borneo

    ReplyDelete
  81. Baru satu kali Pemimpin Pakatan Rakyat guna Jet sudah heboh Satu Malaysia. Jika tidak silap saya DS Anuar buat andaian di dalam Parlimen atau diluar 'Ada kawan bagi tumpang kereta, itu perkara biasa'. Jika kawan yang sokong perjuangan tolong sewakan atau pakaikan kenderaan, itu bermakna belum cukup mampulah tu. Pemimpin Kerajaan memerintah 55 tahun sudah berapa kali naik Jet, mungkin tidak ada catitan khusus jika diminta sekarang. Setahu saya dari sumber yang boleh dipercayai, UNISEL asalnya projek di bawah kerajaan BN sejak Menteri Besar YAB Hj. Mohd Hj. Mohd Taib lagi sampailah kepada era YAB Mohd Khir Yoyo. Adapun yang dibuat oleh YAB Khalid Ibrahim (PKR)adalah menjual sebahagian aset UNISEL untuk bayar hutang UNISEL tanpa menggunakan duit Kerajaan Negeri. Mengenai rumah urut seorang pemangil tel. Helo Malaysia juga bagi tau bandar Kuala Lumpur di bawah pentadbiran BN juga banyak rumah urut. Begitu juga sebahagian bandar-bandar yang lain. Banyak lagi yang dinyatakan dalam komen di atas adalah semata-mata tuduhan. Jika benar sudah pasti SPRM akan bertindak, lebih-lebih lagi kepada Pakatan rakyat.



    ReplyDelete
  82. Anony Nov 8. 4.55pm.. ape ke bodoh kamu nie??!!
    Menyokong perkara buruk Anwar?!! Anwar `balan-balan` orang2 macam kamu nie je!! Dia ada istana di Segambut & PJ. Ada macam2 kereta mewah! Ada simpanan bank luar berbillion(nama orang lain).. main pompuan! Shamsidar tu adalah simpanan dia! Meliwat jantan lagii. Menerima sogokan Zionis. Melemahkan kekuatan agama Islam demi US & Zionis! Kau nie, jadi abdi mempertahan kejahatan Anwar aje!
    Cuba kamu tengok aku & kawan2 BN. Kami tak mempertahankan pemimpin kami yang kiorup! Jika korup & berjahat, kami tegur (jgn bising, ikut saluran ke ibu pejabat & JK Disiplin, malah SabahDaily pun Najib minta ambil perhatian jika ada pemimpin BN/Umno yg perlu disiasat) & serahkan pada Allah! Kami hanya berniat mengingat kejahatan & putar belit Anwar yg begitu bernafsu mahu jadi PM sedangkan dia worshipful master bagi ZIONIS (berita ini tidak dibawa ke Malaysia).

    Spt kata TS Muhyiddin, Umno mmg menegur over CSL & kamu saksilah ucapannya dlm mengutuk2 perundangan Islam slps ini!? SBG ORG2 KECIL YG IKHLAS DEMI ISLAM, MELAYU & MALAYSIA, KAMI AHLI2 UMNO DIMINTA SENTIASA BERSIFAT REDHA & BERSYUKUR KE ATAS SEGALA APA BERLAKU/ ISU, SEBAB BILA WUJUD PERKARA ITU.. ORG LAIN AKAN MUHIBBAH & BERTAMBAH KASIH KPD KITA.

    So, Jangan mempertahan yg batil, iye Anony Nov 8. 4.55pm!! BUAT MACAM KAMI! TIDAK MENCARUT ORANG MENCERCA/ MARAH2. Tapi kami (ahli Umno) ingatkan pembaca yg lain siapa DS Anwar!! Jika Anwar ada 10 jet mewah pun lantak dialah!! Tapi yg dibimbangi ialah bantuan, sogokan & perjanjian2 yg dibuat oleh Si Kitul ni bagi menjahanamkan kedaulatan & kekuatan Malaysia!! Jangan terpedaya lagi dgn mulut manis Si Kitul nie.

    drp kuli Umno yg jauh, tp ikhlas. KL

    ReplyDelete
  83. Saudara Anonymous Nov.8 10.01 PM, saya ambil perhatian kepada kenyataan TS Muhidin Yasin beru-baru ini mengenai tuduhan KS PKR Rafizi Ramli kepada Menteri di JPM Nazri Aziz Portfolio Undang-Undang berkaitan Rasuah. Kata TPM, lebih kurang maksudnya 'itu baru tuduhan, rakyat jangan pula jatuhkan hukuman sebelum seseorang didapati bersalah'. Saya setuju dengan statment ini. Bagaimana dengan berbagai tuduhan kepada DS Anuar yang saudara paparkan di atas yang tidak diketahui dari mana sumbernya dan kebenarannya, sepatutnya saudara patuhlah nasihat Pemimpin No.2 Negara ini, saudara orang ikhlaskan. Kalau saudara kata saya bodoh, tentu saudara lebih pintarkan menilai. Saudara membela UMNO/BN, saya membela PR, itu biasalah dalam negara Demokrasi, tidak perlu marah. Saudara kata 'KAMI AHLI2 UMNO DIMINTA SENTIASA BERSIFAT REDHA & BERSYUKUR KE ATAS SEGALA APA BERLAKU/ISU'. Sekiranya PR menang dan menawan Putrajaya dalam PRU13 nanti, saya percaya kata-kata ini memang baik untuk diamalkan. Balik kepada perkara tuduhan, ada Ulama mengatakan bahawa 'melepaskan beberapa orang yang bersalah (kerana kurang bukti)adalah lebih baik dari terhukum seorang yang tidak bersalah', itulah lebih kurang maksudnya.

    ReplyDelete
  84. BN Perlu Perangi Propaganda Grand Final PR

    ReplyDelete
  85. Pakatan Pembangkang atau PR nampaknya sedang berusaha untuk terus menggugat keutuhan Kerajaan Barisan Nasional apabila sedang merancang untuk melakukan satu lagi perhimpunan yang katanya akan dibuat secara besar-besaran yang dikenali sebagai Grand Final PR.



    ReplyDelete
  86. Menurut kata Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu, para peserta yang akan menyertai perhimpunan itu diwajibkan memakai empat warna baju sama ada kuning, merah, hijau dan oren yang setiap satunya mewakili tuntutan berbeza.

    ReplyDelete
  87. Warna kuning mewakili Bersih 3.0 yang berkaitan dengan tuntutan pilihanraya, merah pula mewakili tuntutan royalti minyak Kelantan oleh NGO Royalti, warna hijau mewakili NGO alam sekitar yang anti Lynas dan Rapid Pengerang, manakala warna oren merupakan gerakan anti FELDA dan anti FGVH.

    ReplyDelete
  88. Melihat pada kesungguhan PR untuk terus mempropagandakan isu-isu di atas, jelas sekali ia menuntut jentera BN untuk sentiasa siap siaga bagi menepis polemik dan propaganda tersebut.

    ReplyDelete
  89. Satu-satunya perkara yang sering menyeronokkan PR bila mereka memainkan sesatu isu ialah kelambatan jentera penerangan dan pemimpin BN sendiri turun ke padang menjawab tohmahan pembangkang.

    ReplyDelete
  90. Seperti ramai kalangan kita sudah maklum, hidup mati PR banyak bergantung pada isu yang sengaja diputarbelitkan, sama seperti mereka memutar belit isu Lynas kononnya bakal menghasilkan sisa radioaktif sedangkan pakar nuklear dari kalangan pemimpin PAS sendiri mengakui Lynas bukannya loji nuklear.

    ReplyDelete
  91. Walhal, jika benar Lynas yang menghasilkan bahan nadir bumi untuk kegunaan banyak barangan elektronik itu betul-betul berbahaya, bukankah lebih elok untuk para pemimpin PR menasihatkan penyokong mereka mencampakkan saja semua alatan gadget eletronik seperti Iphone, Ipad atau Galaxy Tab yang mereka miliki.

    ReplyDelete
  92. Begitu jua dalam isu Rapid Pengerang, jika benar dakwaan pembangkang konon pembangunan projek tersebut bakal membahayak nyawa rakyat dan alam sekitar, kenapa pula PR tidak membantah ura-ura kerajaan PAS Kelantan untuk membangunkan kompleks petrokimia di Pantai Senok, Kelantan?

    ReplyDelete
  93. Demikian halnya dalam isu SPR, jika benar badan tersebut bias atau tidak bebas, bukankah lebih baik semua 4 kerajaan negeri PR sekarang ini melucutkan segera penguasaan mereka di negeri terbabit? Namun mereka tidak berbuat demikian, kerajaan adil dan saksama mengikut tafsiran mereka hanya bila sesuatu keputusan pilihanraya itu memihak pada puak sendiri sahaja.

    ReplyDelete
  94. Jelas sekali, polemik dan propaganda PR dalam isu Lynas, Rapid Pengerang mahupun SPR, bukanlah atas niat baik untuk kepentingan rakyat sebaliknya mereka mempolitikkannya semata-mata untuk kepentingan hawa nafsu sendiri semata-mata.

    ReplyDelete
  95. Bersabit isu royalti Kelantan pula, dalam riuh rendah PAS mempolitikkan isu yang bukan isu ini, semua pun sudah maklum bahawa Kerajaan PAS Kelantan atas nasihat Husam Musa telah membawanya ke pengetahuan mahkamah.

    ReplyDelete
  96. Sepatutnya jika PAS serius dan berbiat ikhlas mahu mencari penyelesaian isu tersebut, mereka sewajarnya menyerahkan saja kepada mahkamah untuk membuat keputusan. namun ia tidak berlaku sedemikian.

    ReplyDelete
  97. Jelas nampak wujudnya gerakan politik untuk menyemarakkan semangat kenegerian demi mengaut keuntungan kepartian, kerana PAS tahu secara perundangannya tuntutan royalti itu tidak mampu direalisasikan selagi pelantar minyak atau gas wujud jauh dari lingkungan 3 batu nautika.

    ReplyDelete
  98. Tapi pemimpin PAS lupa, jika jalan perundingan diambil, Perdana Menteri masih boleh menggunakan budi bicara dan kuasanya untuk mengarahkan Petronas memberi wang ehsan. Namun PAS menolaknya kerana tidak mahu penyokong mereka termakan budi dan jasa dengan Kerajaan Pusat.

    ReplyDelete
  99. Bersabit isu FGV dan Felda, PAS dan PKR cukup ke depan memanipulasi sentimen para peneroka, namun bila FGV diapungkan terbukti tiada tanah peneroka yang tergadai, tiada rumah peneroka yang dijual sebaliknya para peneroka mendapat keuntungan durian runtuh malah kebajikan mereka tetap terbela.

    ReplyDelete
  100. Berbeza sekali dengan isu para peserta Ladang Rakyat anjuran Kerajaan PAS Kelantan yang hingga kini nasibnya terumbang ambing, tiada rumah diperolehi sebaliknya tanah yang diusahakan kini menjadi milik syarikat dari luar Kelantan.

    ReplyDelete
  101. Seandainya benar penyenaraian FGV di BSKL merugikan dan tidak berdaya maju, kenapa pula berebut-rebut anak syarikat kerajaan negeri PR membeli sahamnya? Apa perlunya untuk pemimpin PAS Kelantan dan Kedah terbabit memiliki saham dan mengambil untung dari urus niaga saham FGV? Bukankah itu hipokrit namanya.

    ReplyDelete
  102. Empat isu diatas, walaupun dari segi kepercayaan umum, orang ramai sudah semakin muak dengan teknik propaganda PR yang kerap kali memutar belitkan isu mengikut selera politik mereka, namun BN tetap tidak boleh memandai mudah.

    ReplyDelete
  103. Penjelasan dan majlis penerangan baik secara bersemuka atau berkelompok tetap perlu diperhebatkan, propaganda sedemikian perlu diperangi, lebih ramai yang memahami hujung pangkal sesuatu isu lebih baik untuk BN. Senario penolakkan ramai terhadap PR perlu dimanfaatkan segera.

    ReplyDelete
  104. Jika pihak BN bijak memanfaatkan peluang yang sedang terbentang tika ini, Grand Final PR akhirnya akan menjadi panggilan pulau untuk PR sekaligus menjadi paku-paku terakhir untuk pemimpin PR bersemadi dalam keranda politik tanahair.

    ReplyDelete
  105. It was a clarion call to Umno members to face the 13th General Elections.

    ReplyDelete

  106. "In less than four years since we took over the leadership, we have never stopped to work hard to fulfil the needs of everyone," he said.

    ReplyDelete

  107. He reminded party members that UMNO and Barisan Nasional can no longer take the easy way out, hoping that the people will support them based on past deeds carried out by former leaders.

    ReplyDelete

  108. "Times have changed. In the past, whoever is nominated by the party was a winnable candidate. Now, winnable candidates are the ones who can provide value added services, not just acceptable within the party but also by voters and more than that, can work with NGOs and the general public."

    ReplyDelete

  109. Najib told delegates not to risk the country's future by allowing the opposition to rule the country, saying it is akin to trusting wolves to herd the sheep.

    ReplyDelete

  110. "The people should judge the present government on two things - have all promises been fulfilled and whether new promises can be of advantage.

    ReplyDelete

  111. "Our success is not a BN fantasy. They are all recognised by (international) institutions and the world community," he said, adding that Malaysia is one of the major trading nations with total trade of more than RM1 trilion.

    ReplyDelete

  112. It is also recognised by the Institute for Management Development and The World Economic Forum as one of 20 most competitive countries in the world.

    ReplyDelete
  113. "We are also recognised by the World Bank as the 12th country that is easy to deal in trade and UNDP has recognised Malaysia as a country with a “High Human Development Index”.

    ReplyDelete
  114. "We want everyone to optimise their potential so that today is better than yesterday and tomorrow is filled with hope, giving birth to the National Transformation Policy three years ago."

    ReplyDelete

  115. Najib said the Buku Jingga, adopted as the opposition's manifesto, had 59 promises, but failed to acknowledge the consequences of their ridiculous promises including a RM4,000 average income, the abolishment of PTPTN loans, special allowance to teachers and increasing petroleum royalty to 20 per cent to states .

    ReplyDelete
  116. He said the outcome of the opposition's promises is that the national deficit would increase to 30 per cent. In 2015, Malaysia's deficit will be 140 per cent."By the third year, we will be like Greece."

    ReplyDelete
  117. Najib said while the opposition promised to abolish the Internal Security Act (ISA) in its Buku Jingga, the BN government has not only abolished the ISA but also abolished two more Acts and three emergency declarations.

    ReplyDelete
  118. Najib also took a swipe at the opposition parties that practise nepotism with close family members holding important roles.

    ReplyDelete

  119. "Everyone knows that the DAP is a son, father and daughter-in law party and Lim Kit Siang is a powerful man in DAP. The son is the secretary-general and Penang Chief Minister while Guan Eng's wife is a state assemblyman and a DAP Wanita vice president," he said.

    ReplyDelete

  120. "In PKR, it is all about husband, wife and daughter. One is the de facto leader, wife is party president and the daughter is one of the vice presidents.

    ReplyDelete
  121. "Please ask the Kampung Buah Pala villagers in Penang, what happened to the promises made by the PKR de factor leader that two weeks after winning the 2008 election, their problems would be solved.

    ReplyDelete

  122. "Ilekkk (nothing)...BN had to settle the problems. The Chief Minister was silent and maybe, because of that he was branded cocky, arrogant and a temple by his deputy.

    ReplyDelete
  123. "Ask the Kelantanese if the water woes (in the state) had been solved. After more than 20 years, the problem remains.

    ReplyDelete
  124. "What about Kedahans what the opposition had promised them in 2008? All kinds of promises were made but in the end .....habuk pun tak dak (nothing materialises)," said Najib.

    ReplyDelete
  125. He also raised the water problems in Selangor and also the unfulfilled promises to single mothers.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.